АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВИХ ІНТЕРНЕТ-КОМУНІКАЦІЙ В УКРАЇНІ
Анотація
Констатується, що у сучасних реаліях традиційний маркетинг не тільки доповнюється засобами інтернет-маркетингу, але і в окремих випадках витісняється останнім з офлайн-формату, виникають окремі групи товарів і послуг, стосовно яких онлайн-формат отримує принципові переваги над засобами традиційного маркетингу і фактично формує нові споживчі цінності. Підкреслюється, що економічна ефек-тивність діяльності підприємств і організацій, які намагаються за допомогою інтернет-комунікацій просувати на ринок свої товари і послуги, великою мірою залежить від цифрової кваліфікації споживачів. Охарактеризовано види інтернет-комунікацій, які мають найбільші перспективи використання в інтернет-маркетингу. Виявлено перешкоди у процесі розвитку цифрового маркетингу. Проаналізовано роль цифрових навичок користувачів у процесі розвитку інтернет-комунікацій. Охарактеризовано основні цифрові компетентності, проаналізовано рівень володіння українськими споживачами інформаційними, комунікаційними компетентностями, навичками вирішення життєвих проблем і створення цифрового контенту. Проаналізовані висловлені респондентами бажання щодо проходження базових і професійних навчальних курсів у сфері інтернет-комунікацій. Показана залежність частки населення, яке користується соціальними мережами, від віку і рівня освіти. Виявлена різниця низки параметрів, що характеризують участь споживачів у маркетингових інтернет-комунікаціях, стосовно усього населення України і молоді до 18 років. Показані шляхи підвищення ефективності маркетингових інтернет-комунікацій, а саме: удосконалення якості самих комунікативних інтернет-повідомлень і способів їх доведення до цільових аудиторій споживачів; покращення функціонування сфер, які забезпечують успішне завершення актів купівлі-продажу – доставки, можливості повернення товару, здійснення розрахунків, врахування ризиків; підвищення цифрової грамотності пересічних споживачів для належного сприйняття ними комунікаційних повідомлень і забезпечення активнішої участі у маркетингових інтернет-комунікаціях.
Посилання
2. Вільямс Г. 23 Дивовижні Статистики в Ін-тернеті і соціальних медіа в 2022 році. URL: https://uk.wizcase.com/blog/дивовижні-статистики-в-інтернеті/.
3. Грицина В. Перелік країн з найбільшою кількістю користувачів Інтернету. URL: https://pingvin.pro/gadgets/news-gadgets/perelik-krayin-z-najbilshoyu-kilkistyu-korystuvachiv-internetu.html.
4. Говера О. І. Маркетингові комунікації в Ін-тернеті: пошук стратегічних рішень для бізнесу. URL: http://briz.if.ua/blogs/479.htm 7.12.2016.
5. Гук О. В., Тищенко О. М. Інноваційні підхо-ди до застосування інтернет-комунікацій у марке-тинговій діяльності підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Вип. 17. Ч. 1. С. 87-89.
6. Державні послуги онлайн. URL: https://diia.gov.ua/.
7. Кількість користувачів Інтернету у світі сяг-нула 4,66 млрд. URL: https://root-nation.com/ua/news-ua/it-news-ua/ua-new-internet-records/#:~:text.
8. Красовська О. Ю. Інтернет-маркетинг як су-часний інструмент комунікації підприємства. Про-блеми системного підходу в економіці. 2018. № 1(63). С. 67-71.
9. Мельник І. О., Ковальчук С. В., Стахов Ю. В. Сучасні напрями і тренди просування в мережі Інтернет. Маркетингові технології в умовах гло-балізації економіки України: тези доповідей ХV міжнародної науково-практичної конференції. Хмельницький : ХНУ, 2020. С. 169-170.
10. Мельник Ю. М., Сагер Л. Ю., Ілляшенко Н. С. та ін. Класифікація основних форм та видів марке-тингових інтернет-комунікацій. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2016. № 4. С. 43-55.
11. Петриченко П. А. Маркетингові інтернет-комунікації підприємств сфери послуг: клієнто-орієнтований підхід. Вісник соціально-економічних досліджень. 2013. Вип. 2 (49), ч. 1. С. 54-59.
12. Пилипчук В. П. Управління маркетинговими комунікаціями підприємства в інтернет-мережах. Інструменти та методи комерціалізації інноваційної продукції : монографія. Суми : Триторія, 2018. С. 221-233.
13. Пономаренко І. В., Вінікова І. І. Викори-стання інтернет-маркетингу для налагодження комунікацій із цільовою аудиторією. Інфраструктура ринку. 2019. Вип. 38. С. 207-213.
14. Попова Н. В., Катаєв А. В., Базалієва Л. В. та ін. Маркетингові комунікації : підручник. Харків : Факт, 2020. 315 с.
15. Розвиток маркетингу в умовах інформатизації суспільства : монографія / за наук. ред. проф. В. П. Пилипчука. Київ : КНЕУ, 2019. 463 с.
16. Романенко Л. Ф., Романенко О. О. Особливості комунікаційних стратегій в умовах цифрового маркетингу. Розвиток маркетингу в умовах інфор-матизації суспільства : монографія. Київ : КНЕУ, 2019. С. 239-247.
17. Романенко О. О. Методичні підходи до розробки маркетингових комунікаційних стратегій в мережі Інтернет. Економіка. Фінанси. Право. 2016. № 11(5). С. 21-26.
18. Романова А. В., Решміділова С. Л. Таргетована реклама як ефективний інструмент просування в Інтернет-мережі. Маркетингові технології в умовах глобалізації економіки України: тези доповідей ХV міжнародної науково-практичної конференції. Хмельницький : ХНУ, 2020. С. 126-128.
19. Сєров Ю. О., Федушко С. С. Соціальні комунікації в мережі Internet : навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 236 с.
20. Уилсон Р. Планирование стратегии интернет-маркетинга. URL: http://altairbook.com/books/ 1490202-planirovanie-strategii-internet-marketinga.html.
21. Ус М. І. Інтернет-маркетинг як інструмент маркетингових комунікацій та складник ко-мерційної діяльності підприємства. Економіка та суспільство. 2018. Вип. 15. С. 482-488.
22. Фоміченко І. П., Баркова С. О., Дикань А. І. та ін. Інтернет-маркетинг як сучасний інструмент комунікації підприємства. Економічний вісник Донбасу. 2020. № 4 (62). С. 97-102.
23. Цифрова грамотність населення України : звіт за результатами загальнонаціонального опиту-вання. URL: https://osvita.diia.gov.ua/uploads/0/2625-doslidzenna_2021_ukr.pdf.
24. Illiashenko S. M. Marketing communication policy in the management system of innovative development of enterprises. Marketing of innovations. Innovations in marketing : materials of the International Scientific Internet Conference. Bielsko-Biala : WSEH, 2021. Р. 89-91.
25. Shkeda O. O. UX-oriented marketing communications. Marketing of innovations. Innovations in marketing : materials of the International Scientific Internet Conference. Bielsko-Biala : WSEH, 2021. Р. 167-170.