АНАЛІЗ МАРКЕТИНГОВОЇ ТА РЕКЛАМНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КОНКУРЕНТІВ ЗАСОБАМИ СЕРВІСІВ ВЕБ-АНАЛІТИКИ

Ключові слова: маркетинг, веб-аналітика, сайт, джерела трафіку, відвідуваність сайту, конкуренти, моніторинг конкурентів, SimilarWeb, Google Trends

Анотація

У статті визначено особливості інструментів веб-аналітики як засобу збору, аналізу й вимірювання даних сайту компанії для виявлення основних тенденцій поведінки його відвідувачів. Деталізовано, які показники дозволяє вимірювати веб-аналітика як система визначення ефективності функціонування сайту. Встановлено основні напрями використання сервісів веб-аналітики у маркетинговій та бізнес-діяльності підприємства. Охарактеризовано специфіку стандартної і наскрізної веб-аналітики, визначено їхні відмінності. Подано етапи веб-аналітики для ефективного процесу збору й аналізу даних – від встановлення коду, налаштування трекінгу конверсій та ключових показників продуктивності до об’єднання даних з різних систем та створення звіту. Визначено два типи показників, необхідних для коректного аналізу зібраних веб-аналітикою даних. Для реалізації мети дослідження, в якості висвітлення практичних аспектів використання сервісів веб-аналітики для моніторингу маркетингової та рекламної діяльності обрано вітчизняний ринок побутової техніки та обрано п’ятірку основних конкурентів “Rozetka”, “MOYO”, “Алло”, “Comfy” і “Цитрус”. За допомогою сервісу Google Trends визначено, які з вказаних компаній лідирують за показником кількості пошукових запитів за два часові періоди (7 днів і 12 місяців). За допомогою сервісу веб-аналітики SimilarWeb зібрано інформацію в розрізі конкурентів на ринку побутової техніки. Визначено кількість відвідувачів сайту кожного з конкурентів за останні 3 місяці, ранжування сайтів у пошуковій видачі в пошукових системах. Виявлено тенденції у користуванні сайтом із різних пристроїв. Проаналізовано відсоток відмов як один із ключових показників аналітики, встановлено його значення при відвідуванні сайту кожного з конкурентів. Визначено найбільш ефективні канали комунікації для трафіку на сайт, серед яких найбільшу вагу отримав органічний пошук. Здійснено аналіз трафіку з соціальних мереж та особливостей рекламної діяльності компаній. Згруповано важливі метрики моніторингу конкурентного середовища. Визначено умови достовірності даних, отриманих із використаних сервісів веб-аналітики, та напрями подальших досліджень.

Посилання

1. Варенко В. М. Інформаційно-аналітична діяльність : навч. посіб. К. : Університет “Україна”, 2014. 417 с.
2. Винарчук Т. М. Веб-статистика як інструмент аналізу сайта. Електронне наукове фахове видання “Народна освіта”. 2014. №(23). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=2424.
3. Завалій Т., Легенчук С. Google Trends - інструмент діджитал-маркетингу: методичні аспекти. Маркетинг і цифрові технології. 2023. №1. С. 52-68.
4. Кільченко А. В. Google Analytics як засіб для здійснення аналітики веб-ресурсів наукової установи. Звітна наук. конф. ІІТЗН НАПН України : матеріали наук.-практ. конф., присвяч. 20-річчю ІІТЗН НАПН України, м. Київ, 20 лют. 2019 р. Київ : ІІТЗН НАПН України, 2019. С. 109-117. URL: http://lib.iitta.gov.ua/715956/.
5. Мудра І. Веб-аналітика як важлива складова успішного функціонування ЗМІ в Інтернеті. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Журналістські науки. 2018. № 896. С. 117-126.
6. Пахольчук Я. Інструменти веб-аналітики для аналізу відвідувачів сайтів. Суспільні комунікації. 2018. №1(3). С. 71-77.
7. Пономаренко І. В. Веб-аналітика як важливий інструмент цифрового маркетингу. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2018. №4 (15). С. 231-235.
8. Савич О., Пилипчук В., Голіцин А. Формування системи генерації додаткових продажів на принципах маркетингової аналітики. Маркетинг і цифрові технології. 2023. №3. С. 52-65.
9. Савіна С. С. Маркетингова аналітика в системі управління підприємством. Вісник Волинського інституту економіки та менеджменту. Луцьк, 2018. № 21. С. 257-262.
10. Хурдей В. Д., Дронова Т. С. Маркетинговий статистичний аналіз веб-сайту університету митної справи та фінансів. Маркетинг і цифрові технології. 2023. Т. 7. № 2. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/305/199.
11. Цеслів О. В. Веб-аналітика для підвищення ефективності сайту кафедри вищого навчального закладу. Бізнес Інформ. 2013. № 10. С. 161-167.
12. Шиненко М. А., Іванова С. М., Кільченко А. В., Лабжинський Ю. А. Використання сервісу Google Analytics для моніторингу сайту наукової установи. Звітна наук. конф. ІІТЗН НАПН України : матеріали наук.-практ. конф., присвяч. 20-річчю ІІТЗН НАПН України (м. Київ, 20 лют. 2019 р.). Київ : ІІТЗН НАПН України, 2019. С. 91-109. URL: http://lib.iitta.gov.ua/711730/1/Збірник%20тез%20звітна%202018-output.pdf.
13. Almatrafi А., Alharbi Z.H. The Impact of Web Analytics Tools on the Performance of Small and Medium Enterprises. Engineering, Technology and Applied Science Research. 2023. Vol. 13. №5.
14. Barba I. I., Cassidy R., De Leon E., Williams J. Web Analytics Reveal User Behavior: TTU Libraries’ Experience with Google Analytics. Journal of Web Librarianship. 2014, Vol. 7. № 4. P. 389-400.
15. Bennihi A. S., Zirari B. Web Analytics and Business Performance: Data Cleaning Does Matter. 2022. International Conference on Managing Business Through Web Analytics. P. 37-49.
16. Boufenneche W., Hebboul M., Benabderrhmane O. Web Analytics Tools for e-Commerce: An Overview and Comparative Analysis. International Conference on Managigng Business Through Web Analytics. 2022. P. 51-72.
17. Cebrian E., Domenech J. Is Google Trends a quality data source? Applied Economics Letters. 2022. URL: https://cutt.ly/P0NtpxV.
18. Clifton В. Advanced Web Metrics with Google Analytics. John Wiley & Sons, 2012. 618 p.
19. Jones K. B. Search Engine Optimization: Your visual blueprint for effective Internet marketing. Wiley Publishing Inc. 2010. 2-nd-edition. 320 p.
20. Jyothi U. P., Bonthu S., Prasabthi B. V. A Study on Raise of Analytics and its benefits. International Journal of Computer Sciences and Engineering. 2017. Vol. 5. №10. P. 59-64.
21. Mahfoudh C., Othmane B. The Role of Web Analytics in Online Marketing. Electronic Marketing. International Conference on Managing Business Through Web Analytics. 2010. P. 411-423.
22. McGuirk M. Performing web analytics with Google Analytics 4: a platform review. Journal of Marketing Analytics. August 2023. URL: https://www.researchgate.net/publication/373163210_Performing_web_analytics_with_Google_Analytics_4_a_platform_review.
23. Onder I., Berbekova A. Web analytics: more than website performance evaluation? International Journal of Tourism Cities. 2021. № 8(3). Р. 603-615.
24. Truong C., Phuong H., Trang H. Web analytics tools and benefits for enterpreneurs. BSc Thesis, Lahti University of Applied Sciences. Lahti, Finland. 2017.
25. What is Web Analytics? Tutorials Point. 2023. URL: https://www.tutorialspoint.com/ web_analytics/web_analytics_quick_guide.htm.
26. Офіційний сайт інтернет-магазину “Rozetka”. URL: https://rozetka.com.ua.
27. Офіційний сайт інтернет-магазину “MOYO”. URL: https://www.moyo.ua.
28. Офіційний сайт інтернет-магазину “Алло”. URL: https://allo.ua.
29. Офіційний сайт інтернет-магазину “Comfy”. URL: https://comfy.ua.
30. Офіційний сайт інтернет-магазину “Цитрус”. URL: https://www.ctrs.com.ua.
31. Завалій Т., Шахрай В. SimilarWeb як діджитал-інструмент конкурентної розвідки: українські реалії. Маркетинг і цифрові технології. 2023. Т. 7. №2. URL: https://mdtopu.com.ua/index.php/mdt/article/view/304/198.
Опубліковано
2024-01-19