КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД В СТИМУЛЮВАННІ ПРАЦІВНИКІВ ЗА ІННОВАЦІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ

  • І. М. Ощипок Львівський торговельно-економічний університет
Ключові слова: компетенція, заохочення, стимулювання, оплата, інновації

Анотація

У статті розглянуті концептуальні підходи до сутності стимулювання інноваційної актив-ності працівників від їх творчої діяльності, спрямовані на удосконалення функціональної, організаційної, адміністративної структури підприємств, організацій і установ з метою підвищення ефективності виробни-чо-господарської, навчально-наукової діяльності. Описано інформаційні й управлінські інновації. Показано різні підходи до інноваційної активності для впровадження досконаліших форм організації праці й управління виро-бництвом, забезпеченням трудової активності, пов’язаної з реалізацією набутих знань, творчих здібностей, професіоналізму працівників. За умов формування конкурентного середовища саме знання, творчі здібності, розвинуті інформаційні потреби, здатність до навчання та перенавчання, мотивація саморозвитку визнача-ють можливість інноваційної активності працівників, врешті-решт – їх конкурентні переваги на ринку праці. Наведено чинники впливу на інноваційну активність працівників, яка пов’язана з неоднаковістю у різних людей, оскільки їм притаманні різні рівні мотивації, різні відмінності творчих та інтелектуальних здібностей, різна швидкість розумових процесів. Навчання і мотивація працівників спрямовані на формування активного і кваліфікованого персоналу, який поряд з матеріальною базою і організацією робіт є одним з основних чинників якості праці. Розглянуто компетентність як сукупність особистісних здібностей, знання та вміння працівни-ка, що дозволяє йому вирішити певну групу професійних проблем. Підхід, базований на компетентності, ак-тивно використовується у підборі, відборі персоналу, оцінці та стимулюванні. Працівники, які мають високу кваліфікацію, досягають абсолютно різних результатів завдяки різним особистим якостям, природним здіб-ностям, досвіду роботи, трудовій етиці тощо. Ці відмінності мають бути відображені системою оплати праці. Розроблено систему стимулювання праці з урахуванням компетенцій із різними типами заохочень. За-пропоновано класифікацію компетентностей, на підставі яких встановлені найбільш важливі для розвитку та застосування працівниками під час професійної діяльності.

Посилання

Амоша О. І. Механізм забезпечення ак-тивізації інноваційної діяльності в Україні / О. І. Амоша // Социально-экономические аспекты промышленной политики: сб. науч. тр. / НАН Украины Ин-т экономики пром-сти; редкол.: Амо-ша А. И. (отв. ред.) и др. – Донецк, 2006. – С. 5-16.

Антонюк В. Кадри для інноваційної діяль-ності: проблеми формування та використання / В. Антонюк // Україна: аспекти праці. – 2007. – № 5. – С. 42-47.

Богиня Д. П. Інноваційна праця в умовах трансформації економіки / Д. П. Богиня // Вісник Донбаської державної машинобудівної академії : зб. наук. праць. – 2008. – №2 (12). – С. 40-43.

Геєць В. М. Інноваційні перспективи України / В. М. Геєць, В. П. Семиноженко. – Х. : Константа, 2006. – 272 с.

Колот А. Інноваційна праця та інтелектуаль-ний капітал у системі факторів формування еко-номіки знань / А. Колот // Україна: аспекти праці. – 2007. – № 4. – С. 4-9.

Колот А. М. Інноваційно-інтелектуальні чинники розвитку вищої освіти як провідного ін-ституту економіки знань / Колот А. М. // Стратегія розвитку України: економіка, соціологія, право. – Вип. 1-2. – К. : НАУ, 2008. – С. 502-507.

Кравченко О. О. Психологічні аспекти управління персоналом / О. О. Кравченко, С. В. Кикоть // Молодий вчений. – 2016. – № 3. – С. 101-103.

Руденко М. В. Навчання персоналу як ре-сурсна складова управління підприємством / М. В. Руденко // Вісник Хмельницького національ-ного університету. Економічні науки. – Хмель-ницький : Хмельницький національний універси-тет, 2016. – № 2. – Т. 1. – С. 33-38 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/pdfbase/2016/VKNU-ES-2016-N2-Volume1_234.pdf#page=33.

Стаценко Є. В. Адаптація міжнародних не-матеріальних методів мотивації персоналу до су-часної системи стимулювання праці в Україні / Є. В. Стаценко, Ю. В. Лобода // Економіка та управління. – 2011. – C. 11-13.

Теория приобретенных потребностей Д. МакКлеланда // Энциклопедия менеджмента. – 2013 [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.pragmatist.ru/motivaciya-truda/teoriyapriobretennyx-potrebnostej-d-makklellanda.html.

https://dspace.nuph.edu.ua/bitstream/ 123456789/10824/1/.

http://vlp.com.ua/files/84_0.pdf дата звернен-ня 09.10.2020.

Опубліковано
2020-12-22