ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗАКЛАДІВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА В ПЕРІОД КРИЗИ
Анотація
У статті проаналізовано стан галузі ресторанного господарства України у 2019-2020 р.р., зо-крема у період економічної кризи, зумовленої поширенням пандемії COVID-19 та наслідками антипандемічних заходів. Призупинення діяльності, суттєве зниження обсягу реалізованих послуг, значні фінансові втрати суттєво вплинули на загальну ситуацію, спонукаючи заклади, що втрималися, мінімізувати витрати, оп-тимізувати штат, підвищити ефективність внутрішніх процесів, активізувати власну діяльність шляхом запровадження економічно доцільних нововведень. На сучасному етапі розвитку ресторанної галузі неможливо обійтися без технічних інновацій, запровадження яких стрімко модернізує організаційні процеси у закладах і не лише дозволяє покращити існуючу ситуацію, а й виступає вдалою інвестицією у майбутній перспективний розвиток підприємства. Серед актуальних та перспективних виділяють: організацію швидкої доставки, відкриття dark kitchen (спеціальних закритих кухонь сервісу доставки), інтеграцію додатків доставки з си-стемами обліку закладів харчування або POS-системами, запровадження QR-меню, встановлення спеціалізо-ваного програмного забезпечення на мобільні пристрої клієнтів від закладів ресторанного господарства, вико-ристання програмного забезпечення для планування й управління персоналом, управління списками очікування, бронювання та зайнятість столів та використання інтерактивних таблиць, що створюють додаткові зруч-ності клієнтові при виборі страв, слугують додатковим розважальним пристроєм протягом очікування замо-влення. Ефективна діяльність сфери ресторанного бізнесу безпосередньо пов’язана з інноваційною політикою її структурних складових. Якщо дана політика відсутня на підприємстві харчування, воно розвивається вкрай повільно. За допомогою можливих аспектів вдосконалення можна не лише збільшити суму середнього чеку та кількість замовлень закладу, але й стимулювати його економічне зростання.
Посилання
2. Офіційний сайт Державної служби статисти-ки України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/.
3. Спорыш К. Основные проблемы ресторанно-го бизнеса в Украине и как их решают предприни-матели / К. Спорыш // Діло [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://delo.ua/business/osnovnye-problemy-v-restorannom-biznese-i-kak-ih-363410/.
4. Вінокуров Я. Opendatabot: через карантин 160 тисяч працівників ресторанного бізнесу зали-шилося без роботи / Я. Вінокуров [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://hromadske.ua/ posts/opendatabot-cherez-karantin-160-tisyach-pracivnikiv-restorannogo-biznesu-zalishilosya-bez-roboti.
5. Будина Л. Как службы доставки повлияли на работу ресторанов в Украине / Л. Будина [Елект-ронний ресурс]. – Режим доступу : https://retailers.ua/news/menedjment/9335-kak-slujbyi-dostavki-povliyali-na-rabotu-restoranov-v-ukraine.
6. З початку року кількість POS-терміналів зро-сла на 8% – Нацбанк [Електронний ресурс]. – Ре-жим доступу : https://www.restorator.ua/post/qr-code-for-restaurants.
7. Электронное меню по QR-коду как решение для переходного этапа работы в карантин [Елект-ронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3129245-z-pocatku-roku-kilkist-posterminaliv-zrosla-na-8-nacbank.html.
8. Meghashyam М. Restaurant industry reeling under coronavirus. The Hill. URL: https://thehill.com/ business-a-lobbying/business-a-lobbying/488110- restaurant-industry-reeling-under-coronavirus.