ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИЙ МЕХАНІЗМ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ ОРГАНІЗАЦІЇ

  • О. О. Трут Львівський торговельно-економічний університет
Ключові слова: аналітичні засоби, зворотний зв'язок, інформація, комунікації, механізм, організація, система управління, стратегія, програмні засоби

Анотація

В статті розглянуто складові інформаційно-комунікаційного механізму як важливого інстру-менту виконання стратегії організації та підвищення результативності системи менеджменту. Метою статті є уточнення та систематизація науково-теоретичних засад розвитку інформаційно-комунікаційного механізму системи стратегічного управління організаціями, обґрунтування необхідності впровадження сучас-ного аналітичного та програмного інструментарію в системи менеджменту вітчизняних організацій та підп-риємств. Визначено роль інформаційно-комунікаційного забезпечення у виконанні стратегії організації. Аргу-ментовано застосування зворотного зв’язку з однією петлею під час ієрархічного підходу формування та реа-лізації стратегії організації. Доведено роль і місце постійного зворотного зв’язку з подвійною петлею в інфор-маційний системі виконання стратегії сучасної організації. Стратегічний зворотний зв’язок забезпечує збір інформації про перебіг реалізації стратегії і перевірку гіпотези про взаємозв’язок стратегічних цілей та ініці-атив. Визначено формальні і додаткові неформальні фактори, що впливають на інформаційні потоки вико-нання стратегії організації. Розглянуто методи вдосконалення комунікацій, що забезпечують результатив-ність інформаційного обміну у процесі реалізації стратегії. Розглянуто технічні прийоми, які впливають на результативність міжособистісних комунікацій в організації. Аргументовано, що постійна модифікація ко-мунікативних зв’язків зміцнює взаєморозуміння між працівниками організації і забезпечує результативність стратегії. Визначено роль формальної структури і культури організації у виборі методів поширення інфор-мації і координації дій з виконання стратегії організації. Обґрунтовано аналітичний і програмний інструмен-тарій сучасного менеджера для успішної реалізації стратегії організації.

Посилання

1. Ансофф И. Стратегический менеджмент. Классическое издание / И. Ансофф. – Питер, 2011. – 344 с.
2. Боссиди Л. Исполнение. Система достиже-ния целей / Л. Боссиди, Р. Чаран. – М. : Интеллек-туальная литература, 2016. – 324 с.
3. Гребін’як Л. Дж. Як змусити працювати вашу стратегію: Ефективна реалізація стратегії та впровадження змін / Л. Дж. Гребін’як; [пер. з англ.]. – Дніпропетровськ : Баланс Бізнес Букс, 2006. – 352 с.
4. Друкер П. Эффективное управление / П. Друкер; [пер. с англ.]. – М. : Астрель, 2006. – 284 с.
5. Друкер П. Эффективное управление. Эко-номические задачи и оптимальные решения / П. Друкер; [пер. с англ.]. – М. : ФАИР-ПРЕСС, 2001. – 288 с.
6. Измерение результативности компании / [пер. с англ.]. – [2-е изд.]. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2007. – 220 с. – (Классика Harvard Business review).
7. Каплан Р. Организация, ориентированная на стратегию. Как в новой бизнес-среде преуспе-вают организации, применяющие сба-ланси_рованную систему показателей / Р. Каплан, Д. Нортон; [пер. с англ.]. – М. : Олимп-Бизнес, 2004. – 416 с.
8. Каплан Р. Сбалансированная система пока-зателей. От стратегии к действию / Р. Каплан, Д. Нортон; [пер. с англ. М. Павловой]. – [2-е изд., испр. и доп.]. – М. : Олимп-Бизнес, 2014. – 314 с.: ил.
9. Каплан Р. Стратегическое единство: созда-ние синергии организации с помощью сбалансиро-ванной системы показателей / Р. Каплан, Д. Нортон. – М. : Вильямс, 2006. – 384 с.
10. Кокинз Г. Управление результативностью. Как преодолеть разрыв между объявленной страте-гией и реальными процессами / Г. Кокинз. – М. : Альпина Паблишер, 2015. – 316 с.
11. Мізюк Б. М. Стратегічне управління : під-ручник / Б. М. Мізюк. – [2-ге вид., перероб. і доп.]. – Львів : Магнолія-плюс, 2007. – 392 с.
12. Шершньова З. Є. Стратегічне управління : підручник / З. Є. Шершньова. – К .: КНЕУ, 2004. – 699 с.
Опубліковано
2021-01-04