РОЗВИТОК КЕЙТЕРИНГУ ЯК ПЕРСПЕКТИВНОГО ВИДУ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Л. І. Гірняк Львівський торговельно-економічний університет
  • В. А. Глагола Мукачівський кооперативний торговельно-економічний коледж
Ключові слова: кейтеринг, ринок, розвиток, кейтерингові компанії, послуги, тенденції

Анотація

У статті проаналізовано ситуацію на ринку кейтерингових послуг України. Зокрема, висвітлено сучасні особливості та актуальні проблеми розвитку кейтерингу як перспективної форми ресторанного бізнесу. Узагальнено основні тенденції розвитку кейтерингової діяльності, зазначено особливості результатів функціонування вітчизняних підприємств у різних сферах (видах) кейтерингу. Охарактеризовано основних гравців кейтерингового ринку з різних сфер (видів) діяльності. У ході дослідження встановлено, що розвиток індустрії кейтерингових послуг не завжди підпорядковується загальним тенденціям розвитку ресторанного господарства, демонструючи зростання обсягу реалізованої продукції підприємствами, що здійснюють постачання готових страв навіть у кризовий період (2015-2018 р.р.) попри зниження їх чисельності на ринку. Встановлено, що, незважаючи на вищу популярність підприємств, що надають послуги подієвого кейтерингу, кількість та позитивні фінансові результати діяльності вищі у компаній, що функціонують у сфері корпоративного кейтерингу. Аналізуючи основні тенденції розвитку сфери кейтерингового обслуговування, було виявлено важливі проблеми галузі: перевищення кількості закладів, які йдуть з ринку, порівняно з тими, які на нього виходять через їх неконкурентоспроможність; значна сконцентрованість кейтерингового ринку у великих містах; використання цінових інструментів впливу, намагання працювати у кількох сферах (видах) кейтерингового бізнесу, що в результаті позначається на якості надання послуг; неправильна структурна організація, недостатня мотивація персоналу, відсутність формалізації і стандартизації бізнес-процесів. Подальші дослідження повинні бути спрямовані на встановлення шляхів запобігання та вирішення існуючих проблем для підвищення ефективності функціонування кейтерингового бізнесу в Україні.

Посилання

1. П’ятницька Г. Глобальні тренди розвитку кейтерингу / Г. П’ятницька, О. Григоренко // Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. – 2019. – №3. – С. 51-68.
2. Тише едешь, больше будешь: Как рынок кейтеринга вырос до 3 млрд. гривень. Дело UA. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://delo.ua/business/tishe-edesh-bolshe-budesh-kak-rynok-kejteringavyros-do-3-mlrd-315498.
3. Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/.
4. Рынок «праздничного» кейтеринга оценивают в 72 млн грн – основатель компании «Фигаро». Дело UA. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://delo.ua/business/rynok-prazdnichnogokejteringa-ocenivajut-v-72-mln-grn-osnovat-313304.
5. Топ-5 кейтерингових компаній України. Checkpoint Business Media [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://ckp.in.ua/lifestyle/19603.
6. Рудомський Р. Реформа харчування у ЗСУ / Р. Рудомський [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.depo.ua/ukr/war/reforma-sistemi-harchuvannya-armiyi---plani-sabotazh-novi-22092016090000.
7. Віннічук Ю. 200 найбільших компаній України 2018 року / Ю. Віннічук, С. Головньов [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://biz.censor.net.ua/resonance/3147570/200_nayiblshih_kompanyi_ukrani_2018_roku.
8. Івашина Л. Л. Перспективи та проблеми кейтерингу в Україні / Л. Л. Івашина // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2017. – Вип. 17. – С. 314-317.
9. Пінчук А. С. Реклама як основний засіб просування кейтерингових послуг / А. С. Пінчук, А. В. Бойко // Інфраструктура ринку. – 2018. – Вип. 25. – С. 397-401 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://marketinfr.od.ua/journals/2018/ 25_2018_ukr/68.pdf.
10. Прилепа Н. В. Особливості розвитку кейтерингу як інноваційної форми ресторанного бізнесу / Н. В. Прилепа, О. А. Миколюк // Вісник Хмельницького національного університету. – 2014. – № 5. – Т. 2. – С. 91-94.
Опубліковано
2019-12-30
Розділ
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ