МАРКЕТИНГОВЕ АНАЛІЗУВАННЯ РОЛІ І ЗНАЧЕННЯ ХОСТЕЛІВ НА РИНКУ ГОТЕЛЬНИХ ПОСЛУГ

  • О. М. Вовчанська Львівський торговельно-економічний університет
  • Л. О. Іванова Львівський державний університет фізичної культури імені І. Боберського
Ключові слова: індустрія гостинності, готельне господарство, ринок готельних послуг, засоби розміщення, колективні засоби розміщення, хостел, маркетинговий аналіз

Анотація

Стаття присвячена дослідженню маркетингових і соціально-економічних чинників функціонування хостелів та аналізу сучасного стану і тенденцій їх розвитку на ринку готельних послуг України і світу. Встановлено, що останніми роками хостели успішно розвиваються у багатьох країнах і стають одним з найпопулярніших засобів розміщення для бюджетних мандрівників. Основними відмінностями хостелів від класичних готелів є продаж не номера, а ліжко-місця; гнучке ціноутворення; наявність зон загального користування для знайомства і спілкування гостей. Маркетинговий аналіз ринку хостелів в основних регіонах світу показав, що з великим відривом домінує Азія, далі розташовуються Європа і Південна Америка. Регіонами, які впевнено демонструють зростання доходів на ринку хостелів, є Південна та Південно-Східна Азія, Близький Схід, Східна Європа та Північна Азія. Визначено рейтинг найбільших у світі мереж хостелів. Протягом останніх трьох років п’ятірка лідерів залишилася незмінною: A&O, Generator, Meininger, St Christopher’s Inns та Safestay. Доведено, що розвиток хостельної індустрії стає швидко зростаючим бізнесом, який приносить значні грошові надходження. Прогнозується, що у 2020 р. глобальний ринок хостелів за показником доходів зросте до майже $6,4 млрд. Встановлено, що ринок хостелів демонструє більшу кількість проникнень в Інтернет, ніж категорії купівлі місць в готелях чи вибору місця відпусток. Маркетингові дослідження підтвердили, що головне у хостелі – зручність для клієнта: вхід без ключів; швидкі послуги реєстрації та виїзду через мобільні додатки; створення будь-яких можливостей, які дозволять гостям витрачати менше часу, зосереджуючись на процесі свого перебування; можливість підтримання зв’язку із гостями до та після перебування. Наголошується, що в сучасних умовах функціональна структура хостелів зазнала трансформації, і найпопулярнішими стають дизайнерські хостели з приватними кімнатами. Зважаючи на потреби і переваги клієнтів, більшість хостелів пропонують низку додаткових послуг, інколи досить незвичайних. В Україні місткість готелів не перевищує 1,5%, і класичні готелі зберігають безумовне домінування на ринку готельних послуг. Через відсутність повноцінного контролю і регулювання діяльності хостелів з боку державних і муніципальних органів зберігається невідповідність кількісних показників діяльності хостелів, позаяк значна частина їх продовжує бути в тіні. Діяльність некомерційних партнерств (асоціацій, спілок, об’єднань) з розвитку хостел-руху в Україні також є слабкою. Ще один аспект досліджуваної проблеми пов’язаний з низькою пізнаваністю українських хостелів серед іноземних мандрівників через те, що хостели України надто слабо представлені в міжнародних системах онлайн-бронювання. Маркетинговими дослідженнями встановлено, що, незважаючи на накопичений досвід, більшість українських хостелів не здійснюють маркетингову діяльність як щодо клієнтів, так і щодо власного персоналу. Для збереження своїх ринкових позицій цим підприємствам готельної сфери необхідно докладати маркетингові зусилля у напрямі вдосконалення бізнес-процесів, знаходження додаткових можливостей зниження рівня витрат, підвищення якості обслуговування. Пріоритетними напрямами розвитку хостелів є вдосконалення готельних технологій, впровадження нових видів і форм обслуговування, що дозволить повніше задовольнити потреби клієнтів.

Посилання

1. Бойко М. Готельна справа : Електронний підручник / М. Бойко, Л. Гопкало. – К. : КНТЕУ, 2015. – 501 с.
2. В Україні 70% хостелів працюють у тіні – асоціація. URL: https://www.unian.ua/tourism/news/10569570-v-ukrajini-70-hosteliv-pracyuyut-u-tini-asociaciya.html
3. Всесвітня платформа бронювання Booking.com. URL: www.booking.com
4. Всесвітня платформа бронювання хостелів Hostelworld. URL: www.hostelworld.com
5. Всеукраїнська молодіжна хостел-організація. [Електронний ресурс] // Хостели в Україні. – URL: https://hihostels.com.ua/uk/ukrainian-yha
6. Галасюк С. Організаційно-економічні засади функціонування малих готелів : монографія / С. Галасюк, О. Шикіна. – Одеса : Атлант, 2015. – 279 с.
7. Зрибнєва І. П. Маркетингові та соціально-економічні аспекти розвитку хостельного бізнесу в Україні / І. П. Зрибнєва // Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. - 2017. - Вип. 4. - С. 221-232. – URL: http://chtei-knteu.cv.ua/herald/content/download/ archive/2017/v4/24.pdf
8. Індустрія гостинності: як працює хостел — БІЗНЕС-ПЛАН. URL: https://hromadske.ua/posts/iak-pratsiuie-khostel-biznes-plan
9. Мельниченко С. Маркетингова політика в готельному бізнесі : монографія / С. Мельниченко, А. Магалецький. – К. : КНТЕУ, 2011. – 344 с.
10. Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua
11. Офіційний сайт Міжнародної хостел організації. URL: https://www.hihostels.com
12. Семенов В. Поняття i зміст організаційно-економічного забезпечення функціонування готельних підприємств малої місткості / В. Семенов, С. Галасюк, О. Шикіна // Актуальні проблеми економіки. – 2015. – №10(172). – С. 202-212.
13. “Україна-2017”. Статистичний збірник. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/ kat_u/2018/zb/07/zb_ukraina2017.pdf
14. Cheapest European city destinations ranked by hostel accommodation price 2017* (in GBP) URL: https://www.statista.com/statistics/541542/ranking-cheapest-hostels-european-cities/
15. Colliers International (2017). Hostel Global Business. Research & Forecast Report. URL: http://www.colliers.com/media/files/emea/portugal/research/2017/2017_hostels_report_eng.pdf?la
16. Hayter R., Lines H. Market Your Business: A Guide For Small Hospitality Businesses Cengage Learning Vocational (Aug. 1999), 64 p.
17. L. Ren. Investigating accommodation experience in budget hotels / L.Ren, H. Qiu, C. Ma, P. Lin. // International Journal of Contemporary Hospitality Management. – 2018. – Vol. 30. – Issue: 7. 18. Leading hostel chains based on number of beds worldwide as of 2017. URL: https://www.statista.com/statistics/821762/leading-hostel-chains-worldwide-by-number-of-beds/
19. Lee-Ross D., Lashley C. (2015). Entrepreneurship & Small Business Management in the Hospitality Industry (Hospitality, Leisure and Tourism). 1st Edition Routledge, 306 p.
20. Often overlooked hostel industry shows huge upside as investors attempt to appeal to Millennials. URL: https://blueswandaily.com/often-overlooked-hostel-industry-shows-huge-upside-as-investors-attempt-to-appeal-to-millennials/
21. Or M. (2014). Star Quality Hospitality: The Key to a Successful Hospitality Business. Rethink Press Limited.
22. Patrick W. The Big-Money Reinvention of the Humble Hostel: A Skift Deep Dive. URL: https://skift.com/2018/11/12/the-big-money-reinvention-of-the-humble-hostel-a-skift-deep-dive/ 23. Report: Millennial travelers are fueling a hostel revolution. URL: http://www.hostelworldgroup. com/~/media/Files/H/Hostelworld/pressrelease/PCW%20draft%20release_CV_LaunchSquad_V7.pdf
24. Walker John R. (2016). Introduction to Hospitality Management. Pearson; 5 edition, 784 p.
25. Walsh C. The Global Hostel Marketplace 2016-2020: Second Edition / C. Walsh, D. Quinby. – Phocuswright, 2018. – 35 p.
Опубліковано
2019-12-30
Розділ
ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВ: ФАКТОРИ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ