СУЧАСНІ ТРЕНДИ РОЗВИТКУ МЕРЕЖЕВОГО РИТЕЙЛУ В УКРАЇНІ

  • І. П. Миколайчук Київський національний торговельно-економічний університет
  • Ю. О. Силкіна Київський національний торговельно-економічний університет
Ключові слова: торгівля, ритейл, підприємство, мережевий ритейл, формати ритейлу, тренди розвитку мережевого ритейлу

Анотація

У статті обґрунтовано сутність та наукові підходи до мережевого ритейлу, наведено підходи до визначення поняття “торговельна мережа”, окреслено її роль в ритейлінговому бізнесі. Проаналізовано сучасний стан, тенденції та головні чинники, що впливають на розвиток торговельних мереж в Україні. Виконано порівняльний аналіз різновидів торговельних форматів ритейлу в Україні, зокрема гіпермаркету, супермаркету та “магазинів біля дому”, “дискаунтеру”, “молу”, функціонування яких сприяє зростанню темпів залучення кількості споживачів у власну торговельну мережу. Виявлено проблеми та охарактеризовано найбільш поширені методи управління розвитком мережевого ритейлу в Україні. Обґрунтовано динаміку показників діяльності провідних торговельних мереж в Україні. Запропоновано й обґрунтовано сучасні тренди розвитку мережевого ритейлу з урахуванням особливостей його функціонування в Україні, серед яких виокремлено такі як купівельний досвід та зростання кількості відповідальних покупців, розвиток омніканальності та електронної комерції через digital-технології.

Посилання

1. Апопій В. В. Актуальні проблеми розвитку внутрішньої торгівлі України / В. В. Апопій // Торгівля, комерція, підприємництво : збірник наукових праць / [редакц. кол.: Апопій В. В., Куцик П. О., Семак Б. Б. та ін.]. – Львів : Видавництво Львівської комерційної академії, 2015. – Вип. 18. – С. 5-11.
2. Вудвуд В. В. Сучасні методи управління розвитком торговельного підприємства України в умовах нестабільності економіки / В. В. Вудвуд // Науковий вісник Полтавського університету еконо-міки і торгівлі. – 2012. – № 3 (54). – C. 131-135.
3. Голошубова Н. Розвиток торговельних мереж в Україні / Н. Голошубова // Товари і ринки. – 2011. – № 1. – C. 15-24.
4. Інноваційний розвиток підприємств сфери торгівлі: світові тенденції та практика в Україні : монографія / [С. А. Давимука, Л. І. Федулова, Н. М. Попадинець та ін.; за заг. ред. С. А. Дави-муки]; ДУ “Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України”. – Львів, 2016. – 432 с.
5. Лиса С. С. Класифікація форматів та особ-ливості розвитку роздрібної торгівлі України / С. С. Лиса // Вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. – 2017. – Вип. 15. – C. 254-258.
6. Лісіца В. В. Сучасні тренди в розвитку мере-жевого ритейлу / В. В. Лісіца // Мережевий бізнес і внутрішня торгівля України та країн СНД : матеріали VІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Полтава, 20-21 квітня 2016 року). – Полтава : ПУЕТ, 2016. – С. 139-142.
7. П’ятницька Г. Т. Переваги і недоліки роз-витку великих торговельних мереж на ринку розд-рібної торгівлі продовольчими товарами / Г. Т. П’ятницька // Актуальні проблеми економіки. – 2013. – № 4. – С. 103-113.
8. Распопова В. Торгівля як індикатор ефектив-ності регіонального управління / В. Распопова // Торгівля і ринок України : темат. зб. наук. пр. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2001. – Вип. 12. Т. ІІІ. – C. 286-290.
9. Власова Н. О. Роздрібні торговельні мережі: регіональні фактори розвитку : монографія / Н. О. Власова, О. В. Колючкова; Харківський держав-ний університет харчування та торгівлі. – Х. : АдвАТМ, 2012. – 255 с.
10. Інформаційний сайт роздрібної торгівлі України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.retaіlstudіo.org.
11. Торговельні мережі оптимізують бізнес [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://-www.visnuk.com.ua/uk/publication/8-torgovelni-merezhi-optimizuyut-biznes.
12. GT Partners Ukraіne [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://gtpartners.com.ua/.
13. Топ-10 продуктових мереж України за кількістю магазинів [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.worldfood.com.ua.
14. Офіційний веб-ресурс Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua.
15. Підсумки 2017 року FMCG: поглинання, нові формати, відкриття, злети і падіння [Елект-ронний ресурс]. – Режим доступу: https://rau.ua-/novyni/vidkrittya/itogi-fmcg/.
16. Клименюк М. М. До питання вибору нап-ряму розвитку теорії менеджменту / М. М. Кли-менюк, С. І. Бай, А. М. Безус // Економіка та дер-жава. – 2017. – № 5. – С. 10-12.
17. Топ-6 трендів роздрібної торгівлі в 2019 році [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://rau.ua/novyni/top-6-trendov-torgovli-2019.
Опубліковано
2019-03-26
Розділ
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ