ПРАКТИКИ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ СПОЖИВЧОЮ ЛОЯЛЬНІСТЮ ДО БРЕНДУ В МЕДІАКОМПАНІЯХ

Ключові слова: лояльність до бренду, маркетингове управління, медіакомпанії, стратегії маркетингового управління, конкурентність, імідж, клієнтоорієнтованість, ринок медіапродуктів

Анотація

У статті досліджено особливості формування споживчої лояльності до бренду в діяльності сучасних медіакомпаній у контексті цифрової трансформації, зростаючої конкуренції та зміни комунікаційних стратегій. Постановка проблеми зумовлена необхідністю системного перегляду підходів до формування лояльності до бренду в умовах фрагментованості аудиторії, високою емоційністю споживання медіапродукту та значним впливом соціальних чинників. У публікації здійснено огляд наукових праць українських і зарубіжних дослідників у сфері управління лояльністю до бренду як основи діяльності медіакомпаній, цифрового маркетингу та поведінки медіаспоживачів. Підкреслюється, що у вітчизняних дослідженнях ця тема вивчена фрагментарно і потребує подальшого розвитку. Метою статті є дослідження практик маркетингового управління споживчою лояльністю до бренду на прикладі вітчизняних і міжнародних медіакомпаній. У процесі дослідження проаналізовано структуру медіаринку, концентрацію компаній у межах конкретного сегмента, що примушує їх активно розробляти і застосовувати новітні складні і перспективні маркетингові технології для утримання споживача та його лояльності до бренду. Сформовано матрицю практик маркетингового управління лояльністю до бренду, де узагальнено групи медіакомпаній за специфікою використання таких практик. Констатовано: медіакомпанії часто використовують схожі практики формування лояльності до бренду, що свідчить про глобалізацію маркетингових стратегій й адаптацію їх до національних культурних і комунікаційних контекстів. Результатом аналізу стало узагальнення практик, які демонструють потенціал до масштабування й адаптації до ринку в сучасних умовах. Сформульовано висновки щодо ключових факторів тривалої лояльності до бренду медіакомпаній, що реалізується через поєднання змісту, форми та цінностей, адаптуючи підходи до потреб своєї аудиторії. Подальші дослідження планується зосередити на стратегіях маркетингового управління лояльністю до бренду, які покладені в основу успіху медіакомпанії на ринку, що дозволить, із урахуванням споживчих пріоритетів, сформувати узагальнену модель управління лояльністю до бренду в медіакомпаніях.

Посилання

1. Аналітична платформа foxdata.com. URL: https://platform.foxdata.com/ru/keyword-optimization/6448311069/US/as.
2. Троян В. Дослідження: українці отримують новини переважно із соцмереж і дедалі менше з новинних сайтів. Інститут масової інформації. 07.11.2024. URL: https://imi.org.ua/news/doslidzhennya-ukrayintsi-otrymuyut-novyny-perevazhno-iz-sotsmerezh-i-vse-menshe-z-novynnyh-sajtiv-i64760.
3. Медіахолдинги України. YC MARKET. URL: https://catalog.youcontrol.market/mediakholdynhy.
4. Індикатори ризиків плюралізму медіа. Media Ownership Monitor Україна. URL: https://ukraine.mom-gmr.org/ua/znakhidki/indikatori.
5. Данькова Н. «1+1» оприлюднив нову структуру власності. Без Коломойського. Детектор медіа. 28.02.2024. URL: https://detector.media/rinok/article/223550/2024-02-28-11-oprylyudnyv-novu-strukturu-vlasnosti-bez-kolomoyskogo/.
6. Кобернюк С. О., Струнгар А. В., Завгородня Л. В. Аналіз ролі та ефективності використання штучного інтелекту у вдосконаленні персоналізованої реклами та взаємодії з аудиторією. Економіка та суспільство. 2024. № 61.
7. How Netflix Enhances User Experience with AI Recommendations. GROWTHSETTING. URL: https://growthsetting.com/ai-marketing-examples/netflix-ai-personalization/.
8. Камінський І. Формування програм підвищення лояльності споживачів у продажах. Актуальні проблеми менеджменту та публічного управління в умовах сучасних викликів : матеріали V Всеукр. Наук.-практ. Конф. З міжнар. Участю, м. Тернопіль, 16 трав. 2024 р. Тернопіль, 2024. Ч. 1. С. 200-203.
9. Ultimate guide to customer loyalty in Publishing and Media. Deployteg. 26.03.2024. URL: https://deployteq.com/ultimate-guide-to-customer-loyalty-in-publishing-and-media/.
10. Результати 2024 року: екосистема контенту та рейтинг уподобань українців. Margosha. 06.02.2025 р. URL: https://margosha.com.ua/content-ecosystem-and-preference-rating-of-ukrainians.
11. MEGOGO вдалося збільшити кількість замовлення у 14 разів за допомогою партнерського маркетингу. Admitad. URL: https://www.admitad.com/ua/casestudies/megogo/.
12. MEGOGO оновив систему рекомендацій контенту на сервісі. Broadcast. 09.04.2024. URL: https://broadcast.net.ua/uk/news-broadcast/11357-megogo-onovyv-systemu-rekomendatsii-kontentu-na-servisi.
Опубліковано
2025-09-01