TRANSFORMATION OF MARKETING STRATEGIES IN CONDITIONS OF E-COMMERCE

PDF (Українська)

Keywords

network
e-commerce
marketing activities
enterprises
marketing strategies
online market
website

How to Cite

Boychuk, I. V. (2019). TRANSFORMATION OF MARKETING STRATEGIES IN CONDITIONS OF E-COMMERCE. Entrepreneurship and Trade, (24), 37-43. https://doi.org/10.36477/2522-1256-2019-24-05

Abstract

The purpose of the article is to justify the transformational changes of marketing strategies of enterprises operating in the conditions of e-commerce, which will help to ensure the prospects of development of marketing activi-ties in the online market. It has been proved that the dynamics of the Internet caused the wide introduction of the net-work as an effective marketing tool. The specifics of the application of network technologies in the implementation of marketing approaches in the promotion of goods, the search for useful information, clients and business partners, ex-pansion of sales markets, conducting advertising campaigns, organization of feedback with target buyers are analyzed. The features of transformation of marketing strategies in the conditions of e-commerce are determined. The expediency of conducting further researches concerning development of the general scheme of building the system of enterprise’s marketing in the network and definition of marketing measures for various Internet markets is indicated.

https://doi.org/10.36477/2522-1256-2019-24-05
PDF (Українська)

References

Вебер Л. Эффективный маркетинг в Интерне-те / Л. Вебер, [пер. с англ. Е. Лалаян]. – М. : Манн, Иванов и Фербер, 2010. – 320 с.

Котлер Ф. Маркетинг-менеджмент / Ф. Кот-лер, К.Л. Келлер; [пер. с англ. С. Г. Жильцов]. – [3-е изд.]. - М. : ИД “Вильямс”, 2009. – 462 с.

Реклама и маркетинг в Интернете / Т. Кеглер, П. Даулинг, Б. Тейлор, Д. Тестерман; [пер. с англ.]. – М. : Альпина Паблишер, 2003. – 640 с.

Уилсон Р. Планирование стратегии Интернет-маркетинга / Уилсон Р. – М. : Издательский дом Гребенникова, 2003. – 264 с.

Халлиган Б. Маркетинг в Интернете: как при-влечь клиентов с помощью Google, социальных сетей и блогов / Б. Халлиган, Дж. Шах ; [пер. с англ. Н. Коневская]. – М. : Диалектика, 2010. – 256 с.

Кокрум, Дж. Интернет-маркетинг: лучшие бе-сплатные инструменты / Дж. Кокрум; [пер. с англ. Л. Плостак]. – М. : Манн, Иванов и Фербер, 2013. – 382 с.

Литовченко И. Л. Генезис и эволюция ин-формационной концепции маркетинга : монография / И. Л. Литовченко. – К. : Наукова думка, 2011. – 200 с. – С. 37-42.

Ілляшенко С. М. Перспективи та основні про-блеми розвитку інтернет-торгівлі в Україні / С. М. Ілляшенко, Т. Є. Іванова // Механізм регулю-вання економіки. – 2014. – № 3. – С. 72-81.

Воронюк А. Актуальный интернет-маркетинг / А. Воронюк, А. Полищук. – К. : “Агентство “IPIO”, 2018. – 160 с.

Veber L. (2010), Effektivnyiy marketing v Internete, per. s angl., Mann, Ivanov i Ferber, Moscow, 320 s.

Kotler F. (2009), Marketing-menedzhment, “Vilyams”, Moscow, 462 s.

Kegler T., Dauling P., Tejlor B. and Testerman D. (2003), Reklama i marketing v Internete, per. s angl., Alpina Pablisher, Moscow, 640 s.

Uilson R. (2003), Planirovanie strategii Internet-marketinga, Izdatelskij dom Grebennikova, Moscow, 264 s.

Halligan B. (2010), Marketing v Internete: kak privlech klientov s pomoshhju Google, socialnyh setej i blogov, per. s angl., Dialectics, Moscow, 256 s.

Kokrum Dzh. (2013), Internet-marketing: luchshie besplatnye instrument, per. s angl., Mann, Ivanov i Ferber, Moscow, 382 s.

Litovchenko, I. L. (2011), Genezis i evolyutsiya informatsionnoy kontseptsii marketingakst, Naukova dumka, Kyiv, 200 s.

Illyashenko, S. M. (2014), Perspektivi ta osnovni problemi rozvitku internet-torgivli v Ukrayini, Mehanizm regulyuvannya ekonomiki, № 3, s. 72-81.

Voronyuk, A. and Polishuk, A., (2018), Aktualnyj internet-marketing, “Agentstvo “IPIO”, K., 160 s.