Анотація
Інновації в сучасних умовах широко розглядається як вигідне використання винаходів у вигляді ідей, нових продуктів, послуг, виробництва, фінансів, організаційних, технологічних і соціально-економічних рішень комерційного характеру. Тобто ця категорія притаманна людському інтелекту та виробничій практиці, і є діяльністю, в якій: формуються явища та утворюються нові продукти, послуги, які комерціалізуються в господарську діяльність; об’єкти матеріальної сфери, створені людиною, вдосконалюються; розробляються методи, засоби, форми організаційного, економічного, соціально-правового характеру. Серед існуючих інновацій важливе місце займає маркетингові інновації. Конкуренція та багато інших вимог ринку стимулювали потребу готельного бізнесу у впровадженні маркетингових інновацій. Важливість їх використання зумовлена також зміною потреб і вимог споживачів. Сучасний готельний менеджмент має орієнтуватися на постійне вдосконалення послуг, маркетингових форм і методів. У рамках вдосконалення маркетингової політики готельного бізнесу слід розробляти інноваційні методи усунення його недоліків і сприяння підвищенню його конкурентоспроможності. Готельєри повинні постійно відстежувати зміни в корпоративному мікро- та макросередовищі і змінювати свою маркетингову стратегію в таких випадках, коли: протягом кількох років вона не забезпечує задовільних показників обсягу, обсягу реалізації та прибутку; компанія - конкуренти значно змінили свої стратегії; відкриває перспективу збільшення прибутку готелю; зміна або поява нових уподобань клієнтів або можлива зміна тенденцій у сфері; поставлені в стратегії завдання вирішено та виконано. Метою дослідження є впровадження маркетингових інновацій у готельний бізнес, спрямованих на задоволення потреб суспільства. Щоб правильно та ефективно побудувати готельний бізнес, потрібно знати, як використовувати маркетингові інструменти для своєї діяльності. При написанні статті використовувалися методи теоретичних та емпіричних досліджень. Результатом є впровадження маркетингових інновацій, які допомагають створити бренд, який розвиває готельний бізнес і приносить значні прибутки. Практична значущість результатів дослідження полягає у впровадженні концепції інноваційного маркетингу у готельному бізнесі.
Посилання
Антонюк Л. Л. Інновації: теорія, механізм розробки та комерціалізації : монографія. Київ : КНЕУ, 2013. 394 с.
Ворошилова Г.О, Кулик А.П. Управління готельним підприємством: маркетингові аспекти. URL: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2017/4_04_uk/7.pdf (дата звернення: 13.02.2022).
Збарський В.К. Сучасні особливості розвитку туристичної галузі в Україні. Економіка та держава, 2020. С. 81-84.
Звєрєва В.В. Інтерактивний маркетинг у готельно-ресторанному бізнесі. Матеріали VI Всеукраїнської студентської наукової конференції. м. Київ, 25 березня 2020р. Київ: КНТЕУ, 2020. 317с. С.43-44.
Ілляшенко С. М. Інноваційний менеджмент : підручник. Суми : ВТД «Університетська книга», 2019. 334 с.
Лістрова О. С. Інструменти інноваційного маркетингу готельного господарства. Економічний вісник. Вип. 2. Харків: Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут». 2020. С. 105-114.
Маценко А. М. Інноваційні маркетингові технології в діяльності туристичного підприємства. Матеріали міжвузівської науково-практичної конференції. м. Вінниця, 30 листопада 2017р. Вінниця: ВТЕК КНТЕУ, 2017. 191 с. С.68-70.
Роглєв Х.Й. Основи готельного менеджменту: Підручник. К.: Кондор, 2019. 408с.
Тенденції розвитку маркетингу готельних послуг. URL: https://stud.com.ua/75772/turizm/tendentsiyi_rozvitku_marketingu_gotelnih_poslug_retrospektivni_suchasni_kontseptsiyi_marketingu_praktitsi (дата звернення: 15.02.2022).
Antoniuk, L. L. (2013), Innovatsii: teoriia, mekhanizm rozrobky ta komertsializatsii [Innovation: theory, mechanism of development and commercialization], a monograph, KNEU, Kyiv, Ukraine.
Voroshylova, H.O. and Kulyk, A.P. (2017), Upravlinnya hotelʹnym pidpryyemstvom: marketynhovi aspekty [Management hotel enterprise: marketing aspects]. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk, vol. 4 (04), available at:http://pev.kpu.zp.ua/journals/2017/4_04_uk/7.pdf (Аccessed 13 February 2022).
Zbarskyi, V.K. (2020), Suchasni osoblyvosti rozvytku turystychnoyi haluzi v Ukrayini [Modern features of the tourism industry in Ukraine], Ekonomika ta derzhava, pp. 81-84.
Zvierieva, V.V. (2020), “Interactive marketing in the hotel and restaurant business”, Materialy VI Vseukrainskoi studentskoi naukovoi konferentsii [Proceedings of the VI All-Ukrainian Student Scientific Conference], KNTEU, Kyiv, Ukraine, pp.43-44.
Illiashenko, S. M. (2019), Innovatsiinyi menedzhment [Innovation Management], VTD “Universytetska knyha”, Sumy, Ukraine.
Listrova, O. S. (2020), Instrumenty innovatsiynoho marketynhu hotelʹnoho hospodarstva [Tools for innovative marketing of the hotel industr], Ekonomichnyi visnyk, vol. 2, pp. 105-114.
Matsenko, A. M. (2017), “Innovative marketing technologies in the activities of the tourist enterprise”, Materialy mizhvuzivskoi naukovo-praktychnoi konferentsii [Proceedings of the interuniversity scientific-practical conference], Vinnytsia, Ukraine, pp. 68-70.
Rohliev, Kh.Y. (2019), Osnovy hotelnoho menedzhmentu [Fundamentals of hotel management], Condor, Kyiv, Ukraine.
Stud.com.ua (2022), “Tendentsiyi rozvytku marketynhu hotelʹnykh posluh” [Trends in the marketing of hotel services], available at:https://stud.com.ua/75772/turizm/tendentsiyi_rozvitku_marketingu_gotelnih_poslug_retrospektivni_suchasni_kontseptsiyi_marketingu_praktitsi (accessed 15 February 2022).