Анотація
В статті розглянуті теоретичні та методичні питання й принципи формування маркетингової діяльності в туризмі та готельній галузі на основі маркетингової теорії і практики сучасного господарювання. Розкрито теоретичне поняття технології бенчмаркінгових досліджень в туристичній індустрії, яка створює своєрідну аналогову базу, яка може бути використана як еталонний об’єкт поглибленого дослідження. Метою використання інструментарію бенчмаркінгових досліджень є покращення своїх позицій туристичною компанією відносно конкурентів, зниження своїх витрат, підвищення ступеню задоволеності споживачів туристичних послуг, збільшення ефективності своєї роботи, укріплення конкурентної позиції. Разом з тим встановити потреби компанії в змінах, оцінити можливості для покращення ефективності своєї діяльності, виявити основні напрямки які суттево вплинуть на результат діяльності компанії, а також визначити на скільки глибоким повинен бути бенчмаркинг. З метою покращення іміджу туристичної компанії, розробити нові ідеї, вивчити діяльність конкурентів і причини їх успіху і головне – узагальнити і використати отриману інформацію в процесі побудови моделі ефективного підприємництва. На сьогодні, індустрія туризму та гостинності почала стрімко розвиватися тому, що за останні роки кількість бізнесменів, туристів, відпочиваючих, стрімко зросла, а це, в свою чергу, викликало збільшення уваги до туристичної галузі та посприяло підвищенню конкуренції на ринку. Методи і процеси дослідження конкурентоздатності підприємств туристичного бізнесу постійно піддаються суттєвим змінам. Нещодавні якнайкращі досягнення, в кращому випадку стають стандартом, якщо і зовсім не зникають з поля уваги. Тому застосування бенчмаркингу в туристичній галузі дає можливість постійно визначати актуальність виявлених показників у відповідному часі. І така діяльність по визначенню переваг, повинна бути не одноразовою, а встановлена туристичною компанією як постійна функція. Витрати на аналіз переваги після його впровадження значно знижуються в результаті того, що колектив починає довіряти такому інструменту, як аналіз переваг. Аналіз переваг – тобто проведення бенчмаркінгових досліджень, пов’язані з відповідними затратами, але вони виправдані тому, що в результаті з’являються контакти з порівнюваними компаніями, які можна підтримувати за допомогою регулярного обміну, також напрацьовані важливі джерела інформації, створена база даних, якою можна постійно користуватися і яку треба тільки поповнювати. Таким чином, використання інновацій туристичними та готельними підприємствами стало не тільки конкурентною перевагою, але і можливістю витримати вже існуючі позиції. Користь бенчмаркингу для компаній туристичної галузі полягає у впровадженні в свої компанії кращі методи і технології інших більш успішних компаній. В результаті опрацювання отриманих результатів туристичне підприємство може стати більш прибутковим, з високою економічністю, із створенням корисної конкуренції і задоволенні потреб користувачів туристичним продуктом.
Посилання
Білявська Ю. Використання бенчмаркингу в операційному процесі туристичного підприємства. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. 2014. Випуск 2(64). С. 78-84. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpusk_2014_2 _13 .
Малюга Л. &. Кожухівська Р.Б. Застосування бенчмаркінгових засад для розвитку туристичної сфери. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2018. Випуск № 4(15). С. 90-94. URL: http://easterneurope-ebm.in.ua.
Трегубов О.С. Особливості туристичної індустрії та її роль. 2016. Випуск № 1(21). С. 192. URL: http://studopedia.ru/2_82945_strukturi-industrii-turizm
Бобрицька Н., & Кирилова О.B. Бенчмаркинг як методологічна основа маркетингового впливу на розвиток туристичних підприємств. Економіка та підприємництво: зб. наук. пр. молодих учених та аспірантів/М-во освіти и науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана». 2015. Випуск № 34-35 (2), с. 93. URL: https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/ 193/53
Лобанова В. & Бунтова Н.B. Використання сучасної концепції бенчмаркингу при формуванні іміджу підприємств туризму,2012. Випуск №65. С. 7-8. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/48315
Структури індустрії туризму. URL: http://studopedia.ru/2_82945_strukturi-industrii-turizm
Biliavska Y., (2014), “Vykorystannia benchmarkinhu v operatsiinomu protsesi turystychnoho pidpryiemstva”. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli, vol. 2(64), pp. 78-84, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpusk_2014_2_13 [in Ukrainian].
Maliuha L.M., & Kozhukhivska R.В. (2018), “Zastosuvannia benchmarkinhovykh zasad dlia rozvytku turystychnoi sfery”, Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, vol. 4 (15), pp. 90-94, available at: http://easterneurope-ebm.in.ua [in Ukrainian].
Trehubov O.S., (2016). Osoblyvosti turystychnoi industrii ta yii rol [Peculiarities of the tourist industry and its role], vol. 1(21), pp. 192, available at: http://studopedia.ru/2_82945_strukturi-industrii-turizm [in Ukrainian].
Bobrytska N. D., & Kyrylova O.V. (2015). “Benchmarkinh yak metodolohichna osnova marketynhovoho vplyvu na rozvytok turystychnykh pidpryiemstv”, Ekonomika ta pidpryiemnytstvo: zb. nauk. pr. molodykh uchenykh ta aspirantiv, vol. 34-35 (2), p. 93, available at: https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/ 193/53 [in Ukrainian].
Lobanova V.A. & Buntova N.V., (2012). Vykorystannia suchasnoi kontseptsii benchmarkinhu pry formuvanni imidzhu pidpryiemstv turyzmu [The use of the modern concept of benchmarking in the formation of the image of tourism enterprises] 7-8, 65, available at: http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/48315
Struktury industrii turyzmu [Structures of the tourism industry], available at: http://studopedia.ru/2_82945_strukturi-industrii-turizm