РОЗВИТОК БРЕНДУ РЕСТОРАНУ В УМОВАХ ВІЙНИ: МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ, «LOCAL FOOD», ТУРИСТИЧНІ МОЖЛИВОСТІ

PDF

Ключові слова

бренд
брендинг
готельно-ресторанний комплекс
гастрономічний бренд
гастрономічний туризм
гастрономічний тур

Як цитувати

Церклевич, В., Діль, А., & Петришена, К. (2024). РОЗВИТОК БРЕНДУ РЕСТОРАНУ В УМОВАХ ВІЙНИ: МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ, «LOCAL FOOD», ТУРИСТИЧНІ МОЖЛИВОСТІ. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі, (11), 52-64. https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-11-6

Анотація

Візія статті – схарактеризувати можливості розвитку бренду підприємства індустрії гостинності в умовах війни. Схарактеризовано зміст, структуру понять бренду та брендингу з позицій сервісної економіки. Сформульовано «формулу» бренду, застосовну до закладів ресторанного бізнесу: «сильний товар – сильна послуга – сильний бренд». Розглянуто бренд-менеджмент об'єктів готельно-ресторанного бізнесу, тренди в управлінні брендами ресторанів та готелів, етапи формування, підтримки та закріплення авторського стилю сучасного закладу індустрії гостинності в умовах війни. Визначено послідовність та основні заходи стратегії утримання ринку рестораном в контексті розвитку його бренду. Досліджено маркетингові гастрономічні «якорі» бренду підприємств, що стали базисом дослідження: концепцію «локал фуд», що базується на продуктах-гастрономічних спеціалітетах, стравах-гастрономічних брендах, розвиток внутрішнього туризму, включення в програми гастротурів. Окреслено зміст трендів «slow cities», «slow foods»; представлено авторські визначення змісту понять «гастрономічний бренд», «гастрономічний спеціалітет», «local food». Структуровано та схарактеризовано процес створення й розвитку бренду підприємства індустрії гостинності за параметрами: логотип та візуальний стиль; брендинг закладу готельно-ресторанного бізнесу; ім'я та слоган; інтер'єр та декор; меню та кулінарна концепція;. обслуговування та досвід клієнта; маркетинг та реклама; брендинг ресторану; соціальна взаємодія та спілкування; цінності та унікальні риси. Здійснено діагностику «здоров’я бренду» досліджуваного підприємства; представлено поведінкову типологію споживачів послуг підприємства. За результатами маркетингових досліджень окреслено можливості розвитку бренду немережевих ресторанів шляхом утвердження закладів як базових осередків гастрономічної культури регіону, центрів наукових досліджень автентичної кухні та локальної їжі, підвищення кваліфікації викладачів освітніх програм «Готельно-ресторанна справа», «Туризм». Передбачено включення закладів автентичної кухні і місцевої їжі в програми регіональних та транзитних туристичних маршрутів; залучення до інноваційного туристичного проєкту «Гастрогід Хмельниччиною».

https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-11-6
PDF

Посилання

Барна М.Ю., Гліненко Л.К. & Дайновський Ю.А. Маркетингові дослідження у сфері готельно-ресторанного і туристичного бізнесу: проблеми і недоліки. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2021. № 1. DOI: https://doi.org/10.36477/tourismhospcee

Басюк Д.І. & Барна М.Ю. Наукові основи стратегічного розвитку туристично-готельної галузі. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. 2018. № 54. С. 15–22.

Бровенко Т.В., & Швед В.С. Брендинг готельно-ресторанного підприємства. In The 35th International scientific and practical conference “Modern methods of solving scientific problems of reality”(September 05–08, 2023) Varna, Bulgaria. International Science Group. 2023. 195 p. P. 84.

Вольперт М.В., Шмадченко П.В. & Жихор О.Б. Аналіз та напрями вдосконалення фірмового стилю ресторану «Наша дача». Науковий вісник Ужгородського Університету. Серія: Економіка. 2022. Випуск 1 (59). С. 73–78.

Ковшова І.О., Кравченко А.В. Теоретичні основи оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємств. Бізнес-навігатор. 2018. № 3–2 (46). С. 7.

Нестерчук І. Гастрономічний бренд території (на прикладі культурно-історичної спадщини правобережного Полісся). 2021. DOI: https://doi.org/10.17721/2308-135X.2020.60.43-56

Розробка фірмового стилю: творчий процес і мистецтво сучасного дизайн-проектування. URL: https://docplayer.ru/66630196-Razrabotka-firmennogo-stilya-tvorcheskiyprocess-i-iskusstvo-sovremennogo-dizaynproektirovaniya.html

Ромат Є. Система бренд-маркетингових комунікацій. Товари і ринки. 2016. № 1. С. 16–24.

Смоліна О.М. Стратегічний розвиток брендингу суб’єктів готельного бізнесу. Інтелект XXI. 2020. № 2. С. 195–202.

Ставська Ю.В. Гастрономічний туризм як популярний напрям у туристичній індустрії. Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2023. № 2 (64). C. 148–167. URL: http://efm.vsau.org/storage/articles/November2023/rJUWhZ3a0ShBZwhgJf9I.pdf

Церклевич В., Діль А. & Діль М. (). Розробка нових гастрономічних спеціалітетів як засіб промоції ресторану ніші «local food». Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2022. № 6. URL: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/tourism/article/view/1193

Церклевич В., Діль А., Блаута А., & Діль М. Інноваційні компоненти стратегії просування ресторану регіональної кухні поділля: кейс «Ресторації Шпігеля». Трансформаційна економіка. 2023. № (3 (03). C. 61–69. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-3-11

Церклевич В., & Ставська Ю. Можливості інтеграції ресторанів «local food» в програми регіональних гастротурів: кейс Вінницької та Хмельницької областей. Трансформаційна економіка. 2024. № 1 (06). C. 68–75. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2024-6-13

Церклевич В., Діль А. & Моцна Ю. Потенціал сезонних страв в стратегічному управлінні закладом ресторанного господарства «local food». Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2023. № 9. С. 71–79. DOI: https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-9-9

Anholt-GfK City Brands IndexSM. GFK. URL: https://www.gfk.com/ru/insaity/pressrelease/new-anholt-gfk-city-brands-ranking-places-threeuscities-in-the-top-10

Dinnie K. City Branding: Theory and Cases. New York : Palgrave Macmillan. 2011. 239 p.

Barna, M. Y., Hlinenko, L. K. & Daynovsʹkyy, Yu. A. (2021), “Marketynhovi doslidzhennya u sferi hotelʹno-restorannoho i turystychnoho biznesu: problemy i nedoliky”, Industriya turyzmu i hostynnosti v Tsentralʹniy ta Skhidniy Yevropi, no. 1, DOI: https://doi.org/10.36477/tourismhospcee

Basyuk, D. I. & Barna, M. Y. (2018), “Naukovi osnovy stratehichnoho rozvytku turystychno-hotelʹnoyi haluzi”, Visnyk Lʹvivsʹkoho torhovelʹno-ekonomichnoho universytetu, no. 54, pp. 15–22

Brovenko, T. V., & Shved, V. S. (September 05–08, 2023), “Branding of a hotel and restaurant enterprise”, In The 35 th International scientific and practical conference "Modern methods of solving scientific problems of reality", Varna, Bulgaria, International Science Group, 195 p., p. 84.

Wolpert, M. V., Shmadchenko, P. V. & Zhikhor, O. B. (2022), “Analysis and directions for improvement of the corporate style of the restaurant "Nasha dacha"”, Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Economy, issue 1 (59), pp. 73–78.

Kovshova, I. O., Kravchenko, A. V. (2018), “Theoretical basis for evaluating the effectiveness of marketing activities of enterprises”, Business navigator, no. 3–2 (46), p. 7.

Nesterchuk, I. (2020), Hastronomichnyy brend terytoriyi (na prykladi kulʹturno-istorychnoyi spadshchyny pravoberezhnoho Polissya), DOI: https://doi.org/10.17721/2308-135X.2020.60.43-57

Development of corporate style: creative process and the art of modern design, available at: https://docplayer.ru/66630196-Razrabotka-firmennogo-stilya-tvorcheskiyprocess-i-iskusstvo-sovremennogo-dizaynproektirovaniya.html

Romat, Ye. (2016), “Systema brend-marketynhovykh komunikatsiy”, Tovary i rynky, no. 1, pp. 16–24., p. 35.

Smolina, O. M. (2020), “Stratehichnyy rozvytok brendynhu subʺyektiv hotelʹnoho biznesu”, Intelekt XXI, no. 2, pp. 195–202.

Stavsʹka, Y. V. (2023), “Hastronomichnyy turyzm yak populyarnyy napryam u turystychniy industriyi” [Gastronomic tourism as a popular direction in the tourist industry], Ekonomika, finansy, menedzhment: aktualʹni pytannya nauky i praktyky, vol. 2 (64), pp. 148–167, available at: http://efm.vsau.org/storage/articles/November2023/rJUWhZ3a0ShBZwhgJf9I.pdf

Tserklevych, V. S. & Dilʹ, A. V., Dilʹ M. V. (2022), “Rozrobka novykh hastronomichnykh spetsialitetiv yak zasib promotsiyi restoranu nishi «local food»”, Industriya turyzmu i hostynnosti v Tsentralʹniy ta Skhidniy Yevropi», no. 6, available at: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/tourism/article/view/119

Tserklevych, V., Dilʹ, A., Blauta, A., & Dilʹ, M. (2023), “Innovatsiyni komponenty stratehiyi prosuvannya restoranu rehionalʹnoyi kukhni podillya: keys «Restoratsiyi Shpihelya»”, Transformatsiyna Ekonomika, no. (3 (03), pp. 61–69, DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-3-11

Tserklevych, V., & Stavsʹka, Y. (2024), “Mozhlyvosti intehratsiyi restoraniv «local food» v prohramy rehionalʹnykh hastroturiv: keys Vinnytsʹkoyi ta Khmelʹnytsʹkoyi oblastey” [Possibilities of integrating "local food" restaurants into programs of regional gastro tours: the case of Vinnytsia and Khmelnytskyi regions], Transformatsiyna ekonomika, vol. 1 (06), pp. 68–75, DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2024-6-13

Tserklevych, V., Dilʹ A. & Motsna Y. (2024), “Potentsial sezonnykh strav v stratehichnomu upravlinni zakladom restorannoho hospodarstva «local food»”, Industriya turyzmu i hostynnosti v Tsentralʹniy ta Skhidniy Yevropi, no. 9, pp. 71–79. DOI: https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-9-9

Anholt G. City Brands IndexSM. GFK, available at: https://www.gfk.com/ru/insaity/pressrelease/new-anholt-gfk-city-brands-ranking-places-threeuscities-in-the-top-10

Dinnie, K. (2011), “City Branding: Theory and Cases”, Palgrave Macmillan, New York, United States of America, 239 p.