ОБҐРУНТУВАННЯ ВИТРАТ ПАЛИВА ГЕНЕРАТОРАМИ МІКРОМЕРЕЖІ ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ І ТОРГІВЛІ
Анотація
У статті розглянуто систему електропостачання, відому як локальна електрична мікромережа (micro-grid) з визначеними електричними межами, яка працює мов єдиний керований об’єкт. Створення таких систем дозволяє радикально змінити відношення споживачів до управління процесами генерації та розподілу електроенергії. При цьому існує можливість оперативного підключення споживачів до загальної електромережі у випадку перевантаження та коливань напруги, що суттєво підвищує надійність електрозабезпечення. охарактеризовані тенденції розвитку світового та українського ринків бензо- і дизель-генераторів (БДГ). Поставлені важливі питання про тарифікацію електроенергії, яка повинна бути взаємовигідною для виробників, постачальників та споживачів електричної енергії під час роботи автономної системи електроживлення. Запропонована методика, яка дозволить на науковій основі, виходячи зі складу обладнання, враховувати режими роботи машин, розраховувати нормативну кількість палива, необхідну для вироблення запланованої кількості електроенергії та ефективності її використання. Показані переваги застосування бензо- і дизельгенераторів, їх конструктивне виконання. Проаналізовані важливі вимоги щодо режимів роботи БДГ за рівнем генерованої потужності відповідно до стандарту ISO 8528, які висуваються до всіх їх типів у складі Microgrid. Наведені чотири класи регулювання, які визначають якість електроенергії БДГ з точки зору стабільності, напруги і безперебійності. Показано перспективний шлях вирішення питання енергоефективності БДГ. Передбачено, що в автономній мікромережі, яка має власні джерела електроенергії, доповнені системою накопичення енергії, потрібно визначити їх номенклатуру й умови ефективної експлуатації. Для контролю за виконанням норм на підприємствах повинен бути організований облік виробленої електроенергії і витрат палива за допомогою приладів, встановлених відповідно з правилами технічної експлуатації.
Посилання
2. How Microgrids Work. U.S. Department of Energy, June 2014.
3. Electropedia. International Electrotechnical Commission. 2017-12-15. group of interconnected loads and distributed energy resources with defined electrical boundaries forming a local electric power system at distribution voltage levels, that acts as a single controllable entity and is able to operate in either grid-connected or island mode.
4. Electropedia. International Electrotechnical Commission. 2017-12-15. group of interconnected loads and distributed energy resources with defined electrical boundaries forming a local electric power system at distribution voltage levels, that cannot be connected to a wider electric power system.
5. Hu J., Bhowmick P. A consensus-based robust secondary voltage and frequency control scheme for islanded microgrids. International Journal of Electrical Power & Energy Systems. 2020. 116: 105575. doi:10.1016/j.ijepes.2019.105575. S2CID 208837689.
6. Microgrids and Vehicle-Grid Integration. Berkeley Lab. Retrieved 21 June 2022.
7. Abinash Singh, Balwinder Singh Surjan MICROGRID: A REVIEW International Journal of Research in Engineering and Technology. Volume: 03 Issue: 02 | Feb-2014.
8. Smart Grid European Technology Platform for Electricity Networks of the Future. European Commission, 2005. URL: http://www.smartgrds.eu.
9. Zhuikov V. I., Boiko I. Y., Denysiuk S. P. Model of dynamic tariffing Microgrid's electricity consumption in local energy markets. Science and Education a New Dimension. Natural and Technical Sciences, IX (31), Issue: 250, 2021 Feb. – P. 50–53.
10. Diesel power plants – the main characteristics. URL: https://pogliad.ua/news/com-news/profesiyniykrugozir/dizelni-elektrostanciyi---osnovniharakteristiki-374868.
11. http://www.know-house.ru/avtor/0028/diesel_generator_fuel.html.