ШТРИХОВЕ КОДУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ ТА ОЦІНКА ВІДПОВІДНОСТІ ТОВАРНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ВИМОГАМ ЩОДО ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ

Ключові слова: товарна інформація, штрихове кодування, товарознавча експертиза, категоріювання, право споживача

Анотація

Дослідження полягало у вивченні технічної ролі та функцій штрихового кодування товарної продукції в напрямку реалізації гарантованого законодавством права споживача на достовірну, достатню та доступну інформацію про товарні об’єкти забезпечення потреб як споживачів, так і виробників споживчих товарів; контролю та оцінюванню змісту і відповідності товарної інформації про вироби вимогам щодо захисту прав споживачів у частині права на достовірну інформацію, зокрема про місце виготовлення (країну походження товарного об’єкта). Зазначено, шо однією з найважливіших складових інформаційних технологій є збір первинної інформації про об’єкти, явища, властивості тощо. При цьому, чим вона оперативніша і точніша, тим достовірніша й ефективніша аналітична інформація, яку видає електронна техніка для ухвалення управлінських рішень. Зарубіжний досвід показує, що одним із найпоширеніших способів швидкого і точного введення даних у комп’ютерну систему є використання технології штрихового коду, яка являє собою технологію автоматичної ідентифікації даних. Товарна спеціалізація включає в себе оцінку всіх основних характеристик товару: асортименту, якості, кількості та вартості. У зв’язку з цим розрізняють такі види товарних перевірок: кількісні, якісні, категорійні, документальні та комплексні. Розглянуто штрихове кодування в системі EAN, яке ідентифікує виробника і товар, а також штрихове кодування в системах: “Код 2/5”, “Код 2/5 альтернативний”, “Код 39”, “Код 128”, “Code 11”, “Codabar”, “Code 93”, “Code 49”, “Code 16K”, “Code PDF 417, UPC, Code UPC та інші, цифрові значення переважної більшості штрихових кодів, які дотичні до ідентифікації товарних об’єктів і цілеспрямовані на загальне поінформування споживача зашифровано; які містять наступні дані (які “читаються” зліва направо). Зроблено висновок, що технологія штрихового кодування дає змогу значно підвищити рівень інформованості будь-якого фахівця, що бере участь у логістичному ланцюжку поставок “виробник–склад–доставка–споживач”, а проблема правильності визначення країни походження товару особливо актуальна в період дії воєнного стану, оскільки має місце ввезення товарів, заборонених до ввезення на територію України.

Посилання

1. Бондаренко Є. П. Прагматизм здійснення митного контролю визначення країни походження товарів. Електронний журнал “Ефективна економіка”. 2014. № 8.
2. Г анжуров Ю. С. Стратегічні напрями розвитку підприємств видавничої галузі, поліграфічної діяльності і книготоргівлі : монографія. Київ, 2015. 283 с.
3. Данило С. І. Сучасне розуміння товару як предмету торгівлі. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія “Економіка і менеджмент”. 2019. Вип. 2 (80). С. 8-11.
4. Коновалова С. О. Проблеми формування ринку інформації в Україні. Електронний журнал “Ефективна економіка”. 2014. № 8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3473.
5. Логунова Н. Ю., Крылов А. С. Штриховое кодирование пищевых продуктов и оценка соответствия товарной информации установленным требованиям. Инновационная экономика: информация, аналитика, прогнозы. 2022. № 1. С. 24-29.
6. Про захист прав споживачів : Закон України від 12.05.1991 р. № 1023-XII (в ред. від 01.08.2021 р.). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text.
7. Технічний регламент 022/2011 “Харчова продукція в частині її маркування” від 9 грудня 2011 р. URL: https://www.google.com/search? sclient=gws-wiz.
8. Федорович Р. В. Маркетингові стратегії формування попиту на товари та послуги на ринках України : монографія. Тернопіль : ТНТУ ім. І. Пулюя, 2013. 359 с.
9. Almunia J., Delponti P., Rosa F. Using Automatic Identification System (AIS) Data to Estimate Whale Watching Effort. ORIGINAL RESEARCH. 26 July 2021.
10. Fan T. Research on automatic user identification system of leaked electricity based on Data Mining Technology. International Conference on Energy Engineering and Power Systems (EEPS2021). August 20-22, 2021, Hangzhou, China. URL: https://reader.elsevier.com/reader/sd/pii/S235248472 .
11. Fang X., Wu F., Luo B., Zhao H., Wang P. Automatic Recognition of Noisy Code-39 Barcode. 16th International Conference on Artificial Reality and Telexistence--Workshops (ICAT'06). 2006. pp. 79-82.
12. Goldstein I., Yang L. Commodity Financialization and Information Transmission. The Journal of Finance. 2022. 14 June.
13. Hahn H., Joung J. K. Implementation of algorithm to decode two-dimensional barcode PDF-417. 6th International Conference. Signal Processing. IEEE Xplore. September 2002. Vol. 2.
Опубліковано
2023-01-30
Розділ
ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА СУЧАСНОГО МАТЕРІАЛОЗНАВСТВА ТА ТОВАРОЗНАВСТВА