ПРОБЛЕМИ ОПТИМІЗАЦІЇ, СТАНДАРТИЗАЦІЇ ТА ПАСПОРТИЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ТОВАРОЗНАВЦІВ СФЕРИ ТОРГІВЛІ

  • І. С. Галик Львівський торговельно-економічний університет
  • Л. Г. Ніколайчук Львівський торговельно-економічний університет
  • Б. Д. Семак Львівський торговельно-економічний університет
Ключові слова: компетентнісний підхід, контекстні форми навчання, професійні компетентності, оптимізація, стандартизація

Анотація

В статті обґрунтована доцільність проведення поглиблених товарознавчих і матеріалознавчих досліджень проблем оптимізації, стандартизації та паспортизації професійних компетентностей товарознавців сфери торгівлі. Обгрунтована необхідність подальшого дослідження і переорієнтації системи підготовки фахівців товарознавчого профілю у закладах вищої освіти сфери торгівлі та легкої промисловості України. Розкрита роль компетентнісного підходу і контекстних форм навчання у підготовці фахівців товарознавчого профілю для потреб торгівлі. Стосовно підготовки фахівців товарознавчого профілю у закладах вищої освіти стандартизації підлягають: основні терміни, положення, визначення понять, що стосуються розкриття суті даного підходу, класифікації та загальної характеристики переліку та номенклатури ключових загальних і професійних компетентностей, узагальнення вітчизняного та зарубіжного досвіду використання даного підходу.

Посилання

1. Овчарук О. В. Особливості запровадження компетентнісного підходу: досвід України та країн Європи / О. В. Овчарук // Інформаційні технології в освіті. – 2009. – №4. – С. 218-225.
2. Мороз С. Е. Формування готовності майбут-ніх товарознавців-експертів у митній справі до професійної діяльності як педагогічна проблема / С. Е. Мороз // Вісник Житомирського національного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. – 2013. – Вип. 1. – С. 146-150.
3. Галик І. С. Компетентнісний підхід – основа професійної підготовки товарознавців у вищих навчальних закладах / І. С. Галик, Б. Д. Семак // Вісник Львівського торговельно-економічного уні-верситету. Серія Технічні науки. – 2017. – Вип. 18. – С. 16-21.
4. Беднарчук М. С. Основні напрями переорієн-тації підготовки товарознавців для потреб легкої промисловості та торгівлі України / М. С. Беднар-чук, І. С. Галик, Б. Д. Семак // Технології забезпе-чення життєдіяльності людини. Збірник праць міжнародної науково-практичної конференції, прис-вяченої 25-річчю Української технологічної ака-демії (1992-2017). – Київ, 2017. – С. 7-16.
5. Семак Б. Д. Діагностика та експертиза компе-тентностей товарознавців –текстилю та одягу / Б. Д. Семак, І. С. Галик, Л. Г. Ніколайчук // Матеріали наукової конференції професорсько-викладацького складу та аспірантів Львівського торговельно-економічного університету “Актуальні проблеми економіки і торгівлі в сучасних умовах Євроінтеграції” (Львів, 11-12 травня 2017 р.). – Львів : Видавництво ЛТЕУ, 2017. – С. 192-193.
Опубліковано
2018-06-26
Розділ
ОСНОВНІ НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ДЛЯ ПРОМИСЛОВОСТІ І ТОРГІВЛІ У