РЕАЛІЗАЦІЯ АЛГОРИТМУ РОЗРОБКИ ЗНАКІВ ДЛЯ МАРКУВАННЯ ТРИКОТАЖНОГО ОДЯГУ

  • О. В. Шумський Львівський торговельно-економічний університет
  • Н. І. Попович Львівський торговельно-економічний університет
Ключові слова: товар, знаки, вироби легкої промисловості, трикотажний одяг, товарна інформація, інформаційні товарні знаки, ідентифікаційні знаки для маркування трикотажного одягу

Анотація

У статті акцентовано увагу на дослідженні товарного маркування, зокрема: досліджено маркування товарів як найпоширеніше у побуті і торгівлі джерело інформації про основні характеристики товарів. На основі теоретичних та практичних результатів досліджень обґрунтовано необхідність впро-вадження інформаційних товарних знаків як елемента товарної інформації у структуру маркування три-котажних виробів; подано результати дослідження маркування як основного джерела товарної інформації; висвітлено реалізацію алгоритму створення знаків для маркування трикотажного одягу; показано пілотні взірці розроблених ідентифікаційних знаків. Сформульовано перспективи подальших досліджень товарної інформації, зокрема товарного маркування товарознавчих характеристик ринкового асортименту това-рів легкої промисловості.

Посилання

1. Матеріали для одягу. Символи та вимоги дог-ляду : ДСТУ 2122-93. – Чинний від 01.01.1995. – К. : Держстандарт України, 1994. – 34 с.
2. Паковання та маркування. Терміни та визна-чення : ДСТУ 2887-94. – Чинний від 01.01.1996. – К. : Держстандарт України, 1995. – 15 c.
3. Изделия трикотажные. Маркировка, упаков-ка, транспортирование и хранение : ГОСТ 3897-87. – Действующий с 01.07.1989. [Электронный ресурс]. – М. : Стандартинформ, 2007. – 18 с. – Режим дос-тупа: http://www.gost-load.ru/Index/0/996.htm/.
4. Товарознавство. Терміни та визначення : ДСТУ 3993-2000. – Чинний від 01.01.2001 – К. : Держспоживстандарт України, 2000. – С. 14.
5. Інформація для споживачів щодо придбання товарів і послуг : ДСТУ-Н ISO / IEC Guide 14:2005. – Чинний від 16.09.2005. – К. : Держспоживстандарт України, 2006. – С. 11.
6. Непродовольчі товари. Споживче маркування товарів легкої промисловості. Загальні правила : ДСТУ 4519-2006. – Чинний від 01.10.2006. – К. : Держспоживстандарт України, 2006. – 55 c.
7. Настанови щодо використання продукції ши-рокого вжитку (ISO/IEC Guide 37 : 1995, IDT) : ДСТУ-Н ISO/IEC Guide 37:2005. – Чинний від 01.07.2006. [Електронний ресурс]. – К. : Держстандарт України, 2006. – 19 с. – Режим доступу: http://lin-dex.net.ua/shop/bibl/476/
8. Полікарпов І. С. Товарна інформація : підруч-ник / І. С. Полікарпов, О. В. Шумський. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – 616 с.
9. Галик І. С. Гармонізація товарної інформації одягу вітчизняного та зарубіжного виробництва [Електронний ресурс] / І. С. Галик, Б. Д. Семак // Ринкові дослідження : міжнародний науково-прак-тичний журнал “Товари і ринки”. – 2009. – № 1. – С. 12-15. – Режим доступу: http://tr.knteu.kiev.ua/in-dex.php/article/548/36/lang/uk/.
10. Пугачевський Г. Ф. Методологія товаро-знавства: структурні трансформації на засадах конвергенції / Г. Ф. Пугачевський // Товарознавство і торговельне підприємництво: фахова професіо-налізація, дослідження, інновації : матеріали Міжна-родної науково-практичної конференції, (15-16 квіт-ня 2009 р., м. Київ) / [відп. ред. А. А. Мазаракі]. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2009. – С. 61-64.
11. Шумський О. В. Товарна інформація – еле-мент забезпечення якості продукції легкої промис-ловості / О. В. Шумський, М. С. Беднарчук // Сучасні технології в легкій промисловості і сервісі : збірник тез доповідей Регіональної науково-практичної конференції, (Хмельницький, 22-23 вересня 2010 р.). – Хмельницький : ХНТУ, 2010. – С. 69-70.
12. Шумський О. В. Інформаційні товарні знаки як елемент інформаційного забезпечення експлуата-ції взуття : Матеріали міжнародної науково-тех-нічної та науково-методичної конференції, присвя-ченої 80-річчю від дня заснування Київського націо-нального університету технологій та дизайну “Інтег-рація освіти і науки – майбутнє України”, 4-8 жовтня 2010 р. / О. В. Шумський, М. С. Беднарчук // Вісник КНУТД. – 2010. – № 5. – (Т. 1). – С. 138-141.
13. Шумський О. В. Виробниче маркування гумо-вого і полімерного взуття як основний засіб його інфор-маційного забезпечення. / О. В. Шумський, С. І. Сад-ловська // Актуальні питання сучасного товаро-знавства : матеріали II наук.-практ. інтернет-конф. / Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Ук-раїни ; ДонНУЕТ ім. М. Туган-Барановського ; [ред-кол.: Лойко Д. П.]. – Донецьк : ДонНУЕТ, 2013. – С. 281-283.
14. Шумський О. В. Ідентифікаційні знаки у мар-куванні товарів / О. В. Шумський // Вісник Львівської комерційної академії / [ред. кол.: Б. Д. Семак, І. В. Донцова, Н. І. Доманцевич та ін.]. – Львів : Ви-давництво Львівської комерційної академії, 2013. – Вип. 13. – С. 108-113.
15. Попович Н. І. До питання про фальсифіка-цію брендового взуття / Н. І. Попович, М. С. Бед-нарчук, О. В. Шумський // Актуальні проблеми тео-рії і практики експертизи товарів : матер. міжнар. наук.-практ. конф., (м. Полтава, 18-20 березня 2014 р.). – Полтава : ПУЕТ, 2014. – С. 72-74.
16. Садловська С. І. Переваги і недоліки вико-ристання інформаційних товарних знаків у мар-куванні силіконових устілок-грілок для взуття / С. І. Садловська, О. В. Шумський, М. С. Беднарчук // Актуальні проблеми теорії і практики експертизи товарів : матеріали І міжнародної наук.-практ. конф., (м. Полтава, 18-20 берез. 2014 р.). – Полтава : ПУЕТ, 2014. – С. 104-107.
17. Шумський О. В. Ідентифікаційні знаки для маркування виробів легкої промисловості / О. В. Шумський, С. І. Садловська, М. С. Беднарчук // Вісник Львівської комерційної академії / [ред. кол.: Б. Д. Семак, Н. І. Доманцевич та ін.]. – Львів : Видав-ництво ЛКА, 2014. – Вип. 14. – С. 102-109.
18. Шумський О. В. Інформаційне законо-давство України як термінологічна та методологічна основа інформаційного забезпечення товарів / О. В. Шумський, М. С. Беднарчук, С. І. Садловська // Актуальні проблеми товарознавства, торговельного підприємництва та захисту прав споживачів : між-нар. наук.-практ. Інтернет-конф., (Київ, 13 берез. 2014 р.) : тези доп. / [відп. ред. В. А. Осика]. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2014. – 197 с. – С. 167-170.
19. Шумський О. В. Наукове обґрунтування інформаційного забезпечення товарів : дис… к.т.н. / О. В. Шумський. – Львів: Львівська комерційна ака-демія, 2015. – 222 c.
20. Шумський О. В. Розробка ідентифікаційних знаків для виробничого маркування трикотажних виробів / О. В. Шумський, С. І. Садловська, М. С. Беднарчук // Проблеми формування асорти-менту, якості і екологічної безпечності товарів : ма-тер. ІІІ міжнар. наук.-практ. конф., (Львів, 12.11.2015) : тези доповідей / [відп. ред. П. О. Куцик]. – Львів : Растр-7, 2015. – С. 52-54.
Опубліковано
2016-11-05
Розділ
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ТОВАРОЗНАВСТВА ТА ТЕХНОЛОГІЙ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ МАТЕРІАЛІВ І ТОВАРІ