ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Д. І. Сапожник Львівський торговельно-економічний університет
  • Л. Б. Демидчук Львівський торговельно-економічний університет
Ключові слова: вища освіта, комунікація, комунікаційний процес, управління комунікаціями, інформаційно-комунікаційні технології, платформа електронної освіти

Анотація

У статті проаналізовано стан впровадження інформаційно-комунікаційних технологій під час організації навчання у закладах вищої професійної освіти з використанням сучасних електро- нних складових частин. Показано актуальність процесів використання технологій комп’ютерного навчання та відповідних інформаційних комунікаційних технологій, важливих обов’язків кожного члена суспільства, а саме вміння застосовувати наукові та інформаційні технології у вирішенні про- блем у своїй професійній діяльності, вимоги до професійної освіти стосовно розвитку в професійному аспекті в умовах інформатизації суспільства, забезпечення підготовки висококваліфікованих фахівців. Розглянуто переваги та недоліки однієї з платформ дистанційної (віддаленої) освіти, можливості застосування інформаційних комунікаційних технологій, електронних навчальних платформ, вибору засобів технічного обслуговування інформаційних комунікаційних технологій у навчальних закладах вищої професійної освіти, обґрунтованого вибору актуальних технологій інформаційного забезпечення та комунікації під час використання електронних форм навчання фахівців та вивчення стану запро- вадження інформаційних комунікаційних технологій у процес професійної підготовки у закладах вищої професійної освіти, з’ясування його сутності, зв’язки між окремими його проявами, змістовність сторони отримуваних формальних розв’язань, розвиток синтетичного, образного мислення поряд із логічним, аналітичним, абстрагування від технічних деталей аналізу моделей досліджуваного явища, постановку проблем, висування гіпотез, побудову інформаційних моделей досліджуваних процесів і явищ, матеріальну інтерпретацію отриманих за допомогою комп’ютера результатів. Показано, які технічні засоби інформаційних комунікаційних систем та технологій у процесі електронного навчання вважаються найбільш ефективними під час переходу на навчання з використанням комп’ютерно- орієнтованих технологій освіти з раціональним поєднанням новітніх засобів навчання й традиційно наявних, що є складним освітнім завданням, яке потребує вирішення цілого комплексу психолого-педа- гогічних, організаційних, навчально-методичних, матеріально-технічних та інших питань. З’ясовано, яким платформам віддаленого навчання віддається перевага викладачами закладів вищої професійної освіти.

Посилання

1. Арынбаев Э.К. Некоторые проблемы использования новых информационных технологий при решении задач. Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2015. № 11-4. С. 506–508. URL: https://applied-research.ru/ru/article/view?id=7769.
2. Вишнівський В.В., Гніденко М.П., Гайдур Г.І. Організація дистанційного навчання. Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів : навчальний посібник. Київ : ДУТ, 2014. 140 с.
3. Дишко О.Л., Зубехіна Т.В., Павлишина Н.Б. Інформаційно-комунікаційні технології в організації електронного навчання бакалаврів (на прикладі спеціальностей «Туризм» та «Соціальна робота»). Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Т. 59. № 3. С. 76–88.
4. Лобода В.В. Підвищення якості навчального процесу засобами ІКТ. Інформаційні технології і засоби навчання. 2012. № 4 (30). URL: http://www.journal.iitta.gov.ua.
5. Ставицька І.В. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті. URL: http://confesp.fl.kpi.ua/node/1103.
6. Coll C. La personalització de l’aprenentatge escolar. El què, el per què i el com d’un repte indefugible. A J.M. Vilalta (Dr.). Reptes de l’educació a Catalunya. Anuari d’Educació. 2015. Р. 43–104. Barcelona : Fundació Bofill, 2016.
7. Engel A., Coll C., Membrive A., Olle J. Information and communication technologies and students’ out-of-school learning experiences : Monographic. Learning Across Settings and Time in the Digital Age. 2018. Number 33. June. Р. 130–149.
8. Law N., Pelgrum W., Plomp T. Pedagogy and ICT use in schools around the world: Findings from the IEA SITES 2006 study. Hong Kong SAR : Comparative Education Research Centre/Springer, University of Hong Kong, 2008.
9. Ratheeswari K. Information Communication Technology in Education. Journal of Applied and Advanced Research. 2018. № 3 (Suppl. 1). S. 45–47.
10. Sangrà A., González-Sanmamed M. The role of information and communication technologies in improving teaching and learning processes in primary and secondary schools. Research in Learning Technology. 2010. Volume 18. Issue 3.
11. Tobias S., Fletcher J., Yun Dai D., Wind A. Review of research on computer games. In S. Tobias & J. Fletcher (Eds.). Computer games and instruction. Greenwich, CT : Information Age Publishing, 2011. Р. 101–126.
Опубліковано
2021-08-03
Розділ
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЕКСПЕРТИЗИ, РЕГУЛЮВАННЯ ТА БЕЗПЕКИ ГОСПОДАРСЬКИХ СИСТЕМ