Анотація
Дослідження полягало у вивченні торговельного та технологічного обладнання закладу торгівлі в якості важливої ланки формування атмосфери роздрібного торговельного підприємства. Підвищення рівня механізації та автоматизації торговельно-технологічних процесів, особливо важких і трудомістких фізичних робіт, пов’язаних із вантаженням і розвантаженням, переміщенням вантажів, є актуальним соціальним та економічним завданням у роздрібній торгівлі, вирішення якого можливе шляхом широкого застосування сучасної торговельної техніки, машин, устаткування. Зазначено: безпосередньо придбанню товару споживачем передує якийсь комунікаційний стимул, що включає контакт із певною інформацією, її опрацювання, виникнення позитивного комунікаційного ефекту. У результаті цього відбувається усвідомлення і формування потреби, додатковий пошук інформації, придбання товару і його споживання. У такій моделі дуже важливою є атмосфера в торговельному підприємстві, від якої багато в чому залежать остаточні дії споживачів продукції. Доведено, що важливими факторами привертання уваги і, як наслідок, сприяння зростанню кількості потенційних клієнтів, є зовнішній вигляд торговельного підприємства, його вивіски, світлове і колірне оформлення. Натомість рекламна функція торговельно-оперативного процесу багато в чому залежить від того, наскільки раціонально виконано викладення товарів, яке є важливим елементом торговельної реклами. Зроблено висновок, що розширенню контингенту постійних покупців, залученню нових клієнтів, зростанню товарообігу роздрібного торговельного підприємства багато в чому сприяють зусилля в галузі комунікаційної політики, яких докладає керівництво закладу торгівлі. При цьому перевага середовищного підходу у створенні в ньому відповідної атмосфери безсумнівна, оскільки саме його використання відповідає тим процесам у торговельному підприємництві, що затребувані в суспільстві інформаційного типу, коли естетичні форми фірмового стилю несуть інформацію про підприємство всім її цільовим аудиторіям – від співробітників роздрібного торговельного підприємства до широкої громадськості, коли фірмовий стиль працює комунікатором, як в управлінні, так і в комерційній діяльності закладу торгівлі.
Посилання
Мізіна O.В. Сучасні тенденції в формуванні маркетингової стратегії торговельних підприємств. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2021. № 2. С. 121–121. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-292-2-21
Толпежніков Р.О., Толпежнікова Т.Г., Шишман Д.В. Світові тенденції та особливості розробки стратегії розвитку підприємств сфери рітейлу. Ефективна економіка. 2021. № 6. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.6.10
Середа С.А. Торговельне обладнання – важлива ланка атмосфери роздрібного торговельного підприємства. Сучасні напрями розвитку економіки, підприємництва, технологій та їх правового забезпечення : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. Львів : Вид-во Львівського торговельно-економічного університету, 2024. С. 259–261.
Данило С.І. Сутність і особливості розвитку роздрібних торговельних мереж в Україні. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія “Економіка і менеджмент”. 2019. Вип. 3(81). С. 145–150.
Толпежніков Р.О., Толпежнікова Т.Г., Третьяков А.Г. Міжнародні підходи до удосконалення платоспроможності підприємства. Ефективна економіка. 2019. № 5. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.5.11
Амельницька О.В., Мізіна О.В. Інтегровані підходи до системи мотивації персоналу підприємства. Ефективна економіка. 2018. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6394
Ільченко Т.В. Актуальні аспекти розробки ефективної програми стимулювання збуту промислової продукції. Інтелект ХХІ. 2018. № 2. С. 80–84.
Chukwudi O.J., Aljounaidi A. The Influence of Promotional Activities on the Success of Retail Business: A critical review. International Journal of Science and Management Studies (IJSMS). 2021. Vol. 4.I3. Р. 134–161. DOI: https://doi.org/10.51386/25815946/ijsms-v4i3p113
Suvarna H., Prashant C., Ansumalini P. Retail Marketing Strategies: A Study On Changing Preferences of Customers Towards Retail Formats. PJMTR. 2022. Vol. XII. No. 1. Р. 1–19. URL: https://www.researchgate.net/publication/365701146_Retail_Marketing_Strategies_A_Study_on_Changing_Preferences_of_Customers_Towards_Retail_Formats
Huang Z., Bai P. Dynamic cooperative promotion in the presence of consumer reference effect with competing retailers. Journal of Retailing and Consumer Services. 2021. Vol. 60. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2021.102441
Wellhoff A., Masson J-E. Le Merchandising : Bases, nouvelles techniques, Category Management. Paris : DUNOD, 2003. 194 р. URL: https://www.cairn.info/le-merchandising--9782100574544.htm
Кузнецова І.О., Вишневська О.В. Класифікація інтер’єрів магазинів. Теорія та практика дизайну. 2012. Вип. 2. С. 20–25. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/tprd_2012_2_6
Sellitto M.A. The after-sales strategy of an industrial equipment manufacturer: evaluation and control. International Journal of Quality & Reliability Management. 2021. Vol. 38 No. 7. Р. 1593–1613. DOI: https://doi.org/10.1108/IJQRM-11-2019-0339
Mizina, O. V. (2021), Suchasni tendentsii v formuvanni marketynhovoi stratehii torhovel'nykh pidpryiemstv, Visnyk Khmel'nyts'koho natsional'noho universytetu. Ekonomichni nauky, no. 2, pp. 121–121, DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-292-2-21
Tolpezhnikov, R. O., Tolpezhnikova, T. H., Shyshman, D. V. (2021), Svitovi tendentsii ta osoblyvosti rozrobky stratehii rozvytku pidpryiemstv sfery ritejlu, Efektyvna ekonomika, no. 6, DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.6.10
Sereda, S. A. (2024), Torhovel'ne obladnannia – vazhlyva lanka atmosfery rozdribnoho torhovel'noho pidpryiemstva. Suchasni napriamy rozvytku ekonomiky, pidpryiemnytstva, tekhnolohij ta ikh pravovoho zabezpechennia : materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Vyd-vo L'vivs'koho torhovel'no-ekonomichnoho universytetu, L'viv, Ukraine, pp. 259–261.
Danylo, S. I. (2019), Sutnist' i osoblyvosti rozvytku rozdribnykh torhovel'nykh merezh v Ukraini, Visnyk Sums'koho natsional'noho ahrarnoho universytetu. Seriia “Ekonomika i menedzhment”, is. 3(81), pp. 145–150.
Tolpezhnikov, R. O., Tolpezhnikova, T. H., Tret'iakov, A. H. (2019), Mizhnarodni pidkhody do udoskonalennia platospromozhnosti pidpryiemstva, Efektyvna ekonomika, no. 5, DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.5.11
Amel'nyts'ka, O. V., Mizina, O. V. (2018), Intehrovani pidkhody do systemy motyvatsii personalu pidpryiemstva, Efektyvna ekonomika, no. 6, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6394
Il'chenko, T. V. (2018), Aktual'ni aspekty rozrobky efektyvnoi prohramy stymuliuvannia zbutu promyslovoi produktsii, Intelekt XXI, no. 2, pp. 80–84.
Chukwudi, O. J., Aljounaidi A. (2021), The Influence of Promotional Activities on the Success of Retail Business: A critical review, International Journal of Science and Management Studies (IJSMS), vol. 4.I3, pp. 134–161. DOI: https://doi.org/10.51386/25815946/ijsms-v4i3p113
Suvarna H., Prashant C., Ansumalini P. (2022), Retail Marketing Strategies: A Study On Changing Preferences of Customers Towards Retail Formats, PJMTR, vol. XII, No. 1, pp. 1-19, available at: https://www.researchgate.net/publication/365701146_Retail_Marketing_Strategies_A_Study_on_Changing_Preferences_of_Customers_Towards_Retail_Formats
Huang Z., Bai P. (2021), Dynamic cooperative promotion in the presence of consumer reference effect with competing retailers, Journal of Retailing and Consumer Services, vol. 60, https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2021.102441
Wellhoff A., Masson, J-E. (2003), Le Merchandising : Bases, nouvelles techniques, Category Management, DUNOD, Paris, 194 p., available at: https://www.cairn.info/le-merchandising--9782100574544.htm
Kuznetsova, I. O., Vyshnevs'ka, O. V. (2012), Klasyfikatsiia inter'ieriv mahazyniv, Teoriia ta praktyka dyzajnu, is. 2, pp. 20–25, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/tprd_2012_2_6
Sellitto, M. A. (2021), The after-sales strategy of an industrial equipment manufacturer: evaluation and control, International Journal of Quality & Reliability Management, vol. 38, no. 7, pp. 1593–1613. DOI: https://doi.org/10.1108/IJQRM-11-2019-0339