КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО КАПІТАЛУ ОРГАНІЗАЦІЇ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ

PDF

Ключові слова

соціальний капітал
корпоративна культура
соціальні зв’язки
соціальні інтеракції
організаційний ресурс
цифрова економіка

Як цитувати

Андрушкевич, Н., Демідов, В., & Луговий, О. (2025). КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО КАПІТАЛУ ОРГАНІЗАЦІЇ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ. Підприємництво і торгівля, (44), 8-13. https://doi.org/10.32782/2522-1256-2025-44-01

Анотація

Стаття присвячена детальному аналізу ролі корпоративної культури у формуванні соціального капіталу організації. Корпоративна культура, як виразник специфічних управлінських цінностей, норм і стратегічних цілей, відіграє важливу роль у процесі становлення, розвитку та ефективного використання соціального капіталу організації. Вона визначає принципи взаємодії між співробітниками, сприяє формуванню спільних орієнтирів та впливає на рівень довіри, кооперації та солідарності у трудовому колективі. Водночас корпоративна культура має переважно інструментальний характер і лише частково впливає на глибинні ціннісні орієнтації працівників, оскільки базові переконання та світогляд формуються ще до входження індивіда в організацію. Наголошено, що корпоративна культура не є безпосереднім управлінським інструментом у вузькому сенсі, але вона створює загальні умови для соціальної взаємодії в організації, задаючи рамки для поведінкових моделей і взаємин між співробітниками. Саме через вплив на соціальне середовище корпоративна культура може опосередковано визначати ефективність застосування конкретних інструментів розвитку соціального капіталу, таких як командна робота, внутрішня комунікація, наставництво, корпоративне навчання, формування неформальних соціальних зв’язків тощо. Вона сприяє створенню сприятливого організаційного клімату. Зроблено висновки про можливості корпоративної культури у процесі цілеспрямованого формування символічного та нормативного середовища, що сприяє зміцненню відносин довіри, розвитку кооперативної поведінки, орієнтації на спільне благо, а також іншим проявам організаційного соціального капіталу. Особливо важливим є формування таких організаційних практик, які дозволяють гармонійно поєднувати інтереси компанії та її працівників, забезпечуючи стабільність соціальних відносин та сприятливі умови для спільного розвитку. Крім того, в статті обґрунтовано, що цифрові технології відіграють ключову роль у сучасній трансформації економіки, визначаючи її нові характеристики та змінюючи підходи до управління організаціями. Одним із важливих аспектів цього впливу є зміни у формуванні соціального капіталу – складного та багатокомпонентного явища, що включає систему соціальних зв’язків, механізми довіри та обміну ресурсами між людьми. У цифрову епоху соціальні зв’язки набувають нового характеру завдяки поширенню інтернет-технологій, розвитку цифрових платформ та соціальних мереж, які істотно впливають на структуру і якість соціального капіталу.

https://doi.org/10.32782/2522-1256-2025-44-01
PDF

Посилання

Гурочкіна В. В., Рябініна Н. О. Реалізація соціального капіталу як ключовий драйвер становлення поведінкової економіки. Соціальна економіка. 2020. № 59. С. 6–13. DOI: https://doi.org/10.26565/2524-2547-2020-59-01

Польова Н. М., Чернов О. Ф., Луговий О. В. Взаємозв’язок інтелектуального капіталу і корпоративної культури. Таврійський науковий вісник. 2024. Вип. 22. С. 228–233. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2024.22.25

Андрушкевич Н. В. Значення і вплив корпоративної культури на конкурентоспроможність компанії. Глокалізаційні аспекти інноваційного розвитку економіки: збірник матеріалів. Всеукр. наук.-прак. конф. мол. вчених, м. Одеса, 18 жовтня 2024 р. Одеса, 2024. С. 130–131.

Осадча О. О. Соціальний капітал в обліково-аналітичній системі підприємства в умовах цифрової трансформації економіки. Вісник НУВГП. 2021. Вип. 3(95). С. 90–100. DOI: https://doi.org/10.31713/ve320219

Черничко Т. В., Козик І. М. Еволюція управління людським капіталом та HR-технологіями в умовах цифрової економіки. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2024. Том 9. № 1. С. 29–33. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-1-4

Лазебник Л. Технічний прогрес та цифровізація соціального капіталу як драйвер соціально-економічного розвитку країни. Modeling the development of the economic systems. 2022. № 4. С. 153–159. DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2022-6-20

Hurochkina, V. V. and Riabinina, N. O. (2020), “Implementation of social capital as a key driver of the formation of behavioral economics”, Sotsialna ekonomika, vol. 59, pp. 6–13.

Poliova, N. M., Chernov, O. F. and Luhovyi O.V. (2024), “The relationship between intellectual capital and corporate culture”, Tavriiskyi naukovyi visnyk, vol. 22, pp. 228–233.

Andrushkevych, N. V. (2024), “The significance and influence of corporate culture on the competitiveness of a company”, Hlokalizatsiini aspekty innovatsiinoho rozvytku ekonomiky: zbirnyk materialiv [Glocalization aspects of innovative development of the economy: a collection of materials] Odesa, Ukraine, pp. 130–131.

Osadcha, O. O. (2021), “Social capital in the accounting and analytical system of an enterprise in the context of digital transformation of the economy”, Visnyk NUVHP, vol. 3(95), pp. 90–100.

Chernychko, T. V. and Kozyk, I. M. (2024), “Evolution of human capital management and HR technologies in the context of a digital economy”, Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky ta tekhniky, vol. 1, Tom 9, pp. 29–33.

Lazebnyk, L. (2022), “Technical progress and digitalization of social capital as a driver of socio-economic development of the country”, Modeling the development of the economic systems, vol. 4, pp. 153–159.