ФОРМУВАННЯ ДІЛОВОГО ІМІДЖУ РЕГІОНІВ ЯК ПЕРЕДУМОВА ЇХ РОЗВИТКУ

Ключові слова: імідж, бренд, репутація, діловий імідж, формування іміджу, маркетингова стратегія

Анотація

Стаття присвячена розробленню та обґрунтуванню теоретичних і практичних засад формування ділового іміджу регіонів. З’ясовано підходи до розгляду поняття “імідж”, окреслено взаємозв’язок між іміджем, брендом та репутацією. Доведено, що імідж є за своєю сутністю багатогранним поняттям, зокрема нематеріальним активом, розумовим уявленням, елементом комунікації, який має на меті скорегувати уявлення і запити конкретних цільових груп. Важливість формування позитивного іміджу регіону обумовлена необхідністю створення сприятливого бізнес-середовища, сприяння зростанню добробуту і рівня життя місцевих мешканців, формування ефективних форматів ділового середовища в умовах посилення євроінтеграційних процесів. Наголошено на трактуванні позитивного ділового іміджу регіону або території як чинника формування сприятливого враження про Україну та її регіони в цілому, що підвищує їх авторитет у міжнародному співтоваристві. Розглянуто види заходів, що реалізуються у процесі формування іміджу Львівської області. Виявлено сучасні характеристики бренда міста Львова та його іміджу. Обґрунтовано маркетингову стратегію розвитку території, яка охоплює дев’ять етапів і може бути застосована для формування та підтримки ділового іміджу Львівської області. Така стратегія охоплює аналіз ситуації, визначення цілей, сегментацію ринку, проведення ринкового дослідження, позиціонування та брендинг, вибір набору інструментів PR-комунікацій, розробку інструментарію оцінювання, підготовку бюджету, розробку стратегії та плану її впровадження. Отримані результати дослідження складових та характеристик сучасного бренда міста Львова дозволяють презентувати його як дружнє місто, відкрите для міжнародної спільноти з європейською спадщиною, яке характеризується збереженням унікальної атмосфери, українських національних та духовних цінностей.

Посилання

1. Уліганець С. І., Басюк Д. І., Мельник Л. В. Значення туристичного іміджу для розвитку Закарпатської області. Географія та туризм. 2013. Вип. 24. С. 162-172.
2. Трач Ю., Карий О. Імідж, бренд та репутація: їх взаємозв’язок і вплив на розвиток територій, організацій та окремих осіб. Вид-во Львівської політехніки. 2011. № 706. С. 182-187.
3. Карий О. І. Імідж міста як фактор його розвитку. Економіка та держава. 2010. №10. С. 35-37.
4. Паспорт Львівської області. URL: https://lvivoblrada.gov.ua/about-the-council/pasport-lvivskoji-oblasti.
5. Пашкевич М. С., Фінагіна О. В. Формування позитивного іміджу територій як базис розвитку ділового середовища регіонів України. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2017. № 4 (40). C. 74-78.
6. Брендинг і маркетинг територій. У чому секрет найбільш успішних міст України? Федерація канадських муніципалітетів. Проект міжнародної технічної допомоги “Партнерство для розвитку міст”. 2019. 58 с.
7. Стратегія розвитку Львівської області на період 2021-2027 років. URL: https://loda.gov.ua/ upload/users_files/22/upload/948_Strategija.pdf.
8. Програма підвищення конкурентоспроможності Львівської області. URL: https://archive.lvivoblrada.gov.ua/document.php?doc_id/919.
9. Топ-10 проблем, які турбують львів’ян. URL: https://galinfo.com.ua/news/top10_problem_yaki_turbuyut_lvivyan_303055.html.
10. Фінагіна О. В., Зінченко О. А., Сапельнікова Н. Л. Передумови формування позитивного іміджу регіонів України: потенціал, механізми та інструменти розвитку сфери послуг. Економiка i органiзацiя управлiння. 2018. № 2 (30). С. 6-13.
Опубліковано
2022-09-05