РИНОК ФРАНЧАЙЗИНГОВИХ ПОСЛУГ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЙОГО РОЗВИТКУ

  • Н. О. Батьковець Національний університет “Львівська Політехніка” http://orcid.org/0000-0003-3003-5039
  • С. Н. Пасок Національний університет “Львівська Політехніка”
Ключові слова: франчайзинг, франчайзинговий пакет, франчайзинговий ринок, франчайзер, франчайзі, роялті, бізнес

Анотація

Незважаючи на досить небагатий досвід функціонування суб’єктів франчайзингового ринку, він став важливою частиною в системі економічних відносин нашої країни. Матеріал, який розміщений у статті, стосується дослідження стану ринку франчайзингових послуг в Україні та узагальнення вузьких місць щодо його розвитку. У статті наведено ряд принципів франчайзингу, дотримання яких суб’єктами взаємодії є обов’язковим та визначає змістовну унікальність дистанційного бізнесу. В процесі аналізу охарактеризовано походження франчайзингових брендів в Україні, питома вага яких суттєво вища серед вітчизняних франчайзингових проектів. Дослідження, проведені Міжнародною франчайзинговою асоціацією, демонструють очевидний факт: франчайзинг набирає обертів в Україні, визначальним фактом є інформація про зростання частки саме українських франшиз. Наведено найвідоміші українські франшизи, які не тільки мають відомі бренди, але є лідерами франчайзингового ринку. Розглянуто пакет франшизи як необхідний елемент онлайн-бізнесу та процедуру впровадження “ідеї” на ринок із перевіреною фінансовою моделлю. В статті наведено динаміку зростання кількості франчайзерів в Україні, попри позитивні характеристики та чіткі вигоди цієї моделі бізнесу, систематизовано ряд недоліків. Доведено, що франчайзинг дає можливість скористатися вигодою не лише власникам бізнесу, але й потенційним покупцям. Розширюється можливість доступу до товарів та послуг відомих торгових марок, важливо, що іноземні підприємства також знаходять свою нішу, збільшуючи кількість робочих місць та забезпечуючи розвиток інфраструктури території.

Посилання

1. Безрукова Н. В. Міжнародний франчайзинг як форма освоєння світових ринків: особливості розвитку та вплив на світовий валовий продукт. Економічний простір. 2016. № 106. С. 16-25.
2. Бізнес. Район. URL: https://business.rayon.in.ua/.
3. Добрянська Ю. О. Дослідження сучасного стану франчайзингу в Україні та світі. Вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. 2015. № 7. С. 122-126.
4. Економіка та суспільство. URL: https://economyandsociety.in.ua/.
5. Мазуренко В. П. Розвиток франчайзингових відносин у міжнародному бізнесі. URL: http://journals.uran.ua/nvgeci/ article/viewFile/21638/19273.
6. Ринок франчайзингу в Україні. URL: http://franchisegroup.com.ua/uk/page/rynok_franchajjzinga_v_ukrainei_za_rubezhomю.
7. Франчайзинг. URL: https://franchising.ua/.
8. Франчайзингова група. URL: https://franchisegroup.com.ua/catalog-franchise/.
Опубліковано
2022-10-05