ЧИННИКИ РОЗТАШУВАННЯ В УХВАЛЕННІ ІНВЕСТИЦІЙНИХ РІШЕНЬ У ГОТЕЛЬНОМУ БІЗНЕСІ

Ключові слова: готель, готельний бізнес, чинники розташування, інвестиційні рішення, сталий розвиток

Анотація

Розташування готельних об’єктів є критичним чинником для успіху і конкурентоспроможності готельного бізнесу. У статті розглядаються ключові аспекти вибору місця розташування для готелів та інших закладів розміщення, включаючи загальне та вибіркове розташування, а також первинну і вторинну локалізацію. Основну увагу приділено впливу місця розташування на прибутковість готелів, операційну діяльність та інвестиційну привабливість. Розглянуто фактори, такі як доступність транспортних зв’язків, рівень інфраструктури, безпека та привабливість регіону, які є важливими для забезпечення зручності гостей та ефективності роботи готелів. Аналіз охоплює специфіку вибору ділянки для нового будівництва або реконструкції існуючих закладів розміщення. У статті також наведено класифікацію зон розташування готелів у європейських містах: старовинна забудова, комунікаційні центри, бізнес-зони та приміські території, що допомагає зрозуміти, як різні типи локацій впливають на тип і рівень обслуговування. Зазначається, що основними чинниками вибору ділянки під заклад розміщення є містобудівні, архітектурно-ландшафтні, інженерно-економічні та екологічні аспекти. Автори також порівнюють підходи до локалізації готелів у міжнародному й українському контекстах, включаючи специфічні фактори для незалежних та мережевих готелів. Вивчено роль інвестиційних витрат, витрат на оплату праці, транспортних витрат та попиту на готельні послуги. Особлива увага приділяється важливості наявності туристичних ресурсів і доступу до суспільних благ. Нарешті, стаття підкреслює наявні дослідницькі прогалини, такі як недостатня деталізація чинників вибору місця розташування, відсутність комплексної методики аналізу та врахування специфіки ринку. Це створює потребу в подальших дослідженнях для оптимізації процесу вибору місця розташування готелів, особливо в умовах українського ринку готельних послуг.

Посилання

1. Budner W. Lokalizacja przedsiębiorstw. Aspekty ekonomiczno-przestrzenne i środowiskowe. Poznań : Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, 2004. 254 s.
2. Коваль М. Н. Сучасні підходи до вирішення питань відповідності проектування та контенту готелів нормативним вимогам. Вісник ЛТЕУ. Технічні науки. 2018. Вип. 20. С. 107-112. URL: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyktech/article/view/306.
3. Белей О. І. Моделювання процесів вибору місцерозташування торговельних підприємств. Галицький економічний вісник. 2016. № 2 (51). С. 103-112. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gev_2016_2_16.
4. Butowski L. Baza noclegowa w wielkim mieście europejskim: wielkość, rozmieszczenie przestrzenne, struktura. Problemy Turystyki. 1993. Nr. 16 (3). S. 49-55.
5. Бричанський А. О., Ковальський В. П., Матвійчук Є. Р., Комаринський С. А. Основи формування готельних комплексів. Вінниця : ВНТУ, 2019. URL: https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/ 123456789/26557.
6. Kompendium wiedzy o turystyce: praca zbiorowa / red. Gołembski G. Warszawa-Poznań : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. 433 s.
7. Бондаренко В. М. Особливості економічного розвитку підприємництва у приміських територіях регіону. Територіальний розвиток та регіональна економіка. 2019. Вип. 3 (137). С. 22-25. URL: https://ird.gov.ua/sep/sep20193(137)/sep20193(137)_022_BondarenkoVM.pdf.
8. Kowalczyk A. Czynniki lokalizacji hoteli w Warszawie / Matczak A. (red.), Lokalizacja hoteli w krajowych metropoliach Europy Środkowo-Wschodniej. Łódź : Łódzkie Towarzystwo Naukowe, 2005. S. 45-60.
9. Kowalczyk A., Derek M. Zagospodarowanie turystyczne. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. 432 s.
10. Yang Y., Wong K. K. F., Wang T. How do Hotels Choose their Location? Evidence from Hotels Beijing. International Journal of Hospitality Management. 2012. Vol. 31. Pp. 675-685. URL: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2011.09.003.
11. Zhang H. Q., Guillet B. D., Gao W. What Determines Multinational Hotel Groups’ Locational Investment Choice in China. Hospitality Management. 2012. Vol. 2. Pp. 350-359. URL: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2011.05.008.
12. Puciato D. Behawioralne czynniki lokalizacji hoteli. Studium przypadku obiektów z województwa Opolskiego. Turyzm. 2020. Nr. 30 (1). S. 97-106. URL: https://doi.org/10.18778/0867-5856.30.1.10.
Опубліковано
2024-12-30