ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-КРЕАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ СУБ’ЄКТІВ ЕКОНОМІКИ ЯК ДЖЕРЕЛО НАУКОВО-ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОРИВУ УКРАЇНИ
Анотація
Анотація. Статтю присвячено аналізу впливу креативізації економіки на можливість технологічного прориву національної економіки. Виявлено, що притаманні високотехнологічним галузям гнучкість та адаптивність надають можливість нівелювати ризики впровадження креативних проектів, ухвалювати управлінські рішення щодо перепрофілювання дослідницьких програм і диверсифікації сфер їх використання. Показано, що креативне планування стратегічних напрямків розвитку економічних систем дозволяє створювати сценарії технологічного оновлення та передбачати можливі перешкоди на шляху креативізації економіки. Аналіз динаміки креативної активності вітчизняного бізнесу проведено за видами економічної діяльності та у регіональному розрізі. Доведено, що креативний потенціал економічної системи визначається здатністю створювати конкурентоспроможну високотехнологічну продукцію, що ґрунтується на інтегративній співпраці академічної та прикладної науки і господарських комплексів.
Посилання
2. Бутко М. П. Інтелектуальний капітал як чинник модернізації регіонального економічного простору : монографія / М. П. Бутко, О. В. Попело. – Ніжин : Аспект-Поліграф, 2014. – 372 с.
3. Гриневич Л. Стратегія інноваційного розвитку України враховуватиме Ізраїльський досвід. Виступ на науковій міністерській конференції в Ізраїлі “Thinking Out of the Box” 29 травня 2018 р. / Л. Гриневич [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/news/stra tegiya-innova-cijnogo-rozvitku-ukrayini-vrahovuvatime-izrayilskij-dosvid-liliya-grinevich-na-naukovij-ministerskij-konferenciyi-v-izrayili.
4. Давимука С. А. Креативний сектор еконо-міки: досвід та напрями розбудови : монографія / С. А. Давимука, Л. І. Федулова. – Львів : Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України, 2017. – 528 с.
5. Державна служба статистики. Статистична інформація. Економічна статистика / Наука, технології та інновації [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/.
6. Креативний потенціал підприємства як чинник формування інноваційних технологічних процесів : монографія / О. Є. Кузьмін, С. В. Князь, В. Й. Жежуха, Н. В. Савіцька – Львів : Тріада плюс, 2012. – 464 с.
7. Лук’яненко Д. Г. Феномен креативізації глобальної економіки і менеджменту / Д. Г. Лук’яненко, Т. О. Галахова // Науковий вісник Дипломатичної академії України. – 2016. – № 23 (3). – С. 12-21.
8. Пащенко О. П. Креативний менеджмент як фактор успішності сучасного бізнесу / О. П. Пащенко // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2017. – Вип. 17. – С. 406-410.
9. Crepaldi C. Active inclusion: stocktaking of Council Recommendation (2008) / C. Crepaldi, M. Samek. – Brussels : European Parliament, 2015. – 91 р.
10. Denison E. F. The Sources of Economic Growth in the United States and the Alternatives Before Us / E. F. Denison. – New York : Committee for Economic Development, 1962. – 297 p.