ПСИХОЛОГІЯ СПОЖИВАЧІВ КАВИ І КОМПЕТЕНТНІСТЬ БАРИСТА

  • Т. В. Матвійчук Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут
  • В. С. Церклевич Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут
  • О. М. Коломієць Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут
Ключові слова: особистість, психологія споживання, поведінка споживача, психологічні характеристики, кава, бариста

Анотація

Статтю присвячено розкриттю питання психологічних характеристик споживачів кави у частині доведення взаємозалежності між типом темпераменту особистості та вибором кавового напою. Лаконічно охарактеризовано результати досліджень Інституту наукової інформації про каву (ISIC, США) щодо вивчення впливу вживання на психіку. Представлено наукові узагальнення у трикутнику: “кава – здоров’я – психіка людини”. Наведено статистичні показники обсягів вживання кавових напоїв у світі та Україні; висновки пілотного емпіричного локального дослідження щодо інтенсивності споживання студентською молоддю. Охарактеризовано риси особистості споживачів у залежності від домінантного вибору кавового напою. Засвідчено взаємозалежність між вибором, рисами характеру і психологічним типом споживача. Доведено, що особистість бариста є одним із ключових критеріїв вибору кав’ярні споживачами. Проаналізовано критерії професійної компетентності, що висуваються Світовим Чемпіонатом бариста (навички спілкування, захопленість професією, здатність бути прикладом і джерелом натхнення для інших). Акцентовано на вимоги до психологічної компетентності бариста як вагомої складової професіоналізму. Обґрунтоване твердження про те, що пріоритет у виборі кавового напою має слугувати для персоналу закладу ресторанного господарства, зокрема бариста, одним із “розпізнавальних сигналів” особистості споживача, побудови стратегії його обслуговування, формування загальної задоволеності від споживання продукту і відвідання закладу. Доведено, що: 1) пріоритет у виборі кавового напою дозволяє ідентифікувати психологічні характеристики та риси особистості споживача; 2) психологічна компетентність бариста є впливовим чинником вибору кав’ярні клієнтами.

Посилання

1. Офіційний сайт Institute for Scientific Information on Coffee: веб-сайт. URL: https://www.coffeeandhealth.org/about-us/ (дата звернення: 09.08.2019). 2. Офіційний сайт Компанії Proconsulting: веб-сайт. URL: https://pro-consulting.ua/ua/about (дата звернення: 09.08.2019).
3. Кава і здоров’я. ScienceDirect: веб-сайт. URL: https://www.sciencedirect.com/ science/article/ pii/S2213422014000456 (дата звернення: 11.08.2019).
4. Кофе: для большинства это безопасно. Harvard Women’s Health Watch. - 12. - 2004. - С. 2 – 4. 5. What Does Your Coffee Reveal about You? Psych Central: веб-сайт. URL: https://psychcentral.com/blog/what-does-your-coffee-reveal-about-you/ (дата звернення: 17.08.2019).
6. Кав’ярні та кондитерські Хмельницького. ТОП-20: веб-сайт. URL: https://20.ua/ru/khm/ zavedeniya-pitaniya/kofeyni.html (дата звернення: 24.08.2019).
7. Показники якісної кави. Про каву: веб-сайт. URL: http://prokavu.in.ua/pro-kavu/pokazniki-yakisno%D1%97-kavi.html (дата звернення: 24.08.2019).
8. Офіційні правила та регламент Світового Чемпіонату Бариста. Coffee Fest Belarus: веб-сайт. URL: http://coffeefest.by/images/rules/ 2017/2018%20 WBC-Rules.pdf (дата звернення: 24.08.2019).
9. Кофейные инновации: интервью с Владимиром Трегубом // FOOD UA. Продукты Украина. – 2017. – № 6(82). – С. 6-7.
10. Мокряков А. Лучшее начало дня / Мокряков А. // FOOD UA. Продукты Украина. – 2017. – № 6(82). – С. 8-12.
11. Пак Я. Промоакции в ресторане: виды, цели и анализ / Пак Я. // FOOD UA. Продукты Украина. – 2016. – № 6. – С. 36-40.
12. Чуковский А. Кофейный топ: как завлечь гостей вкусом кофе / Чуковский А. // Ресторатор. – 2017. – № 3. – С. 66-68.
Опубліковано
2019-12-30
Розділ
ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВ: ФАКТОРИ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ