ДОСЛІДЖЕННЯ ЕКОНОМІЧНОГО ТА СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ ПАНДЕМІЇ COVID-19 НА ІНДУСТРІЮ ТУРИЗМУ ТА ГОСТИННОСТІ

  • Ю. Б. Миронов Львівський торговельно-економічний університет
Ключові слова: туризм, індустрія гостинності, готельно-ресторанний бізнес, пандемія COVID-19, сценарії відновлення туристичної галузі

Анотація

У статті розглядається економічний та соціально-психологічний вплив пандемії COVID-19 та пов’язаних з нею карантинних обмежень на ринки туристичних послуг і сферу гостинності, поведінку спожи-вачів на цих ринках, їх очікування. Поведінка споживачів залежить від їх соціально-демографічних особливо-стей, що відіграє істотну роль у прийнятті рішень про покупку туристичних та готельно-ресторанних по-слуг. Досліджується зв’язок між сприйняттям споживчого ризику та політикою стимулювання економіки з боку уряду. Доведено, що сприйняття споживчого ризику знизиться, коли уряд буде проводити економічну політику щодо стимулювання туризму та сфери гостинності. Прозора, достовірна статистична інформація про стан захворюваності у країні та можливості скасування карантинних обмежень, а також довіра грома-дян до такої інформації здійснює вагомий вплив на поведінку споживачів, а рекомендації чи вимоги щодо об-межень більш адаптовані для людей, якщо вони чітко розуміють відомості, надані органами державної влади. Адекватні та обґрунтовані обмеження допомагають учасникам ринку краще контролювати свої емоції та управляти ризиками, а власникам бізнесів додають упевненості в тому, що вони зможуть ефективніше спра-витися з кризою на різних рівнях. Високий рівень невизначеності, викликаний спалахом коронавірусу, змусив людей глибше замислитися про ризики та спричинив розвиток високого рівня негативних емоцій. Туристичний бізнес, а також готельний та ресторанний сектори повинні бути за таких умов інноваційними, вони також повинні донести до споживачів думку про те, що всі клієнти отримають безпечне для здоров’я обслуговування та будуть достатньо захищеними. Кожне підприємство повинне запевнити клієнтів, що пункт чи місце об-слуговування достатньо безпечні, і це допоможе побудувати довірливі відносини зі своїми постійними клієнтами та знайти нових. Вивчаються можливі сценарії відновлення туристичної галузі у постпандемійний період. Визначено перспективні напрями подальших наукових досліджень у даному напрямі.

Посилання

1. ЧОРНОБИЛЬ ТУР йде в онлайн [Електрон-ний ресурс]. – Режим доступу: https://www.chernobyl-tour.com/chernobyl_ tour_online_eventes_ua.html.
2. Carnevale J. B. Employee Adjustment and Well-Being in the Era of COVID-19: Implications for Hu-man Resource Management / J. B. Carnevale, I. Hatak // Journal of Business Research. – 2020. – Vol. 116. – Pp. 183-187.
3. Foroudi P. The Gloom of the COVID-19 Shock in the Hospitality Industry: a Study of Consumer Risk Perception and Adaptive Belief in the Dark Cloud of a Pandemic / P. Foroudi, S. A. H. Tabaghdehi, R. Marvi // International Journal of Hospitality Management. – 2021. – Vol. 92. – Pp. 1-10.
4. Kiecolt-Glaser J. K. Emotions, Morbidity, and Mortality: New Perspectives from Psychoneuroim-munology / J. K. Kiecolt-Glaser, L. McGuire, T. F. Robles, R. Glaser // Annual Review of Psycholo-gy. – 2002. – Vol. 53 (1). – Pp. 83-107.
5. Lee C.-K. The Impact of Non-Pharmaceutical Interventions for 2009 H1N1 Influenza on Travel In-tentions: a Model of Goal-Directed Behaviour / C.-K. Lee, H.-J. Song, L. J. Bendle, M.-J. Kim, H. Han // Tourism Management. – 2012. – Vol. 33 (1). – Pp. 89-99.
6. Sharma P. Managing Uncertainty During a Global Pandemic: an International Business Perspective / P. Sharma, T. Y. Leung, R. P. J. Kingshott, N. S. Davcik, S. Cardinali // Journal of Business Research. – 2020. – Vol. 116. – Pp. 188-192.
7. Sheth J. Impact of Covid-19 on Consumer Be-haviour: Will the Old Habits Return or Die? / J. Sheth // Journal of Business Research. – 2020. – Vol. 117. – Pp. 280-283.
8. UNWTO World Tourism Barometer. – 2021. – Vol. 19 (1). – URL: https://www.e-unwto.org/doi/epdf/ 10.18111/wtobarometereng.2021.19.1.1.
9. Woodside A. G. Interventions as Experiments: Connecting the Dots in Forecasting and Overcoming Pandemics, Global Warming, Corruption, Civil Rights Violations, Misogyny, Income Inequality, and Guns / A. G. Woodside // Journal of Business Research. – 2020. – Vol. 117. – Pp. 212-218.
Опубліковано
2021-10-01