ОЦІНЮВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕЗУЛЬТАТІВ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТОВАРНИХ ЗНАКІВ У МАРКУВАННІ ОДЯГУ
Анотація
У статті показане фахове оцінювання економічної ефективності діяльності підприємств малого бізнесу як важливий чинник їх сталого розвитку. Акцентовано увагу на інформаційних товарних знаках (ІТЗ) як нефінансовому ресурсі для покращення економічної і соціальної ефективності діяльності підприємств малого бізнесу. Відзначено інноваційність підгрупи ІТЗ “ідентифікаційні знаки” як унікальних об’єктів інтелектуальної власності. Подана теза про взаємозв’язок соціальної та економічної ефективності від запровадження нових ідентифікаційних знаків з максимізацією задоволення потреб споживачів. Проведено аналіз останніх досліджень і публікацій з вказаної проблеми. Обґрунтовано перспективність і доцільність розроблення та впровадження у маркування непродтоварів ІТЗ як сучасних комунікаційних елементів. Висловлена теза про можливість визначення економічної ефективності від впровадження нових ідентифікаційних знаків шляхом вимірювання їх впливу на розвиток товарообігу. Подана характеристика основних показників діяльності ФОП Коваль І.М. (м. Львів), які пов’язані з впровадженням у маркування виробів підприємства нових інформаційних товарних знаків. Розроблено нові ідентифікаційні знаки для маркування весільних суконь і сформульовано їх товарознавчий зміст. Показані інноваційність і комунікаційні переваги розроблених ІТЗ через дотримання загальних вимог до знаків. Висвітлена специфіка функцій розроблених знаків (піктограм). Розроблена власна математична модель для оцінювання ефективності від впровадження нових знаків у маркування продукції ТМ “Іра Коваль”. Подано розрахунок очікуваного економічного ефекту від впровадження ІТЗ підприємством легкої промисловості ТМ “Іра Коваль” (м. Львів). Розраховано беззбитковий обсяг реалізації продукції базового підприємства. Розроблена модель запровадження нових ІТЗ для залучення нових клієнтів. Визначено основні показники соціальної ефективності від впровадження у маркування ідентифікаційних знаків. Подано висновки і визначені перспективи подальших досліджень у сфері розробки та впровадження у маркування виробів одягу нових видів ІТЗ.
Посилання
2. Шумський О. В., Садловська С. І., Беднарчук М. С. Ідентифікаційні знаки для маркування виробів легкої промисловості. Вісник Львівської комерційної академії / ред. кол. : Б. Д. Семак, Н. І. Доманцевич та ін. Львів : Видавництво ЛКА, 2014. Вип. 14. С. 102-109.
3. Шумський О. В. Наукове обґрунтування інформаційного забезпечення товарів : дис. канд. техн. наук. Львів : Львівська комерційна академія, 2015. 222 c.
4. Шумський О. В., Садловська С. І., Беднарчук М. С. Розробка ідентифікаційних знаків для виробничого маркування трикотажних виробів. Проблеми формування асортименту, якості і екологічної безпечності товарів : матер. ІІІ -ої Міжнар. наук.-практ. конф. (Львів, 12.11.2015) : тези доповідей / відп. ред. П. О. Куцик. Львів : Вид-во “Растр-7”, 2015. С. 52-54.
5. Шумський О. В., Беднарчук М. С. Соціальна та економічна ефективність результатів впровадження інформаційних товарних знаків. Стратегічні пріоритети розвитку внутрішньої торгівлі України на інноваційних засадах : матеріали міжнародної науково-практичної конференції / відп. за вип.: проф. Семак Б. Б. Львів : Видавництво ЛТЕУ, 2017. C. 316-317.
6. Гаркуша О. Ю., Сергєєва О. В. Моделювання збалансованості економічного зростання виноробного підприємства. Європейський вектор економічного розвитку. 2014. № 1. С. 28-38.
7. Ящишина І. В. Соціальна ефективність інновацій. Вісник НТУ “ХПІ”. 2010. (Серія: Технічний прогрес і ефективність виробництва). URL: http://www.kpi. Kharkov.ua/archive/Наукова_періодика/vestnik/Технічний_прогрес _та_ефективність_виробництва/2010/59/NTU_XPI_59_2010_8.pdf.
8. П’ятак Т. В., Ігумнова В. О. Оцінка вартості товарного знаку (бренду) компанії. Вісник НТУ “ХПІ”. Х. : НТУ “ХПІ”. 2013. № 24. С. 114-121. (Серія: Актуальні проблеми управління та фінансово-господарської діяльності підприємства).
9. Кузьминчук Н. В., Антонець О. О. Прогнозування ефективності рекламної діяльності на основі методів економічної динаміки. Економіка та управління підприємствами машинобудівної галузі: проблеми теорії та практики. 2014. № 2. С. 25-33.
10. Коваленко О. Ю. Моделювання динаміки показників фінансового стану підприємства при його прогнозуванні / Экономические науки. 2011. URL: http://www. rusnauka.com/ 12_ENXXI_2011/Economics/10_85594.doc.htm/
11. Донець О. В. Зміст економічних категорій “Ефект” та “Ефективність” інноваційної діяльності. Технологический аудит и резервы производства. 2013. № 5/3 (13). С. 42-43.
12. Мареніченко В. В. Соціальний ефект від державного регулювання якісного розвитку малого та середнього бізнесу. Вісник Дніпропетровського державного аграрного університету. 2013. № 2. С. 220-223.
13. Юрчишена Л. В. Моделювання прибутку на підприємстві. Вісник Хмельницького національного університету. 2011. № 2. Т. 3. С. 88-93.
14. Альошкін В. С., Гречишкіна О. О. Система показників оцінювання ефективності соціально-економічних результатів діяльності підприємства. Університетські наукові записки. 2008. № 2. С. 344-346.