РИНОК ЖІНОЧИХ ГІГІЄНІЧНИХ ЗАСОБІВ В УКРАЇНІ
Анотація
У статті досліджено стан та перспективи розвитку ринку жіночих гігієнічних засобів в Україні. Детальний аналіз проведено в період з 2014 року по 2018 рік. Метою статті є визначення основних тенденцій виробництва, а також експортно-імпортних операцій жіночих гігієнічних засобів. У ході до-слідження встановлено, що сегмент жіночих гігієнічних засобів є частиною ринку засобів особистої гігієни і цілком залежить від нього. Однак ринок жіночих гігієнічних засобів має і свої тенденції. Даний сегмент ринку засобів особистої гігієни цілком залежить від жіночої частини населення, оскільки попит на даний товар формується на основі переваг жіночої аудиторії. Така тенденція зумовлена особливостями та відмінностями фізичного стану та здоров’я жінок. В структурі виробництва вітчизняних гігієнічних засобів для жінок лідери відсутні, оскільки основну частку ринку зайняла імпортована продукція закордонного виробництва. Це може бути спричинено вищою якістю закордонних жіночих гігієнічних засобів порівняно з вітчизняними. Встановле-но, що протягом досліджуваного періоду обсяги імпорту жіночих засобів гігієни значно переважають обсяги експорту (у кількісному вираженні). Однак вітчизняні жіночі гігієнічні засоби експортуються до країн СНД, Європи, Азії, Африки тощо. Встановлено, що обсяг українського ринку засобів гігієни становить близько 5 млрд шт., але рівень споживання сучасних гігієнічних засобів в Україні поки поступається показникам більш розвинених країн, в основному через менший попит на них в регіонах у порівнянні з великими містами. Тому сильні позиції зайняли компанії Procter & Gamble (США), SCA Hygiene Product (Essity AB) (Швеція), Bella-TZMO (Польща), Kimberly-Clark (США), Johnson & Johnson (США). Доведено, що український ринок жіночих гігієнічних засобів має можливості для розвитку, адже ще відстає за ступенем насиченості продукцією від ринку розвинених країн. Темпи зростання продажів роблять український ринок привабливим і для виробників, і для імпортерів. Подальші дослідження повинні бути спрямовані на аналіз окремих сегментів ринку жіночих гігієнічних засобів.
Посилання
2. Харченко Т. Ф. Сучасний стан проблеми токсиколого-гігієнічної оцінки матеріалів та виро-бів медичного призначення : матеріали науково-практичної конференції / Харченко Т. Ф., Левицька В. М., Ісаєва С. С. // Актуальні питання токсиколо-гії та гігієни застосування полімерних матеріалів, проблеми “хворого” житла (м. Київ, 23-24 червня 2003 року). – К. : ДПІЕТ ім. Л. І. Медведя, 2003. – С. 378-379.
3. Аналіз ринку санітарно-гігієнічних засобів для торговельних і складських приміщень в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://pro-consulting.ua/ua/issledovanie-rynka/analiz-rynka-sanitarno-gigienicheskih-sredstv-dlya-torgovyh-i-skladskih-pomeshenij-v-ukraine-2018-god.
4. Добровольський В. В. Оцінка ринку пар-фумерно-косметичних товарів / В. В. Добровольсь-кий, Н. І. Логвиненко // Економіка та управління національним господарством. – 2018. – № 15. – С. 120-123.
5. Офіційний сайт Державної фіскальної служби України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sfs.gov.ua.
6. Митна статистика / Сумарний обсяг імпор-ту та експорту у розрізі товарних позицій за кодами УКТЗЕД [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sfs.gov.ua/ms/f11.
7. Митна статистика / Зовнішня торгівля України із зазначенням основних країн-контрагентів [Електронний ресурс]. – Режим до-ступу: http://sfs.gov.ua/ms/f3.
8. Баглей Е. А. Оценка канцерогенного риска веществ, мигрирующих из полимерных материалов : матеріали науково-практичної конференції / Баг-лей Е. А. // Актуальні питання токсикології та гігієни застосування полімерних матеріалів, про-блеми “хворого” житла (м. Київ, 23-24 червня 2003 року). – К. : ДПІЕТ ім. Л. І. Медведя, 2003. – С. 379-381.
9. Спосіб виготовлення гігієнічної прокладки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uapatents.com/5-42663-sposib-vigotovlennya-gigiehnichno-prokladki.html.