ВИКОРИСТАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ПРИ КОНТЕКСТНОМУ НАВЧАННІ ТОВАРОЗНАВЦІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ – ОСНОВНИЙ РЕЗЕРВ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ЇХ ПІДГОТОВКИ
Анотація
Обґрунтовано доцільність використання компетентнісного підходу контекстної форми навчання студентів товарознавчого профілю у вузах легкої промисловості та торгівлі України, розкрито їх суть і значимість в процесі навчання названих студентів, а також узагальнено зарубіжний і вітчизняний досвід застосування цих підходів, враховуючи їх популярність і перспективність у підготовці фахівців різного профілю. Для прикладу сформульовані та обґрунтовані деякі ключові компетентності фахівців товарознавчого профілю, які найбільш поширені в практиці роботи підприємств торгівлі України. У процесі дослідження встановлено, що окрім набору необхідних ключових професійних компетентностей, товарознавець тієї чи іншої товарної групи повинен володіти ще основними навичками експертизи її асортименту, властивостей, рівня якості та безпечності.
Посилання
2. Кобзар Н. В. Поняття „компетентність”, „компетенція” і „готовність до діяльності” в сучасній освітній парадигмі / Н. В. Кобзар // Вісник Лучанського національного університету ім. Т. Шевченка, 2010, №3. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/URRN/nvd 2010-3-5.
3. Великий тлумачний словник сучасної української мови / [уклад. і голов. редактор В. Т. Бусел]. – К. : Ірпінь : ВТФ „Перун”, 2009. − 1736 с.
4. Галик І. С. Компетентнісний підхід – основа професійної підготовки товарознавців у вузах / І. С. Галик, Б. Д. Семак // Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Серія Технічні науки. – 2017. – Вип. 18. – С. 16-21.
5. Мороз С. Е. Моделювання процесу підготовки товарознавців-експертів до професійної діяльності на ринку митних послуг / С. Е. Мороз // Вісник Житомирського державного університету. Педагогічні науки. - 2013. – Вип. 4(70). – С. 124-129.