NEW DIRECTIONS OF DEVELOPMENT OF THE RANGE OF HIKING BOOTS

  • L. I. Baidakova Lutsk National Technical University
  • M. P. Stefanyk Lviv Academy of Commerce
  • N. I. Popovych Lviv Academy of Commerce
Keywords: hiking boots, consumer properties, commodity science, technology

Abstract

The problem of hiking boots domestic production has been studied, as far as its production is small, and not always is able to compete with the leading world producers. According to the results of educational and scientific commodity literature analysis, it has been proved, that for range forming of the special sports wear and shoes it is suggested to use the operating in Ukraine list of kinds of sports according to "The sporting classification of Ministry of Youth and Sports in Ukraine" Directions of domestic range development of hiking boots has been set due to the improvement of its consumer properties by the use of foreign leading world producers experience. Some examples are shown and commodity expert description of the new technologies has been carried out in the field of hiking boots production, and the prospects of further commodity expert researches has been outlined.

References

1. У 2015-му на український ринок вийде понад 20 міжнародних брендів – ЗМІ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ua.korrespondent.net/business/companies/3471794-u-2015-mu-na-ukrainskyirynok-vyide-ponad-20-mizhnarodnykh-brendiv-zmi.
2. Кушнір М. К. Товарознавство непродовольчих товарів. Ч. III. Товарознавство взуттєвих товарів : підручник / М. К. Кушнір, Н. П. Тихонова. – К. : НМЦ “Укоопосвіта”, 2001. – 266 с.
3. Половніков І. І. Теоретичні та експериментальні дослідження спортивного взуття для скейтбордингу : монографія / І. І. Половніков, Н. І. Попович, М. С. Беднарчук. – Львів : Вид-во ЛКА, 2012. – 404 с.
4. Попович Н. І. Нові напрямки вдосконалення споживних властивостей спортивного взуття / Н. І. Попович // Вісник Хмельницького національного університету. – № 4. – 2011. – С. 101-106. – (Серія “Технічні науки”).
5. Попович Н. І. Проблеми антропометричної відповідності туристичного взуття / Н. І. Попович // Формування і оцінювання асортименту, властивостей та якості непродовольчих товарів : матеріали I міжнар. наук.-практ. конф. (Львів, 22 листопада 2013 року) : тези доповідей: у 3 ч. Ч. ІІ / [відп. ред. П. О. Куцик]. – Львів : Вид-во ЛКА, 2013. – С. 114-117.
6. Попович Н. І. Товарне маркування як елемент ідентифікації брендового взуття / Н. І. Попович, О. В. Шумський // Актуальні проблеми економіки і торгівлі в сучасних умовах євроінтеграції : матеріали наукової конференції професорсько-викладацького складу і аспірантів / [ред. кол.: Куцик П. О., Семак Б. Б., Башнянин Г. І. та ін.] – Львів : Вид-во ЛКА, 2015. – С. 179-180.
7. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ru.gorgany.com/brand=Zamberlan
8. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://radialka.net/page/Materialy-i-tehnologii/Easy-Step-In/.
Published
2015-07-30
Section
COMMODITY SCIENCE AND EXPERTISE OF NON-FOOD PRODUCTS