PRODUCT INFORMATION ABOUT THE BOOK – METHODOLOGICAL ASPECTS OF MODERN FLOW

  • V. Lukashov
  • A. Sudyn
Keywords: book trade, product data, commodity research, book distribution, information flows, consumer information, commercial information, advertising information, book science

Abstract

A practical step has been taken in the direction of unfolding the characteristics of the product information concerning the usage of a spesific product that is a book. The characteristics have been discovered, that need non-traditional approach to the evaluation of the product information about the book for both the commercial workers and other specialists of book distribution. The standard regulations concerning information about book have been arranged into groups. The ways of distribution of the information about book as a product have been analyzed. Criteria of classification of the types of the product information have been offered, as well as the management of its flows in the competitive environment.

References

1. Антоник О. В. Споживні властивості книги як товару : ринкові акценти [Текст] / Антоник О. В., Зубко Н. Н. // Поліграфія і видавнича справа. – 2006. – Вип. 44. – С. 20-30.
2. Теремко В. І. Видавничий маркетинг : навчальний посібник [текст] / В.І. Теремко. – К. : Академвидав, 2009. – 272 с.
3. Судин А. Ю. Унікальність книги як товару [текст] // А. Ю. Судин. / Книга і преса в контексті культурно-історичного розвитку українського суспільства : Збірник статей – Львів, УАД, 2009 р. – С. 78-87.
4. Полікарпов І. С. Товарна інформація [Текст]: підручник / І. С. Полікарпов, О. В. Шумський. – К. : ЦНЛ, 2006. – 616 с. – ISBN 966-364-289-0.
5. Тимошик М. Українські видавничі стандарти : До питання про концепцію розробки і впровадження у практику вітчизняного книговидання / Тимошик М. // Друкарство. – 2001. – №6. – С .28-21
6. Афонін О. Національна книга. Стан, причини, наслідки, перспективи [Текст] / О. Афонін // Вісник Книжкової палати. – 2000. – № 2. – С. 13-29.
Published
2014-12-24
Section
COMMODITY SCIENCE AND EXPERTISE OF NON-FOOD PRODUCTS