STUDY OF CONSUMER ATTITUDE TO BISCUITS WITH HEALING-PROPHYLACTIC ACTION

  • G. Dykareva
  • N. Krivosheeva
  • A. Gasanova
Keywords: market, biscuits with healing-prophylactic action, elamine, stevioside, consumer

Abstract

Marketing research to determine consumers’ attitude to biscuits with functional properties was carried out in this article. The level of the consumers’ knowledge about these products, demographic, economic and social features of the consumers buying biscuits with functional properties are determined, the amount of people interested in purchasing new products, as well as a degree of consumer knowledge about this merchandise is revealed.

References

1. Войчак А. В. Маркетингові дослідження [Текст]: підручник / А. В. Войчак, А. В. Федорченко. – К.: КНЕУ, 2007. – 408 с.
2. Крикавський Є. В. Маркетингові дослідження [Текст]: навч. посібник. / Крикавський Є. В., О. Б. Мних, О. А. Сорока – Львів: Національний університет "Львівська політехніка" (Інформ. – видавн. центр "ІНТЕЛЕКТ +", 2004. – 288 с.
3. Полторак В. Л. Маркетингові дослідження [Текст]: навч. посібник. / В. Л. Полторак. – К.: КНЕУ, 2003. – 386 с.
4. Галушко О. С. Тенденції розвитку ринку кондитерських виробів та особливості трансформації у системі цінностей його учасників / О. С. Галушко // Актуальні проблеми економіки. – 2009. – № 1. – С. 15-21.
5. Мозговая О. И. Анализ рынка кондитерских изделий / О. И. Мозговая, С. Г. Заболотный // УкрАгроКонсалт. – 2009. – № 3. – С. 8.
6. Силивончик А. Конд-удар. Кондитерский рынок / А. Силивончик // Бизнес – 2010. – №31. – С. 72-74.
7. Аналіз розвитку ринку борошняних кондитерських виробів в Україні. Офіційний сайт : [Електронний ресурс]. – Режим доступу: htt://www.nbuv.gov.ua.
8. Райс Э. Позиционирование: битва за узнаваемость / Э. Райс, Дж. Траут. – СПб. : Питер, 2001. – 248 с.
9. Голубков Е. П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика : учебник / Е. П. Голубков. – [4-е изд., перераб. и доп.]. – М.: Финпресс, 2008. – 496 с.
Published
2013-11-01
Section
COMMODITY STUDIES OF FOOD PRODUCTS