Анотація
В умовах сучасному економіки ландшафті ефективне ціноутворення є найважливішим елементом успіху компанії. У цій статті докладно розглядається, як грамотно розроблена стратегія ціноутворення може стати ключовим елементом у досягненні конкурентних переваг та сталого фінансового зростання. Особлива увага приділяється тому, як інтеграція принципів сталого розвитку та соціально орієнтованого маркетингу може подолати низьку рентабельність, з якою стикаються багато компаній. Маркетингова цінова політика включає управління ціною як основним інструментом на попит товару і дозволяє організаціям встановлювати і коригувати ціни з урахуванням ринкових тенденцій задля досягнення короткострокових і довгострокових цілей. Формування цінової політики потребує ретельного аналізу ринкового середовища, включаючи визначення цільових сегментів та вибір ефективних інструментів просування. У статті наголошується, що ціноутворення не є статичним процесом, а відображає динаміку ринку та зміни у попиті та пропозиції, а також має враховувати психологічні аспекти поведінки споживачів. Стратегічне управління цінами дозволяє компаніям як встановлювати ціни, а й коригувати в залежності від ринкових умов, оптимізувати прибуток і прагнути задовольнити потреби клієнтів. На формування цінової політики впливають багато факторів, таких як функціонування виробничої системи, ринкові сили та регулювання з боку менеджменту підприємства. В статті вказується на важливість урахування психологічних чинників, встановлення стратегії ціноутворення та отримання конкурентної переваги на ринку. Компанії можуть використовувати стратегію високих цін, щоб створити враження про преміальний продукт чи послугу. Всі ці аспекти маркетингової політики відіграють важливу роль у досягненні максимального прибутку та задоволенні потреб споживачів. У статті наголошується, що хороше розуміння тенденцій ринку та конкурентного середовища є основним елементом успішної цінової політики. На закінчення стаття резюмує важливість комплексного підходу до ціноутворення, що враховує як внутрішні, і зовнішні чинники, що впливають становище компанії над ринком.
Посилання
Нікітіна Т.А., Богуславський О.В. Структура визначення стратегії ціноутворення підприємствами готельного бізнесу. Modern engineering and innovative technologies. 2023. Вип. № 26-02. С. 118–122. DOI: https://doi.org/10.30890/2567-5273.2023-26-02-083
Бабух І.Б. Ціноутворення в системі маркетингового аналізу: теоретичні підходи. Економічний простір. 2024. Вип. №. 189. С. 328–332. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-57
Гуріна Н.В., Таргонська Л.В. Формування маркетингової політики підприємства як основа вдосконалення системи збуту аграрних підприємств. Modern Economics. 2021. Вип. № 29(2021). С. 82–87. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V29(2021)-13
Скригун Н.П, Капінус Л.В, Гайдуков Д.С. Особливості та психологія ціноутворення брендів: маркетинговий аспект. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2021. Вип. № 3(30) С. 55–60, DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.30-9
Могилевська О., Слободяник А., Данілевська-Жугонісова О. Ключові аспекти ціноутворення як елемент маркетингової політики підприємства. Економічний аналіз. 2022. Вип. № 2(32), С. 140–145. DOI: https://doi.org/10.35774/econa2022.02.140
Кузьминчук Н.В., Куценко Т.М., Терованесова О.Ю., Фоменко В.М. Цінова політика підприємств як елемент маркетингового комплексу в системі маркетинг-менеджменту. Modern Economics. 2022. Вип. № 31(2022). С. 82–89. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V31(2022)-12
Нагорна О.В., Даляк Н.А., Устенко А.О. Формування цінової політики підприємств у сфері інтернет-маркетингу. Наукові перспективи. 2022. Вип. № 4 (22). DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2022-4(22)-222-233
Щербина О.С. Цінова політика будівельно-виробничого підприємства та її вплив на конкурентоспроможність. Економіка, управління та адміністрування. 2023. Вип. № 2(104). С. 110–118. DOI: https://doi.org/10.26642/ema-2023-2(104)-110-118
Панченко М.О. Формування маркетингової цінової політики підприємства в сучасних умовах господарювання. Маркетинг і цифрові технології. 2023. Вип. № 3(6). С. 45–51. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.6.3.2022.5
Ратушняк О.Г., Глущенко Л.Д. Формування маркетингової цінової політики підприємства з врахуванням психологічних ефектів сприйняття ціни. Innovation and sustainability. 2023. № 1. С. 91–98. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.91.98
Nikitina, T. A. and Boguslavskyy, O. V. (2023), “Structure of determining the pricing strategy by hotel business enterprises”, Modern Engineering and Innovative Technologies, vol. 26-02, pp. 118–122, DOI: https://doi.org/10.30890/2567-5273.2023-26-02-083
Babukh, I. B. (2024), “Pricing in the marketing analysis system: theoretical approaches”, Ekonomichnyi prostir, vol. 189, pp. 328–332, DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-57
Gurina, N. V. and Targonska, L. V. (2021), “Formation of Marketing Policy of the Enterprise as a basis for Improving the Sales System of Agricultural Enterprises”, Modern Economics, vol. 29 no. 2021, pp. 28–27, DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V29(2021)-13
Skryhun, N., Kapinus, L. V. and Haidukov, D. S. (2023), “Features and psychology of brands pricing: marketing aspect”. Skhidna yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, vol. 3, no. 30, pp. 55–60, DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.30-9
Mogilevska, O., Slobodyanyk, A. and Danilevska-Zhugunisova, O. (2022), “Key aspects of pricing as an element of enterprise marketing policy”. Ekonomichnyi analiz, vol. 32, no. 2, pp. 140–145, DOI: https://doi.org/10.35774/econa2022.02.140
Kuzmynchuk, N., Kutsenko, T., Terovanesova, O. and Fomenko, V. (2022), “Enterprises price policy as an element of marketing complex in marketing-management systems”. Modern Economics, vol. 31, no. 2022, pp. 82–89, DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V31(2022)-12
Nahorna, O. V., Daliak, N. A. and Ustenko, A. O. (2022), “Formation of pricing policy enterprises in the field of internet marketing”, Naukovi perspektyvy, vol. 4, no. 22, DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2022-4(22)-222-233
Shcherbyna, O. S. (2023), “Pricing policy of a construction and manufacturing enterprise and its impact on competitiveness”, Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia, vol. 2, no. 22, pp. 110–118, DOI: https://doi.org/10.26642/ema-2023-2(104)-110-118
Panchenko, M. O. (2023), “Formation of the marketing price policy of the enterprise in the modern economic conditions”, Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii, vol. 3, no. 6, pp. 45–51, DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.6.3.2022.5
Ratushnyak, O. H. and Glushenko, L. D. (2023), “Formulation of the marketing price policy of the enterprise taking into account the psychological effects of price perception”, Innovation and Sustainability, no. 1, pp. 91–98, DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.91.98