ВИКОРИСТАННЯ ОМНІКАНАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ ДЛЯ ПРОСУВАННЯ ТОВАРІВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

PDF

Ключові слова

омніканальний маркетинг
споживач
стратегія
компанії
аудиторія
канали
комунікація

Як цитувати

Кубашевський, О. Є. (2024). ВИКОРИСТАННЯ ОМНІКАНАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ ДЛЯ ПРОСУВАННЯ ТОВАРІВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ. Підприємництво і торгівля, (42), 39-45. https://doi.org/10.32782/2522-1256-2024-42-06

Анотація

У статті досліджено сучасні особливості харчової промисловості в Україні, які визначають підходи до розробки та впровадження маркетингових стратегій у цій галузі. Висвітлено ключову роль харчової промисловості в економіці країни, її високу конкурентоспроможність на зовнішніх ринках, а також складну структуру галузі з численними підсекторами, що потребують спеціалізованих маркетингових підходів. Дослідження зосереджені на змінах у харчовій промисловості, які полягають у переході від традиційних маркетингових стратегій до цілісного та орієнтованого на клієнта підходу, відомого як омніканальний маркетинг. Цей новий підхід передбачає повну інтеграцію офлайн та онлайн-каналів зв’язку, щоб забезпечити персоналізований і безперебійний досвід для клієнтів. Дослідження охоплює різноманітні канали залучення споживачів, включаючи маркетинг електронною поштою, пошукову рекламу, веб-сайти, соціальні медіа, блоги, інфлюенсер-маркетинг тощо. Стаття окреслює конкретні стратегії для підвищення залученості та висвітлює потенціал майбутніх досягнень у цій галузі, наприклад впровадження персоналізованих помічників ШІ, чат-боти, інтеграцію технологій машинного навчання та динамічну оптимізацію творчості. Загалом, застосування омніканального підходу вважається важливим у відображенні відповідей на виклики, які пов’язані з цифровою трансформацією, що забезпечує конкурентоспроможність компаній у харчовій промисловості і не лише сприяє покращенню комунікації з клієнтами, але й створює умови для тривалих і довірчих відносин, що є важливим чинником успіху. Також було наведено успішні приклади впровадження омніканального маркетингу в харчовій промисловості України у 2023-2024 роках. Розглянуто досвід компаній, які ефективно інтегрують цифрові та фізичні канали комунікації, створюючи безперервний і задовільний користувацький досвід. Аналізуючи їх діяльність, підкреслюється важливість глибокого розуміння потреб аудиторії, що дозволяє оптимізувати маркетингові зусилля, підвищувати рівень задоволеності клієнтів і підтримувати лояльність споживачів у довгостроковій перспективі.

https://doi.org/10.32782/2522-1256-2024-42-06
PDF

Посилання

Бажеріна К.В., Гнітецький Є.В. Особливості формування інтегрованих маркетингових комунікацій для інноваційних товарів. Економіка. Управління. Інновації. Серія: Економічні науки. 2010. № 2.

Войтович С., Потапюк І. Сутність і зміст поняття «маркетингова стратегія». Економіка і регіон. 2011. № 4 (31). С. 77–81.

Герчаківський О. Аналіз впливу маркетингових комунікацій на споживачів в ритейлі: переваги та недоліки інтегрованої маркетингової стратегії. Академічні візії. 2023 № 17.

Горбащенко С. Концептуальні особливості маркетингових стратегій підприємств харчової промисловості. Ефективна економіка. 2014. № 5.

Гуменна О.В. Сучасні інструменти цифрового маркетингу в системі інтегрованих маркетингових комунікацій. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 2016. № 1(1). С. 48–53.

Жалдак Г.П., Бичковська А.А. Інтегровані маркетингові комунікації як чинник ефективного розвитку підприємств. Європейський науковий журнал Економічних та Фінансових інновацій. 2019. № 2(4). С. 4–13.

Кузьмак О. Маркетингова комунікаційна політика як інструмент забезпечення конкурентних позицій підприємства в умовах ірраціональної поведінки споживачів. Економічний форум. 2022. № 1(4). С. 74–82.

Лапчук Я.С., Дуб М.Г. Теоретико-методичні аспекти формування механізму управління маркетинговими комунікаціями підприємств в умовах цифровізації. Маркетинг і цифрові технології. 2024. № 1(8). С. 109–122.

Найбільші гравці цукрового ринку України. Agronews. URL: http://agronews.ua/node/74189

Огляд м’ясопереробної галузі України 2015–2016 рр.: інформаційно-статистичний огляд за даними Державної служби статистики України і фінансової звітності підприємств. Baker Tilly. URL: http://www.bakertilly.ua

Решетілова Т., Дронова Т., Пілова К. Формування маркетингових комунікаційних каналів для просування інноваційних товарів на промисловому ринку. Актуальні аспекти розвитку суб'єктів підприємництва в умовах глобальної економіки: моногр. Дніпро : Видавець Біла К. О., 2021. 416 с.

Павленко А.Ф., Войчак А.В. та ін. Теорія і практика маркетингу в Україні: монографія / за наук. ред. д-ра екон. наук, проф., акад. АПН України А.Ф. Павленка. Київ : КНЕУ, 2005. 584 с.

Терентʼєва Н.В., Павельчук Є.О. Інтегровані маркетингові комунікації як чинник ефективного розвитку підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2021. № 6. Том 1. С. 249–252.

Fill C. Marketing communications: interactivity, communities and content. Harlow: Pearson, 2009.

Fois D. Omnichannel CX: How to overcome technology's artificial divide and succeed at being seamless. Forbes. 2018. Available at: https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2018/06/15/omnichannel-cx-how-to-overcome-technologys-artificial-divide-and-succeed-at-being-seamless/?sh=5a6d9fff3205

KLASS (n.d.). About us. Available at: https://klassmarket.ua/uk/about-us

Schultz D.E. Integrated Marketing Communications. Journal of Promotion Management. 1992. No. 1(1). Р. 99–104.

Bazherina, K. V. and Hnitetskyi, E. V. (2010), Osoblyvosti formuvannia intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii dlia innovatsiinykh tovariv, Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii. Seriia: Ekonomichni nauky, no.(2).

Voitovych, S. and Potapiuk, I. (2011), Sutnist i zmist poniattia "marketynhova stratehiia", Ekonomika i rehion, no. (4), pp. 77–81.

Herchakivskyi, O. (2023), Analiz vplyvu marketynhovykh komunikatsii na spozhyvachiv v ruteili: perevahy ta nedoliky intehrovanoi marketynhovoi stratehii, Akademichni vizii, no. (17).

Horbashchenko, S. (2014), Kontseptualni osoblyvosti marketynhovykh stratehii pidpryiemstv kharchovoi promyslovosti, Efektyvna ekonomika, no. (5).

Humenna, O. V. (2016), Suchasni instrumenty tsyfrovoho marketynhu v systemi intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii, Naukovi zapysky NaUKMA. Ekonomichni nauky, no. 1(1), pp. 48–53.

Zhaldak, G. P. and Bychkovska, A. A. (2019), Intehrovani marketynhovi komunikatsii yak chynnyk efektyvnoho rozvytku pidpryiemstv. Yevropeiskyi naukovyi zhurnal Ekonomichnykh ta Finansovykh innovatsii, no. 2(4), pp. 4–13.

Kuzmak, O. (2022), Marketynhova komunikatsiina polityka yak instrument zabezpechennia konkurentnykh pozytsii pidpryiemstva v umovakh irratsionalnoi povedinky spozhyvachiv. Ekonomichnyi forum, no. 1(4), pp. 74–82.

Lapchuk, Y. S. and Dub, M. G. (2024), Teoretyko-metodychni aspekty formuvannia mekhanizmu upravlinnia marketynhovymy komunikatsiiamy pidpryiemstv v umovakh tsyfrovizatsii, Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii, no. 1(8), pp. 109–122.

Naibilshi hravtsi tsukrovoho rynku Ukrainy (n.d.) Agronews, available at: http://agronews.ua/node/74189

Ohliad miasopererobnoi haluzi Ukrainy 2015–2016 rr.: informatsiino-statystychnyi ohliad za danymy Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy i finansovoi zvitnosti pidpryiemstv (n.d.) Baker Tilly, available at: http://www.bakertilly.ua

Reshetilova, T., Dronova, T. and Pilova, K. (2021), Formuvannia marketynhovykh komunikatsiinykh kanaliv dlia prosuvannia innovatsiinykh tovariv na promyslovomu rynku. Aktualni aspekty rozvytku subiektiv pidpryiemnytstva v umovakh hlobalnoi ekonomiky: monohrafiia, Vydavets Bila K.O., Dnipro, Ukraine.

Pavlenko, A. F., Vojchak, A. V. et al. (2005) Teoriia i praktyka marketynhu v Ukraini: monohrafiia, KNEU, Kyiv, Ukraine.

Terent’eva, N. V. and Pavelchuk, E. O. (2021), Intehrovani marketynhovi komunikatsii yak chynnyk efektyvnoho rozvytku pidpryiemstva, Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, no. 6 (1), pp. 249–252.

Fill, C. (2009), Marketing communications: interactivity, communities and content, Pearson, Harlow, Great Britain.

Fois, D. (2018), Omnichannel CX: How to overcome technology's artificial divide and succeed at being seamless, Forbes, available at: https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2018/06/15/omnichannel-cx-how-to-overcome-technologys-artificial-divide-and-succeed-at-being-seamless/?sh=5a6d9fff3205

KLASS (n.d.) About us, available at: https://klassmarket.ua/uk/about-us

Schultz, D. E. (1992), Integrated Marketing Communications, Journal of Promotion Management, no. 1(1), pp. 99–104.