ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В БРЕНДИНГУ ТЕРИТОРІЇ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ

PDF

Ключові слова

територія інноваційного розвитку
бренд
брендинг
інформаційно-аналітичні технології
методи
методики
процедури у брендингу території

Як цитувати

Андрушкевич, Н., Фімяр, С., & Довгань, В. (2024). ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В БРЕНДИНГУ ТЕРИТОРІЇ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ. Підприємництво і торгівля, (43), 5-13. https://doi.org/10.32782/2522-1256-2024-43-01

Анотація

У сучасному світі брендинг території стає одним із ключових інструментів розвитку регіонів і міст, оскільки допомагає вирішувати широкий спектр соціально-економічних завдань. Глобалізація, посилення конкуренції між територіями за інвестиції, туристичні потоки, таланти та ресурси стимулюють зростання інтересу до формування унікального іміджу регіонів. Успішний брендинг території дозволяє не лише створити впізнаваний образ, але й підвищити довіру до регіону, залучити нові джерела фінансування та посилити почуття ідентичності серед місцевого населення. Розвиток цифрових технологій, соціальних мереж та онлайн-комунікацій значно розширює можливості для просування територій, забезпечуючи доступ до глобальної аудиторії. Особливо актуальним брендинг території є для регіонів, які прагнуть подолати економічний занепад, стимулювати інноваційний розвиток або інтегруватися в міжнародний економічний простір. Крім того, він стає важливим інструментом у боротьбі за збереження культурної спадщини, підвищення екологічної свідомості та реалізації сталого розвитку. Зростання інтересу до брендингу територій пояснюється також тим, що сучасне суспільство дедалі більше орієнтується на емоційні та ціннісні складові. Створення сильного бренду дозволяє території зайняти унікальну нішу на глобальному ринку, сприяючи її сталому розвитку та зростанню конкурентоспроможності. Таким чином, зростання інтересу до брендингу території є закономірним явищем, яке відповідає викликам сучасності та відкриває нові перспективи для соціального, економічного і культурного розвитку регіонів. В статті запропоновано мультипроектний підхід, що ґрунтується на інтегрованих технологіях, де певні процеси, операції, методи та методики брендингу співвідносяться з життєвим циклом бренду території. Розкрито підходи до використання інформаційно-аналітичних технологій у брендингу території інноваційного розвитку у рамках життєвого циклу бренду. У брендингу виділено етапи та підетапи, визначено їх змістовну характеристику та наведено відповідні методи, методики, процедури, процеси, в яких як база використовується аналітика та власне інформаційно-аналітичні технології: інформаційні моніторинг, прогнозування, діагностика тощо.

https://doi.org/10.32782/2522-1256-2024-43-01
PDF

Посилання

Aaker D.A. Building Strong Brands. New York : Free Press, 1996. 400 p.

Kotler P. Marketing Management. Upper Saddle River. NJ : Prentice Hall, 2003. 704 p.

Hofmeyr J., Rice B. Commitment-Led Marketing: The Key to Brand Profits is in the Customer's Mind. Chichester : John Wiley & Sons, 2000. 256 p.

Панасенко Л. Брендинг території: сучасна парадигма розвитку. Схід. 2014. № 1. С. 78-84.

Полішко Г.Г. Теоретико-методологічні основи брендингу територій. Глобальні та національні проблеми економіки. 2014. Випуск 2. С. 126-129.

Газуда М., Стеців М. Сучасний стан і теоретико-методологічна основа розвитку брендингу територій. Геополітика України: історія і сучасність: зб. наук. праць. 2019. Вип. 2 (23). С. 127–134. DOI: https://doi.org/10.24144/2078–1431.2019.2(23)

Aaker, D. A. (1996), Building Strong Brands, Free Press, New York, USA.

Kotler, P. (2003), Marketing Management. Upper Saddle River, Prentice Hall, NJ, USA.

Hofmeyr, J., Rice, B. (2000), Commitment-Led Marketing: The Key to Brand Profits is in the Customer's Mind, John Wiley & Sons, Chichester, England.

Panasenko, L. (2014), Brendynh terytorii: suchasna paradyhma rozvytku [Territory branding: a modern paradigm of development], Skhid, no. 1, pp. 78-84.

Polishko, H. H. (2014), Teoretyko-metodolohichni osnovy brendynhu terytorii [Theoretical and methodological foundations of territory branding]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, is. 2, pp. 126-129.

Hazuda, M., Stetsiv, M. (2019), Suchasnyi stan i teoretyko-metodolohichna osnova rozvytku brendynhu terytorii, Heopolityka Ukrainy: istoriia i suchasnist: zb. nauk. prats, is. 2 (23), pp. 127–134, DOI: https://doi.org/10.24144/2078–1431.2019.2(23)