КОНЦЕПЦІЯ ТА ТИПОЛОГІЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ

PDF

Ключові слова

інформаційні системи
підприємницьке середовище
конкурентоспроможність
апаратні та програмні засоби
інформаційні технології

Як цитувати

Говда, Д., Данько, Т., & Сало, Б. (2024). КОНЦЕПЦІЯ ТА ТИПОЛОГІЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ. Підприємництво і торгівля, (43), 22-28. https://doi.org/10.32782/2522-1256-2024-43-03

Анотація

У статті доведено, що інформаційні системи підприємства відіграють важливу роль у сучасному бізнес-середовищі. Вони представляють собою комплексно структуровану систему, що об'єднує в собі апаратні та програмні засоби, бази даних, методологію та процедури, спрямовані на збір, зберігання, обробку та передачу інформації в організаційній діяльності підприємства з метою підтримки управління та прийняття рішень на різних рівнях управління організації. Обгрунтовано, що інформаційні системи підприємства допомагають забезпечити інтеграцію різних функціональних областей підприємства, сприяють оптимізації процесів та підвищенню ефективності управління. Вони надають інформаційну підтримку для прийняття стратегічних та тактичних рішень, а також важливі для забезпечення інформаційної безпеки та виконання законодавчих вимог. Аргументовано вказано, що існують різні види інформаційних систем підприємства, включаючи системи управління виробництвом, системи управління взаємовідносинами з клієнтами, системи управління ресурсами підприємства, системи управління ланцюгом постачання та багато інших. Кожен тип системи має свої функції та завдання, спрямовані на поліпшення діяльності підприємства в конкретній сфері. Закцентовано увагу на тому, що, що поєднання різних видів інформаційних систем може стати предметом проблем, таких як несумісність, недостатня інтеграція та складнощі в управлінні. Для розв'язання цих проблем розроблено різні стратегії та методи інтеграції інформаційних систем. Крім того, актуальність наукових досліджень у галузі процесів формування та розвитку інформаційних систем підприємства обґрунтована необхідністю адаптації до швидкого технологічного розвитку, підвищенням конкурентоспроможності, забезпеченням безпеки даних та інформації, розвитком інновацій та міжнародною співпрацею в умовах глобалізації. Такі дослідження сприяють покращенню підприємницького середовища та розвитку сучасних інформаційних технологій. Успішна інтеграція систем вимагає дбайливого планування, ефективного управління проектами та співпраці між відділами. Ключовою є систематична перевірка та оцінка процесу інтеграції, а також гнучкість та здатність адаптуватися до змін і викликів під час цього процесу.

https://doi.org/10.32782/2522-1256-2024-43-03
PDF

Посилання

Berchet, C., Habchi, G. (2005), The Implementation and Deployment of an ERP System: An Industrial Case Study, Computers in Industry, vol. 56(6), pp. 588–605.

Chen, R.-S., Sun, C.-M., Helms, M. M. (2008), Role Negotiation and Interaction: An Exploratory Case Study of the Impact of Management Consultants on ERP System Implementation in SMEs in Taiwan, Information Systems Management, vol. 25(2), pp.159–173.

Bose, I., Pal, R., Ye, A. (2008), ERP and SCM Systems Integration: The Case of a Valve Manufacturer in China, Information & Management, vol. 45(4), pp. 233–241.

Dai, Z. (2008), Supply Chain Transformation by ERP for Enhancing Performance: An Empirical Investigation, Advances in Competitiveness Research, vol. 16(1), pp. 87–98.

Tarantilis, C. D., Kiranoudis, C. T., Theodorakopoulos, N. D. (2008), A Web-based ERP System for Business Services and Supply Chain Management: Application to Real-world Process Scheduling, European Journal of Operational Research, vol. 187(3), pp.1310–1326.

Olson, D. L. (2004), Managerial Issues in Enterprise Resource Planning Systems, Irwin/McGraw-Hill, Englewood Cliffs/NJ.

Mabert, V. M., Soni, A., Venkataramanan, M. A. (2003), The Impact of Organization Size on Enterprise Resource Planning (ERP) Implementations in the US Manufacturing Sector, Omega, vol. 31(3), pp. 235–246.

Katerattanakul, P., Hong, S., Lee, J. (2006), Enterprise Resource Planning Survey of Korean Manufacturing Firms, Management Research News, vol. 29(12), pp. 820–837.

Watts, C. A., Mabert, V. A., Hartman, N. (2008), Supply Chain Bolt-ons: Investment and Usage by Manufacturers, International Journal of Operations & Production Management, vol. 28(12), pp. 1219–1243.

Li, L., Markowski, C., Xu, L., Markowski, E. (2008) TQM – A Predecessor of ERP Implementation, International Journal of Production Economics, vol. 115(2), pp. 569–580.

Tracy, R. P. (2007) IT Security Management and Business Process Automation. Information Systems Security, vol. 16, pp. 114–122.

Dhillon, G., Torkzadeh, G. (2006), Value-Focused Assessment Of Information System Security in Organizations, Information Systems Journal, vol. 16, pp.293–314.

Olson, D. L., Wu, D. (2010), Enterprise Risk Management Models. Springer, Heidelberg.

Smith, G. E., Watson, K. J., Baker, W. H., Pokorski II, J. K. (2007), A Critical Balance: Collaboration and Security in the IT-enabled Supply Chain, International Journal of Production Research, vol. 45(11), pp. 2595–2613

Aoun, A., Ilinca, A., Ghandour, M., and Ibrahim, H. (2021), A Review of Industry 4.0 Characteristics and Challenges, with Potential Improvements Using Blockchain Technology, Computers Industrial Engineering, vol. 162, available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360835221006501