Анотація
У статті розглянуто етимологію поняття “репутація підприємства” як наукової категорії. Наведено характеристику підходів до її формування та управління нею в сучасній практиці управління підприємствами торгівлі. Охарактеризовано структуру нематеріальних активів підприємства торгівлі та окреслено у ній місце компетентності персоналу. Зроблено висновок про те, що наявність у підприємства торгівлі ключових компетенцій забезпечує йому конкурентні переваги та індивідуальність, прозорість діяльності через поширення інформації в інтернет-мережі, відносну неповторність асортименту товарів та послуг, що надаються, та у підсумку забезпечує високий рівень ділової репутації в галузі. Запропоновано розглядати сутність ділової репутації підприємства торгівлі як рівень довіри контактних аудиторій до підприємства, його діяльності, асортименту товарів та якості послуг, що надаються, та як однієї з його ключових компетенцій.
Посилання
. Азаренков Г. Ф. Ключові компетенції про-мислового підприємства / Г. Ф. Азаренков, К. В. Каткова // Причорноморські економічні студії. – 2017. –Вип. 17. – С 83-86.
Афоризмы о репутации [Електронний ресурс] // letter.com.ua. – Режим доступу : http://letter.com.ua-/sel.php?lit=репутация&limit=1&sort=rat.
Берницька Д. І. Ділова репутація як стратегічний чинник розвитку підприємства / Д. І. Берницька, Н. О. Кравчук // Інноваційна економіка. – 2011. – №3. –С. 41-45.
Вартанова О.В. Компетенція підприємства у стратегічному управлінні підприємством: форму-вання і розвиток : монографія / О. В. Вартанова. – Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля. – 2012. – 340 с.
Верба В. А. Проблеми ідентифікації компетенцій підприємства / В. А. Верба, О. М. Гребешкова // Проблеми науки. – 2004. – №7. – С. 23-28.
Гребешкова О. М. Ділова репутація як стратегічний актив компанії / О. М. Гребешкова, О. В. Шиманська [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://elgreb.at.ua/publ.
Гуияр Ф. Ж. Преобразование организации / Ф. Ж. Гуияр, Дж. Н. Келли ; [пер. с англ.]. – М. Дело, 2000. – 376 с.
Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость / П. Дойль; [пер. с англ., под ред. Ю. Н. Каптуревского]. – СПб. : Питер, 2001. – 480 с.
Дєєва Н. Е. Управління репутацією підпри-ємства: основні фактори впливу на формування та підвищення / Н. Е. Дєєва, В. І. Грабчак // Молодий вчений. – 2016. – №5. – С. 48-52. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_5_15.
Дерев’янко О. Г. Репутаційний менеджмент підприємств: теорія, методологія, практика : моно-графія / О. Г. Дерев’янко. – К. : Видавництво “ДКС центр”, 2016. – 471 с.
Кримська Л. О. Ключові компетенції як основа стратегічної гнучкості підприємства / Л. О. Кримська, О. В. Бєляєва // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2014. – № 5 (80). – С. 8-12.
Міцура О. О. Управління онлайн-репута-цією: теоретичні засади та методичні підходи / О. О. Міцура, М. О. Хижняк // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2012. – № 4. – С. 121-129.
Миколайчук І. П. Дослідження впливу факторів інноваційного розвитку на формування компетенцій підприємства / І. П. Миколайчук // Чернігівський науковий часопис. Серія 1, Економіка і управління : електронний збірник наукових праць. – Чернігів : ЧНТУ, 2015. – № 1(6). – 81, [1] – С. 75-80.
Остапенко А. Ділова репутація: сутність, складові та її вплив на фінансовий розвиток підприємства / А. Остапенко, М. Головченко // Вісник НТУ “ХПІ”. – 2013. – № 50 (1023). – С. 145-152.
Родіонов О. В. Вплив ділової репутації підприємства на його розвиток [Електронний ресурс] / О. В. Родіонов, Ю. С. Погорелов // Офіцій-ний сайт Бібліотеки ім. Вернадського. – Режим доступу. http://dspace.nbuv.gov.ua/xmlui/bitstream/hand-le/123456789/35243/40-Rodionov.pdf?sequence=1
Товма О. А. Ділова репутація торговельного підприємства як об’єкт управління / О.А. Товма // БІЗНЕСІНФОРМ. – 2011. – № 12. – С. 195-198.
Тривайло А. Ю. Формирование репутаци-онного капитала организации [Електронний ресурс] / А. Ю. Тривайло, И. П. Миколайчук. – Режим доступу: http://www.ibl.ru/konf/021210/23.html.
Філиппова С. В. Трансфертне формування ключових компетенцій в забезпеченні економічної безпеки підприємства / С. В. Філиппова, С. А. Нізяєва, О. С. Дашковський // Збірник науко-вих праць Луцького національного технічного університету. – Вип. 9 (34), Ч. 2, 2012. – С. 203-210.
Ясінська Ю. Механізм управління діловою репутацією підприємства [Електронний ресурс] / Ю. Ясінська // Соціально-економічні проблеми і держава. – 2015. – Вип. 2 (13). – С. 228-236. – Режим доступу : http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf-/2015/15yyrdrp.pdf.
Azarenkov, H. F. and Katkova, K. V. (2017), Kliuchovi kompetentsii promyslovoho pidpryiemstva, Prychornomorski ekonomichni studii, vol. 17, pp. 83-86.
Aforizmy o reputatsii [Online], available at: http://letter.com.ua/sel.php?lit=reputatsyia&limit=1&sort=rat.
Bernytska, D. I. and Kravchuk, N.O. (2011), Dilova reputatsiia yak stratehichnyi chynnyk rozvytku pidpryiemstva, Innovatsiina ekonomika, vol. 3, pp. 41-45.
Vartanova, O. V. (2012), Kompetentsiia pidpryiemstva u stratehichnomu upravlinni pidpry-iemstvom: formuvannia i rozvytok, SNUim. V. Dalia, Luhansk, 340 s.
Verba, V. A. and Grebeshkova, O. M. (2004), Problemy іdentyfіkacіi kompetencіj pіdpriyemstva, Problemy nauky, vol. 7, pp. 23-28.
Hrebeshkova, O. M. and Shymanska O. V. Dilova reputatsiia yak stratehichnyi aktyv kompanii [Online], available at : http://elgreb.at.ua/publ.
Guiyar, F. Zh. and Kelli, Dzh. N. (2000), Preobrazovaniye organizatsii; per. s angl, Delo, Moskva, 376 s.
Doyl, P. (2001), Marketing, oriyentirovannyy na stoimost; per. s angl., pod red. Yu. N. Kapturevskogo, Piter, Sankt-Peterburh, 480 s.
Dieieva, N. E. and Hrabchak, V. I. (2016), Upravlinnia reputatsiieiu pidpryiemstva: osnovni faktory vplyvu na formuvannia ta pidvyshchennia, Molodyj vchenyj, vol. 5, pp. 48-52 [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_5_15.
Derevianko, O. H. (2016), Reputatsiinyi menedzhment pidpryiemstv: teoriia, metodolohiia, praktyka, DKS tsentr, Kyiv.
Krymska, L. O. and Bieliaieva, O. V (2014), Kliuchovi kompetentsii yak osnova stratehichnoi hnuchkosti pidpryiemstva, Derzhava ta rehiony. Seriia: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo, vol. 5 (80), pp. 8-12.
Mitsura, O. O. and Khyzhniak, M. O. (2012), Upravlinnia onlain-reputatsiieiu: teoretychni zasady ta metodychni pidkhody, Marketynh i menedzhment innovatsii, vol. 4, pp. 121-129.
Mykolaichuk, I. P. (2015), Doslidzhennia vplyvu faktoriv innovatsiinoho rozvytku na formu-vannia kompetentsii pidpryiemstva, Chernihivskyi nau-kovyi chasopys. (Ekonomika i upravlinnia), vol. 1(6), pp. 75-81.
Ostapenko A. and Holovchenko M. (2013), Dilova reputatsiia: sutnist, skladovi ta yii vplyv na finansovyi rozvytok pidpryiemstva, Visnyk NTU “KhPI” (50 (1023)), pp. 145-152.
Rodionov, O. V. and Pohorelov, Yu. S. Vplyv dilovoi reputatsii pidpryiemstva na yoho rozvytok. Ofitsiinyi sait Biblioteky im. Vernadskoho [Online], available at: http://dspace.nbuv.gov.ua/xmlui/bitstream-/handle/123456789/35243/40-Rodionov.pdf?sequence-=1.
Tovma, O. A. (2011), Dilova reputatsiia torhovelnoho pidpryiemstva yak obiekt upravlinnia, BIZNESINFORM, vol. 12, pp. 195-198.
Tryvailo, A. Yu. and Mykolaichuk, I. P. Formyrovanye reputatsyonnoho kapytala orhanyzatsyy [Online], available at: http://www.ibl.ru/konf/021210/-23.html.
Filyppova, S. V., Niziaieva, S. A. and Dashkovskyi, O. S. (2012), Transfertne formuvannia kliuchovykh kompetentsii v zabezpechenni ekono-michnoi bezpeky pidpryiemstva, Zbirnyk naukovykh prats Lutskoho natsionalnoho tekhnichnoho universy-tetu, vol. 9 (34), part 2, (pp. 203-210).
Iasinska Yu. (2015), Mekhanizm upravlinnia dilovoiu reputatsiieiu pidpryiemstva, Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava, vol. 13 (2), pp. 228-236, available at : http://sepd.tntu.edu.ua/images/sto-ries/pdf/2015/15yyrdrp.pdf.