DEVELOPMENT OF THE CONCEPT OF SOCIAL RESPONSIBILITY OF BUSINESS IN UKRAINE

PDF (Українська)

Keywords

social responsibility
socially responsible business
levels of social responsibility
concepts
parameters of measuring socially responsible business

How to Cite

Kutsyk, V. I. (2019). DEVELOPMENT OF THE CONCEPT OF SOCIAL RESPONSIBILITY OF BUSINESS IN UKRAINE. Entrepreneurship and Trade, (24), 77-84. https://doi.org/10.36477/2522-1256-2019-24-11

Abstract

The development and implementation of the concept of corporate social responsibility is necessary both for the development of social relations, the harmonization of the interests of business, state and society. The purpose of the article is to analyze the scientific approaches to understanding the concept of social responsibility of business, taking into account international experience and defining the directions of development of conceptual foundations. Based on the study of foreign experience in the use of social responsibility models, the author concluded that the conceptual approach to the implementation of the national model in modern economic conditions is not appropriate. To solve the problem of developing a concept of corporate social responsibility, the following is defined: institutional elements of business social responsibility development, tasks and directions of improvement of state regulation, necessity of implementation of parameters monitoring of business social responsibility. A promising direction for further research is the methodical support for monitoring the parameters of business social responsibility on macro- and meso- levels.

https://doi.org/10.36477/2522-1256-2019-24-11
PDF (Українська)

References

Баюра Д. О. Формування системи корпора-тивного управління на засадах соціальної відпові-дальності / Д. О. Баюра // Вісник Київського націо-нального університету ім. Тараса Шевченка. – Се-рія “Економіка”. – 2013. – № 10. – С. 18-22.

Белявська К. С. Соціальна відповідальність бізнесу: еволюція поглядів на проблему / К. С. Белявська // Вісник Хмельницького національного університету. – 2011. – №1. – С. 228-233.

Будьонна Л. Шляхи та напрями формуван-ня соціальної відповідальності бізнесу в Україні / Л. Будьонна // Соціальна політика. – 2008. – №8. – С. 9-10.

Вергун Л. І. Соціальна відповідальність бі-знесу в умовах глобальної фінансово-економічної кризи / Л. І. Вергун // Теоретичні та прикладні пи-тання економіки : зб. наук. праць. – К., 2010. – Вип. 23. – С. 165-170.

Волосковець Н. Ю. Корпоративна соціаль-на відповідальність підприємств як основа інноваційного розвитку сучасної економіки / Н. Ю. Воло-сковець // Наук. праці КНТУ. Економічні науки. – 2010. – Вип. 17. – С. 125-131 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_17_ekon/index.html.

Глобальный договор ООН (UN Global Compact, 2000) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://globalcompact.org.ua.

Гуменна О. В. Соціальна відповідальність бізнесу в контексті інноваційного розвитку економіки / О. В. Гуменна [Електронний ресурс]. – Ре-жим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Nvamu/Ekon/2009_7/09gavdoe.pdf.

Дунаєв І. В. Мотиваційні аспекти станов-лення соціальної відповідальності бізнесу в Україні / І. В. Дунаєв, Н. І. Лепеха // Державне регулювання соціального підприємництва та соціально відповідального бізнесу. – Х. : Магістр, 2014. – С. 144-146.

Коваленко О. В. Соціальна відповідальність бізнесу як наслідок державного регулювання економіки / О. В. Коваленко [Електронний ресурс]. – Ре-жим доступу: http://www.icp-ua.com/ru/node/1155.

Концепція національної стратегії соціаль-ної відповідальності бізнесу в Україні [Електрон-ний ресурс]. – Режим доступу: http://kbs.org.ua/index.php?get=14&id=5817.

Король С. Інституційний підхід до соціальної відповідальності бізнесу / С. Король // Вісник КНТЕУ. – 2013. – №3. – С. 42-55.

Макара О. В. Концепція соціально орієнтованого регулювання національної економіки / О. В. Макара // Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. – 2011. – № 6 (51), ч. 2. – C. 211-215.

Мельник С. Становлення соціально орієнтованого бізнесу в Україні як складова державної соціальної політики / С. Мельник // Україна: аспек-ти праці. – 2008. – № 5. – С. 32-36.

Мурашко М. І. Концептуальні основи соціа-льної відповідальності бізнесу в Україні / М. І. Мурашко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://dse.org.ua/arhcive/12/11.pdf.

Охріменко О. О. Соціальна відповідальність : навч. посіб. / Охріменко О. О., Іванова Т. В.; Національний технічний університет України “Київський політехнічний інститут”. – 2015. – 180 с.

Панченко Н. Г. Формування концепції корпоративної соціальної відповідальності підприємства / Н. Г. Панченко // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2018. – № 62. – C. 377-384.

Результати опитування: соціальна відповідальність бізнесу в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.un.org.ua/files/SURVEY_UKR.pdf.

Шира Н. О. Напрями впровадження системи корпоративної соціальної відповідальності в практи-ку українських підприємств / Н. О. Шира, А. І. Іващенко // Ефективна економіка. – 2013. – №11 [Елек-тронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2502.

Baiura, D. O. (2013), Formuvannia systemy korporatyvnoho upravlinnia na zasadakh sotsialnoi vidpovidalnosti, Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu im. Tarasa Shevchenka, Seriia “Ekonomika”, № 10, p. 18-22.

Beliavska, K. S. (2011), Sotsialna vidpovidalnist biznesu: evoliutsiia pohliadiv na problemu, Visnyk Khmelnytskoho naionalnoho universytetu, №1, s. 228-233.

Budonna L. (2008), Shliakhy ta napriamy formuvannia sotsialnoi vidpovidalnosti biznesu v Ukraini, Sotsialna polityka, №8, p. 9-10.

Verhun, L. I. (2010), Sotsialna vidpovidalnist biznesu v umovakh hlobalnoi finansovo-ekonomichnoi kryzy, Teoretychni ta prykladni pytannia ekonomiky: zb. nauk. prats, vyp. 23, p. 165-170.

Voloskovets N. (2010), Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist pidpryiemstv yak osnova innovatsiinoho rozvytku suchasnoi ekonomiky, available at : http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_17_ekon/index.htm.

Hlobalnyy dohovor OON, available at : http://globalcompact.org.ua.

Humenna, O. V. (2009), Sotsialna vidpovi-dalnist biznesu v konteksti innovatsiinoho rozvytku ekonomiky, available at : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Nvamu/Ekon/2009_7/09ga vdoe.pdf.

Dunaiev, I. V. (2014), Motyvatsiini aspekty stanovlennia sotsialnoi vidpovidalnosti biznesu v Ukraini, Derzhavne rehuliuvannia sotsialnoho pidpryiemnytstva ta sotsialno vidpovidalnoho biznesu, Mahistr, Kh., s. 144-146.

Kovalenko, O. V. (2010), Sotsialna vidpovidalnist biznesu yak naslidok derzhavnoho rehuliuvannia ekonomiky, available at : http://www.icp-ua.com/ru/node/1155.

Kontseptsiia natsionalnoi stratehii sotsialnoi vidpovidalnosti biznesu v Ukraini, available at : http://kbs.org.ua/index.php?get=14&id=5817.

Korol S. (2013), Instytutsiinyi pidkhid do sotsialnoi vidpovidalnosti biznesu, Visnyk KNTEU, №3, p. 42-55.

Makara, O. V. (2011), Kontseptsiia sotsialno oriientovanoho rehuliuvannia natsionalnoi ekonomiky, Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli, № 6 (51), ch. 2. P. 211-215.

Melnyk S. (2008), Stanovlennia sotsialno oriientovanoho biznesu v Ukraini yak skladova derzhavnoi sotsialnoi polityky, Ukraina: aspekty pratsi, № 5, p. 32-36.

Murashko, M. I. Kontseptualni osnovy sotsialnoi vidpovidalnosti biznesu v Ukraini, available at : https://dse.org.ua/arhcive/12/11.pdf.

Okhrimenko, O. O. and Ivanova, T. V. (2015), Sotsialna vidpovidalnist : navch. posib.; Natsionalnyi tekhnichnyi universytet Ukrainy “Kyivskyi politekhnichnyi instytut”, 180 p.

Panchenko, N. H. (2018), Formuvannia kontseptsii korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti pidpryiemstva, Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, № 62, p. 377-384.

Rezultaty opytuvannia: sotsialna vidpovidalnist biznesu v Ukraini, available at : http://www.un.org.ua/files/SURVEY_UKR.pdf.

Shyra, N. O. (2013), Napriamy vprovadzhennia systemy korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti v praktyku ukrainskykh pidpryiemstv, available at : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2502.