ADVERTISING AND PR IN THE MARKETING COMMUNICATION SYSTEM AT EXHIBITIONS AND FAIRS

PDF (Українська)

Keywords

advertising
public relations
exhibitions
fairs
marketing communication system
enterprise
communication policy

How to Cite

Boychuk, I. V., & Semak, B. B. (2018). ADVERTISING AND PR IN THE MARKETING COMMUNICATION SYSTEM AT EXHIBITIONS AND FAIRS. Entrepreneurship and Trade, (23), 50-55. https://doi.org/10.36477/2522-1256-2018-23-09

Abstract

The article substantiates the place of advertising and PR in the system of marketing communications of the enterprise, which are used during participation in exhibition and fair events. The basic tasks and conditions of application of advertising and PR-communications are determined, taking into account the specifics of the target destination of exhibitions and fairs. The common features and peculiarities of the practical implementation of advertising and PR in the exhibition-fair sphere are determined. The main differences between advertising and PR-communications from the point of view of influence on the processes of information exchange, forming of public opinion and creation of a positive image for the enterprise are analyzed. Further research is advisable to focus on identifying the impact of these communication components on the creation of mutually beneficial links and prerequisites for partner collaboration through exhibitions and fairs.

https://doi.org/10.36477/2522-1256-2018-23-09
PDF (Українська)

References

Об’єм рекламно-комунікаційного ринку України 2017 та прогноз об’ємів ринку 2018 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.uapp.org/elections/13789.html.

Бернет Дж. Маркетинговые коммуникации: интегрированный подход / Дж. Бернет, С. Мори-арти; [пер. с англ., под ред. С. Г. Божук]. ‒ СПб. : Питер, 2001. ‒ 864 с.

Ромат Е. В. Маркетинг : от этического к социально ответственному / Е. В. Ромат // Марке-тинг и реклама. – 2014. – № 1(208). – С. 40-47.

Критсотакис Я. Г. Торговые выставки и ярмарки. Техника участия и коммуникации / Я. Г. Критсотакис. ‒ М. : Ось-89, 1997. – 224 с.

Антонів О. М. Використання потенціалу вис-тавково-ярмаркової індустрії у стимулюванні роз-витку підприємництва / О. М. Антонів // Економіка та держава. – 2014. ‒ №5. – С. 52-56.

Карпенко Н. В. Управління виставково-ярмарковою діяльністю підприємства / Н. В. Кар-пенко // Науковий вісник Полтавського універ-ситету економіки і торгівлі. Серія “Економічні науки”. – 2014. – № 2 (57). – С. 86-89.

Ткаченко Т. І. Виставковий бізнес : моно-графія / Т. І. Ткаченко, Т. П. Дупляк. – К. : Київ. нац. торг.-екон. університет, 2016. – 244 с.

Philip Kotler Marketing management / Philip Kotler, Kevin Lane Keller. – 14th ed., 658 s.

Данайканич О. В. Теоретико-гносеологічні підходи до визначення категорії “реклама” / О. В. Данайканич [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/7377.

Уэллс У. Реклама: принципы и практика / У. Уэллс, Дж. Бернет, С. Мориарти ; [пер. с англ.]. – СПб. : Питер, 1999. – 736 с.

Блэк Сэм. Паблик рилейшнз. Что это такое? / Сэм Блэк. – М., 1990. – 216 c.

Дмитрова Т. В. Особливості дослідження сучасних проблем паблік рілейшнз / Т. В. Дмитрова, Ю. В. Франчук // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2016. – Вип. 1(6).

Obiem reklamno-komunikatsijnoho rynku Ukra-iny 2017 ta prohnoz obiemiv rynku 2018, available at: http://www.uapp.org/elections/13789.html

Bernet Dzh. and Moriarti S. (2001), Marke-tingovye kommunikacii: integrirovannyj podhod, pod red. S. G. Bozhuk, Piter, SPb., 864 s.

Romat, E. V. (2014), Marketing: ot jeticheskogo k social'no otvetstvennomu, Marketing i reklama, № 1 (208), pp. 40-47.

Krytsotakys, Ya. H. (1997), Torhovye vystavky y iarmarky. Tekhnyka uchastyia y kommunykatsyy, Os'-89, M., 224 s.

Antoniv, O. M. (2014), Vykorystannia poten-tsialu vystavkovo-iarmarkovoi industrii u stymuliuvanni rozvytku pidpryiemnytstva, Ekonomika ta derzhava, № 5, pp. 52-56.

Karpenko, N. V. (2014), Upravlinnia vystav-kovo-iarmarkovoiu diialnistiu pidpryiemstva, Naukovyj visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli, Seriia Ekonomichni nauky, № 2 (57), pp. 86-89.

Tkachenko, T. I. and Duplyak, T. P. (2016), Vystavkovyj biznes : monografiya, Kyyiv. nacz. torg.-ekon. universytet, Kyyiv, 244 s.

Philip Kotler and Kevin Lane Keller Marketing management, 14th ed., 658 s.

Danajkanych, O. V. Teoretyko-hnoseolohichni pidkhody do vyznachennia katehorii “reklama”, available at: http://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/7377.

Uells U. and Bernet Dzh. And Moryarty S. (1999), Reklama: pryntsypy y praktyka, Pyter, SPb., 736 s.

Blэk Sэm (1990), Pablyk rylejshnz Chto eto takoe?, M., 216 s.

Dmytrova, T. V. (2016), Osoblyvosti dosli-dzhennia suchasnykh problem pablik rilejshnz, Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy, vyp. 1(6).