ENTERPRISE’S IMAGE AS A FACTOR OF IT’S COMPETITIVENESS

PDF (Українська)

Keywords

enterprise’s image
competitiveness
image elements
image functions
positive image
competitive advantages
effectiveness

How to Cite

Kolyanko, O. V. (2018). ENTERPRISE’S IMAGE AS A FACTOR OF IT’S COMPETITIVENESS. Entrepreneurship and Trade, (23), 93-97. https://doi.org/10.36477/2522-1256-2018-23-16

Abstract

The article is devoted to the consideration of issues of the role of image in providing competitive advantages of the enterprise. In the article positive image functions and range of values of positive image are defined. In process of research the main components of company’s image are indicated. In the article the role of image in creation of reputation and formation of competitive advantages of enterprise are analyzed. The influence of the image on the increase of efficiency and effectiveness of organizations in the competitive environment is determined. The study of each stage of enterprise’s image development process is implemented. A number of suggestions on the use of various techniques and approaches to the successful formation of the image of organizations in the current market conditions are proposed.

https://doi.org/10.36477/2522-1256-2018-23-16
PDF (Українська)

References

Шморгун Л. Г. Менеджмент організацій : навчальний посібник / Л. Г. Шморгун. – К. : Знання, 2010. – 452 с. – (Вища освіта ХХІ століття).

Види іміджу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://studfiles.net/preview/5229449/page:65/.

Головні елементи іміджу підприємства [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://-www.kazedu.kz/referat/110557/1.

Управління формуванням власного капіталу підприємства. [Електронний ресурс]. – Режим дос-тупу: http://yak.vlynko.com/?p=353.

Химич І. Г. Імідж як важливий показник діяльності підприємства у сучасних умовах розвитку корпоративної культури / І. Г. Химич // Економіка та держава. – 2009. – №9. – 61 с.

Shmorhun, L. H. (2010), Menedzhment orha-nizatsiy, Znannya, K., 452 s. – (Vyshcha osvita KHKHI stolittya).

Vydy imidzhu, available at : https://studfiles.net/preview/5229449/page:65/.

Holovni elementy imidzhu pidpryyemstva, available at : https://www.kazedu.kz/referat/110557/1.

Upravlinnya formuvannyam vlasnoho kapitalu pidpryyemstva, available at : http://yak.vlynko.com-/?p=353.

Khymych, I. H. (2009), Imidzh yak vazhlyvyy pokaznyk diyalʹnosti pidpryyemstva u suchasnykh umovakh rozvytku korporatyvnoyi kulʹtury, Ekonomika ta derzhava, №9, 61 s.