STRATEGIC SIGNIFICANCE OF COMMUNICATIONS AS ENTERPRISE’S MARKETING POTENTIAL CONSTITUENT

PDF (Українська)

Keywords

enterprise potential
marketing potential
communication potential
marketing strategies

How to Cite

Daynovskyy, Y. A., Semak, B. B., & Vovchanska, O. M. (2018). STRATEGIC SIGNIFICANCE OF COMMUNICATIONS AS ENTERPRISE’S MARKETING POTENTIAL CONSTITUENT. Entrepreneurship and Trade, (22), 69-74. Retrieved from http://journals-lute.lviv.ua/index.php/pidpr-torgi/article/view/83

Abstract

Approaches to defining the essence and constituents of enterprise potential including marketing potential as one of its elements are analyzed. The list of marketing potential constituents is specified. The role of communications in marketing potential structure is shown. Causes of improper implementation of marketing communications functions are given. It is substantiated that communication potential is a combination of communication means of long-term strategic influence on consumers and the developed technologies of short-term tactical influence. The list of enterprise’s communication potential elements is proposed. It is shown that every constituent of communication potential contains elements that can be used for forming of enterprise marketing strategies. Perspective is the study focused on the ways and the effectiveness of long-term impact of communicative tools on consumer behavior.

PDF (Українська)

References

Березин О. В. Теория и практика обеспечения эффективного использования потенциала торговых предприятий : монография / О. В. Березин, Ю. В. Карпенко. – Полтава : Интерграфика, 2012. – 203 с.

Біловодська О.А. Логістичний потенціал регі-ону як фундамент для управління розподілом підприємства / О. А. Біловодська // Маркетинг і цифрові технології : збірник матеріалів ІІ Міжна-родної науково-практичної конференції. – Одеса : ТЕС, 2016. – С. 30-32.

Висоцький А. Л. Чинники формування збуто-вого потенціалу машинобудівних підприємств / А. Л. Висоцький // Маркетинг та логістика в системі менеджменту : тези доповідей Х Міжнародної науково-практичної конференції. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – С. 39-40.

Голубьонкова О. О. Маркетингова стратегія управління потенціалом інноваційного розвитку підприємства / О. О. Голубьонкова, М. Г. Брайко О. С. Солодова // Матеріали XI Міжнародної науково-практичної конференції “Маркетинг інновацій і інновації у маркетингу”. – Суми : ТРИТОРІЯ, 2017. – С. 62-63.

Красноутська Н. С. Потенціал підприємства: формування та оцінка : навчальний посібник / Н. С. Краснокутська. – К. : Центр учбової літера-тури, 2005. – 352 с.

Морева В. В. Маркетинговий потенціал сталого еколого-економічного розвитку промисло-вого регіону / В. В. Морева // Збірник тез Х Міжнародної науково-практичної конференції “Маркетинг інновацій і інновації у маркетингу”. – Суми : ФОП Ткачов О.О., 2016. – С. 171-172.

Надворная Г. Г. Теория и методология оценки экономического потенциала предприятий / [Г. Г. Надворная, С. В. Климчук, М. С. Оборин, Т. Е. Гварлиани] // Экономические и социальные перемены: факты, тенденции, прогноз. – 2016. – № 6 (48). – С. 70-90.

Ровенська В. В. Потенціал підприємства: сутність, структура та загальні підходи до форму-вання / В. В. Ровенська // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. – 2012. – Випуск 1. – Том 3. – С. 66-71.

Ушаков Р. Н. Инновационные технологии формирования и развития ресурсного потенциала гостиничного предприятия : монография / Р. Н. Ушаков. – М.-Берлин : Директ-Медиа, 2015. – 230 с.

Федонін О. С. Потенціал підприємства: формування та оцінка : навчальний посібник / О. С. Федонін, І. М. Рєпіна, О. І. Олексюк. – К. : КНЕУ, 2004. – 316 с.

Чимшит С. И. Управление потенциалом сложных социально-экономических систем : монографія / С. И. Чимшит. – Днепропетровск : Монолит, 2008 . – 363 с.

Шафалюк М. С. Розвиток маркетингового потенціалу спільнот споживачів / М. С. Шафалюк // Маркетингова освіта в Україні : тези ІV Міжнародної науково-практичної конференції. – К. : КНЕУ, 2018. – С. 110-112.

Яшкіна О. І. Управління маркетинговим потенціалом інновацій машинобудівних підпри-ємств / О. І. Яшкіна // Збірник тез Х Міжнародної науково-практичної конференції “Маркетинг інно-вацій і інновації у маркетингу”. – Суми : ФОП Ткачов О. О., 2016. – С. 260-261.

Berezin, O. V. and Karpenko, Ju. V. (2012), Teorija i praktika obespechenija jeffektivnogo ispol'zo-vanija potenciala torgovyh predprijatij, Poltava, Intergrafika, 203 s.

Bilovods'ka, O.A. (2016), Lohistychnyj potentsial rehionu iak fundament dlia upravlinnia rozpodilom pidpryiemstva, Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii: zbirnyk materialiv II Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Odesa, TES, s. 30-32.

Vysots'kyj, A. L. (2014), Chynnyky formuvannia zbutovoho potentsialu mashynobudivnykh pidpry-iemstv, Marketynh ta lohistyka v systemi menedzh-mentu : tezy dopovidej Х Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, L'viv, Vydavnytstvo L'vivs'koi politekhniky, s. 39-40.

Holub'onkova, O. O., Brajko, M. H. and Solodova O. S. (2017), Marketynhova stratehiia upravlinnia potentsialom innovatsijnoho rozvytku pidpryiemstva, Materialy XI Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Marketynh innovatsij i innovatsii u marketynhu”, Sumy, TRYTORIYА, s. 62-63.

Krasnokuts'ka, N. S. (2005), Potentsial pidpry-iemstva: formuvannia ta otsinka, K, Tsentr uchbovoi literatury, 352 s.

Moreva, V. V. (2016), Marketynhovyj potentsial staloho ekoloho-ekonomichnoho rozvytku promyslo-voho rehionu, Zbirnyk tez X Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Marketynh innovatsij i innovatsii u marketynhu”, Sumy, FOP Tkachov O.O., s. 171-172.

Nadvornaja, G. G., Klimchuk, S. V., Oborin, M. S. and Gvarliani T. E. (2016), Teorija i metodologija ocenki jekonomicheskogo potenciala predprijatij, Jekonomiches-kie i social'nye peremeny: fakty, tendencii, prognoz, № 6 (48), s. 70-90.

Rovens'ka, V. V. (2012), Potentsial pidpry-iemstva: sutnist', struktura ta zahal'ni pidkhody do formuvannia, Teoretychni i praktychni aspekty ekono-miky ta intelektual'noi vlasnosti, Vypusk 1, Tom 3, s. 66-71.

Ushakov, R. N. (2015), Innovacionnye tehnologii formirovanija i razvitija resursnogo potenciala gos-tinichnogo predprijatija, M.-Berlin, Direkt-Media, 230 s.

Fedonin, O. S., Riepina, I. M. and Oleksiuk, O. I. (2004), Potentsial pidpryiemstva: formuvannia ta otsinka, K, KNEU, 316 s.

Chimshit, S. I. (2008), Upravlenie potencialom slozhnyh social'no-jekonomicheskih sistem, Dnepro-petrovsk, Monolit, 363 s.

Shafaliuk, M. S. (2018), Rozvytok marketynho-voho potentsialu spil'not spozhyvachiv, Marketynhova osvita v Ukraini : tezy IV Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, K, KNEU, s. 110-112.

Yashkina, O. I. (2016), Upravlinnia marketyn-hovym potentsialom innovatsij mashynobudivnykh pidpryiemstv, Zbirnyk tez X Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Marketynh innovatsij i innovatsii u marketynhu”, Sumy, FOP Tkachov O. O., s. 260-261.