THE USE OF GLOBAL INTERNET NETWORK IN BUSINESS

PDF (Українська)

Keywords

business
virtual enterprise
Internet
information technologies
advertising

How to Cite

Shyndyrovskyi, I. M. (2018). THE USE OF GLOBAL INTERNET NETWORK IN BUSINESS. Entrepreneurship and Trade, (22), 132-135. Retrieved from http://journals-lute.lviv.ua/index.php/pidpr-torgi/article/view/93

Abstract

The article examines the possibilities of using the Internet in the process of economic activity of business entities. The application of modern information technologies in search for useful information, potential clients and business partners, promotion of goods and services, providing the effectiveness of advertising campaigns, organization of an effective system of customers feedback, implementation of advanced approaches in the field of enterprise management is characterized. According to the results of the research, the directions of further development of the Internet use in the process of economic activity in the current conditions are determined. It is proved that the use of the global Internet network, the use of modern information technologies by business entities is a necessary instrument to ensure their positive performance and increased competitiveness.

PDF (Українська)

References

Бойчук І. В. Інтернет в маркетингу : підручник / І. В. Бойчук, О. М. Музика. – К. : Центр учбової літератури, 2010. – 512 с.

Бруннер М. Принципы электронного бизнеса / М. Бруннер. – М. : Мир электронной коммерции, 2000. – 453 с.

Виноградська А. М. Комерційне підприєм-ництво: сучасний стан, стратегії розвитку : моногра-фія / А. М. Виноградська. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 807 с.

Грехов А. М. Електронний бізнес (Е-комер-ція) : навчальний посібник / А. М. Грехов. – К. : Кондор, 2008. – 302 с.

Дергачова В. В. Глобалізація бізнесу та Інтернет-маркетинг : перспективи і проблеми : монографія / В. В. Дергачова, О. О. Скибіна. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2007. – 216 с.

Дубницкий В. И. Эволюция, сущность, клас-сы, инструментарий электронного бизнеса : моно-графия / В. И. Дубницкий, А. И. Лазикова. – Донецк : Юго-Восток, 2004. – 84 с.

Куклінова Т. В. Інтернет-торгівля як засіб підвищення конкурентоспроможності підприємств в умовах глобалізації / Т. В. Куклінова // Теоретичні, методологічні та практичні аспекти конкуренто-спроможності підприємств : монографія / [за заг. ред. О. Г. Янкового]. – Одеса : Атлант, 2017. – С. 183-191.

Макарова М. Віртуальні підприємства і теле-робота як нові соціально-економічні явища / М. Макарова // Економіст. – 2003. – № 12. – С. 60-64.

Пономаренко В. С. Інформаційні технології в економіці : навч. посібник / В. С. Пономаренко, І. В. Журавльова. – Х. : ХДЕУ, 2000. – 137 с.

Bojchuk, I. V. and Muzyka, O. M. (2010), Internet v marketynhu, Tsentr uchbovoi literatury, K., 512 s.

Brunner M. (2000), Principy jelektronnogo biznesa, Mir jelektronnoj kommercii, M., 453 s.

Vynohrads'ka, A. M. (2004), Komertsijne pidpryiemnytstvo: suchasnyj stan, stratehii rozvytku, Tsentr navchal'noi literatury, K., 807 s.

Hrekhov, A. M. (2008), Elektronnyj biznes (E-komertsiia), Kondor, K., 302 s.

Derhachova, V. V. and Skybina, O. O. (2007), Hlobalizatsiia biznesu ta Internet-marketynh : perspek-tyvy i problem, DonDUET, Donets'k, 216 s.

Dubnickij, V. I. and Lazikova, A. I. (2004), Jevoljucija, sushhnost', klassy, instrumentarij jelektron-nogo biznesa, Jugo-Vostok, Doneck, 84 s.

Kuklinova, T. V. (2017), Internet-torhivlia iak zasib pidvyschennia konkurentospromozhnosti pidpry-iemstv v umovakh hlobalizatsii, Teoretychni, metodolo-hichni ta praktychni aspekty konkurentospromozhnosti pidpryiemstv, za zah. red. O. H. Yankovoho, Atlant, Odesa, s. 183-191.

Makarova M. (2003), Virtual'ni pidpryiemstva i telerobota iak novi sotsial'no-ekonomichni iavyscha, Ekonomist, № 12, s. 60-64.

Ponomarenko, V. S. and Zhuravl'ova, I. V. (2000), Informatsijni tekhnolohii v ekonomitsi, KhDEU, Kh., 137 s.