Анотація
Це дослідження спрямоване на сучасного маркетингового середовища в закладах освіти з урахуванням широкого спектру факторів, що впливають на їхню діяльність. Серед цих факторів особливу увагу приділяється економічній стабільності, соціокультурним тенденціям, швидкій зміні технологій та законодавчому регулюванню. Дослідження визначає ключові виклики, з якими стикаються освітні заклади у сучасному світі, і розглядає можливості впровадження інноваційних маркетингових стратегій для підвищення їхньої конкурентоспроможності. Дослідження також зосереджується на аналізі зовнішнього і внутрішнього маркетингового середовища закладу освіти. Зовнішнє середовище охоплює вплив економічних умов, соціокультурних трендів, технологічних інновацій та регулюючих політик, що визначають конкурентні умови та вимоги ринку. Внутрішнє середовище описує внутрішній потенціал та ресурси закладу, такі як інноваційна культура, науково-дослідний потенціал, технічна інфраструктура та ефективність управлінських процесів, що впливають на його здатність до адаптації та конкурентоспроможності. Дослідження базується на комплексному аналізі, що включає кілька методів: аналіз секційних звітів, опитування ключових учасників, вивчення наукометричних показників та огляд літератури. Такий підхід дозволяє глибше розуміти вплив зазначених факторів на стратегічні рішення та розвиток маркетингу в освітніх установах. Особлива увага приділяється інноваційним підходам у використанні цифрових технологій та соціальних медіа для залучення та утримання аудиторії. Цифрові інструменти сприяють покращенню комунікації та створюють можливості для персоналізації освітніх послуг, що підвищує задоволеність клієнтів і сприяє формуванню позитивного іміджу закладу. Аналіз показує, що ефективне використання маркетингових стратегій у закладах освіти вимагає врахування всіх зазначених факторів для успішного формування конкурентних переваг та забезпечення стійкого розвитку. Висновки пропонованого дослідження підкреслюють необхідність адаптації до змін у зовнішньому середовищі через впровадження інноваційних маркетингових підходів та підтримку внутрішнього потенціалу для підвищення конкурентоспроможності закладу освіти.
Посилання
ІТ-забезпечення діяльності інноваційного університету: досвід українського вишу : монографія / А. В. Васильєв, В. О. Любчак, Ю. О. Зубань та ін. ; за заг. ред. проф. А. В. Васильєва. – Суми : Сумський державний університет, 2016. 173 с.
Dhupia Bhawna, Alameen Abdalla. Adaptive eLearning System: Conceptual Framework for Personalized Study Environment. Advanced Informatics for Computing Research. 2019. pp 334–342 DOI: 10.1007/978-981-15-0108-1_31.
Finch D., Nadeau J., O’Reilly N. The Future of Marketing Education: A Practitioner’s Perspective. Journal of Marketing Education 35(1). 2013. C.54–67 DOI: 10.1177/0273475312465091
Chifu I, Chifu I, Simons G. Informational Warfare: A Theoretical Approach. In: Rethinking Warfare in the 21st Century: The Influence and Effects of the Politics, Information and Communication Mix. Cambridge University Press. 2023. C. 20-57.
Shanahan, D. E., Palmer, L. H., & Salas, J. Achieving Scaled and Sustained Use of Client-Based Projects in Business School Marketing Education: A Proposed Suprastructure. Journal of Marketing Education, 43(1), 2021. C. 59-74. DOI: https://doi.org/10.1177/0273475319881179
IT-zabezpechennia diialnosti innovatsiinoho universytetu: dosvid ukrainskoho vyshu. 2016. Monohrafiia [IT support for the activities of an innovative university: the experience of a Ukrainian higher education institution. Monograph] / A. V. Vasyliev, V. O. Liubchak, Yu. O. Zuban ta in. ; za zah. red. prof. A. V. Vasylieva. Sumy: Sumskyi derzhavnyi universytet [Sumy State University]. 173 p.
Dhupia Bhawna, Alameen Abdalla. (2019) Adaptive eLearning System: Conceptual Framework for Personalized Study Environment. Advanced Informatics for Computing Research. pp 334–342 DOI: 10.1007/978-981-15-0108-1_31.
Finch D., Nadeau J., O’Reilly N. (2013) The Future of Marketing Education: A Practitioner’s Perspective. Journal of Marketing Education 35(1). P.54–67 DOI: 10.1177/0273475312465091
Chifu I, Chifu I, Simons G. (2023) Informational Warfare: A Theoretical Approach. In: Rethinking Warfare in the 21st Century: The Influence and Effects of the Politics, Information and Communication Mix. Cambridge University Press. pp.20-57.
Shanahan, D. E., Palmer, L. H., & Salas, J.(2021) Achieving Scaled and Sustained Use of Client-Based Projects in Business School Marketing Education: A Proposed Suprastructure. Journal of Marketing Education, 43(1), pp. 59-74. DOI: https://doi.org/10.1177/0273475319881179