Анотація
У сучасних умовах глобальної нестабільності та екстремальних ситуацій ефективне управління ризиками інноваційної діяльності стає визначальним чинником стійкості та конкурентоспроможності підприємств. Системний підхід до ідентифікації, оцінювання та мінімізації ризиків дозволяє забезпечити безперервність бізнес-процесів і сприяє сталому розвитку інноваційного потенціалу. У статті доведено, що управління ризиками розвитку інноваційної діяльності підприємств в умовах екстремальних ситуацій є критично важливим для забезпечення їх стійкості та конкурентоспроможності. Використання як реактивного, так і проактивного підходів, методології Agile та співпраці з партнерами надає підприємствам комплексні інструменти для ефективного реагування на ризики. Інтеграція цих підходів дозволяє підприємствам не лише знижувати негативний вплив екстремальних ситуацій, але й оптимізувати ресурси для підтримки інноваційної діяльності. Математична модель, розроблена на основі цих підходів, показує, що системний аналіз ризиків та витрат на їх мінімізацію дозволяє підприємствам ефективно планувати свої дії у разі виникнення екстремальних ситуацій. Обґрунтовано, що використання сценарного аналізу та динамічного підходу покращує точність прогнозів та дозволяє адаптувати стратегії управління ризиками до змінних умов. Застосування методів машинного навчання та систем раннього попередження підвищує здатність підприємств вчасно виявляти потенційні загрози та мінімізувати їх негативний вплив. Практичне використання отриманих результатів моделі дозволяє підприємствам заздалегідь підготуватися до різних сценаріїв розвитку подій, забезпечити резерви та оптимізувати бюджет. Аргументовано, що гнучкість, забезпечена методологією Agile, та стратегічна співпраця з партнерами надають додаткові переваги у забезпеченні безперервності бізнес-процесів та підтримці інноваційної діяльності в умовах екстремальних ситуацій. Таким чином, дане дослідження підтверджує важливість комплексного підходу до управління ризиками, що включає проактивні та реактивні стратегії, гнучкі методи управління та співпрацю, для забезпечення стійкого розвитку інноваційної діяльності підприємств. Це дозволяє підприємствам не лише адаптуватися до викликів, але й ефективно використовувати можливості, що виникають у складних умовах.
Посилання
Schmidt K. The Innovative Attitude of Small and Medium-Sized Enterprises. Journal of Small Business Management. 1990. Vol. 28. P. 68–69.
Lai Y., Yan J., Dang H. Research on the Innovative Strategies of Business Economic Management under the New Situation. Applied Mechanics and Materials. 2014. Vol. 687–691. P. 4470–4473. DOI: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.687-691.4470
Zhou J. Enterprise Economic Management Innovation Strategy Research under the New Situation. Proceedings of the 3rd International Conference on Science and Social Research. 2014. DOI: https://doi.org/10.2991/icssr-14.2014.95
Drobyazko S., Hryhoruk I., Pavlova H., Volchans’ka L., Sergiychuk S. Entrepreneurship Innovation Model for Telecommunications Enterprises. Journal of Entrepreneurship Education. 2019. Vol. 22, No. 2. URL: https://www.researchgate.net/publication/333161473_ENTREPRENEURSHIP_INNOVATION_MODEL_FOR_TELECOMMUNICATIONS_ENTERPRISES/citation/download
Dzhedzhula V., Yepifanova I. Methodological Bases of Concept Formation and Choice of Innovative Business Strategies. Baltic Journal of Economic Studies. 2018. Vol. 4, No. 3. P. 51–59. DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2018-4-3-51-59
Berdar M., Yevtushevska O. Innovation Activity Management of Enterprises Under Self-Development. Baltic Journal of Economic Studies. 2020. Vol. 6, No. 2. P. 25–31. DOI: 10.30525/2256-0742/2020-6-2-25-31
Marx S., Klotz M. Entrepreneurship during crisis: Innovation practices of micro and small tour operators. The International Journal of Entrepreneurship and Innovation. 2021. Vol. 24, No. 3. DOI: https://doi.org/10.1177/14657503211061025
Babenko V., Pravotorova O., Yefremova N., Popova S., Kazanchuk I., Honcharenko V. The Innovation Development in China in the Context of Globalization. WSEAS Transactions on Business and Economics. 2020. Vol. 17. P. 523–531. DOI: https://doi.org/10.37394/23207.2020.17.51
Schmidt, K. (1990), The Innovative Attitude of Small and Medium-Sized Enterprises, Journal of Small Business Management, no. 28, pp. 68-69.
Lai, Y., Yan, J., & Dang, H. (2014), Research on the Innovative Strategies of Business Economic Management under the New Situation. Applied Mechanics and Material, no. 687-691, pp. 4470-4473, DOI: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.687-691.4470
Zhou, J. (2014), Enterprise Economic Management Innovation Strategy Research under the New Situation, Proceedings of the 3rd International Conference on Science and Social Research, DOI: https://doi.org/10.2991/icssr-14.2014.95
Drobyazko, S., Hryhoruk, I., Pavlova, H., Volchans’ka, L., & Sergiychuk, S. (2019), Entrepreneurship Innovation Model for Telecommunications Enterprises. Journal of Entrepreneurship Education, no. 22(2), Available at: https://www.researchgate.net/publication/333161473_ENTREPRENEURSHIP_INNOVATION_MODEL_FOR_TELECOMMUNICATIONS_ENTERPRISES/citation/download
Dzhedzhula, V., & Yepifanova, I. (2018), Methodological Bases of Concept Formation and Choice of Innovative Business Strategies, Baltic Journal of Economic Studies, no.4(3), pp. 51-59, DOI:https://doi.org/10.30525/2256-0742/2018-4-3-51-59
Berdar, M., & Yevtushevska, O. (2020), Innovation Activity Management of Enterprises Under Self-Development, Baltic Journal of Economic Studies, no.6(2), pp. 25-31, DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2020-6-2-25-31
Marx, S., & Klotz, M. (2021), Entrepreneurship during crisis: Innovation practices of micro and small tour operators, The International Journal of Entrepreneurship and Innovation, no. 24(3), DOI: https://doi.org/10.1177/14657503211061025
Babenko, V., Pravotorova, O., Yefremova, N., Popova, S., Kazanchuk, I., Honcharenko, V. (2020), The Innovation Development in China in the Context of Globalization. WSEAS Transactions on Business and Economics, no. 17, pp. 523-531. DOI: https://doi.org/10.37394/23207.2020.17.51

