Анотація
Стаття присвячена дослідженню специфіки ресторанного бізнесу, як галузі сфери послуг, яка передбачає не тільки поліпшення якості життя людей, але і правильно вибудуваних стосунків з клієнтами, грамотної маркетингової політики і PR-стратегії. Проаналізована сучасна ситуація використання інноваційних маркетингових методик для підвищення лояльності споживачів закладів ресторанного господарства за кордоном і в Україні. Теоретичною та методологічною основою дослідження є наукові концепції та теоретичні розробки вітчизняних та зарубіжних вчених в галузі аналізу діяльності підприємств, маркетингу, закони України. Основні результати дослідження полягають у виявленні необхідності використання інноваційних маркетингових методик для підвищення лояльності споживачів послуг закладів ресторанного господарства. У статті зазначено, що одним із найпотужніших інструментів в боротьбі за лояльність споживачів є подальше впровадження маркетингових інновацій. Виявлено, що для їх ефективного впровадження суб’єктам ресторанного господарства необхідна розробка стратегії по управлінню та стимулюванню лояльності гостей. Наукова новизна полягає в розробленні напрямів удосконалення процесів підвищення лояльності споживачів послуг сфери ресторанного бізнесу. Практичне значення одержаних результатів виявляється в можливості застосування традиційного і нестандартного маркетингу, запропонованих шляхів комунікації з клієнтами в роботу закладів ресторанного господарства з метою удосконалення їх виробничо-торгівельної діяльності, що дозволить їм ефективно реалізовувати послуги та бути конкурентоздатними у жорстких ринкових умовах господарювання.
Посилання
Акулич И. А. Маркетинг / Акулич И. А. – Минск : Высшая школа, 2000. – 58 с.
Белоусова С. Н. Маркетинг / Белоусова С. Н., Белоусов А. Г. – Ростов на Дону : Феникс, 2001. – С. 103-104.
Завадинська О. Ю. Застосування інноваційних процесів у господарській діяльності закладів ресто-ранного господарства / Завадинська О. Ю. // Туристичний та готельно-ресторанний бізнес в Україні: проблеми розвитку та регулювання : матеріали VII Міжнародної науково-практичної конференції. – Черкаси, 2016. Т. 1.
Пономарьова Н. М., Пономарьов А. М. Новітні підходи до сучасних маркетингових комуні-кацій, 2017 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://gisap.eu/ru/node/534.
Русалова А. М. Сучасні маркетингові комунікації в управлінні підприємствами ресто-ранного бізнесу [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis64r_81-/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&-P2-1DBN=UJRN&Z21ID=&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/inek_2015_4_36.pdf.
Terenzio O. 12 tips for creating restaurant marketing emails that work, 2016 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://openforbusiness.-opentable.com/tips/12-tips-for-creating-restaurant-mar-keting-emails-that-work/.
Van Praet D. How Brands Addict Us [Електронний ресурс]. - Режим доступу : https://-www.psychologytoday.com/blog/unconscious-branding/201709/how-brands-addict-us.
Walter E. Top 25 restaurants on social media [Електронний ресурс]. - Режим доступу : https://-www.forbes.com/sites/ekaterinawalter/2014/11/24/top-25-restaurants-on-social-media/#5de6d57111c1.
Wikipedia [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki/Таргетування.
Akulych, I. A. (2000), Marketyng, Vysshaja shkola, Minsk, 58 s.
Belousova, S. N. and Belousov, A. G. (2001), Marketyng, Feniks, Rostov na Donu, s. 103-104.
Zavadynska, O. U. (2016), Zastosuvannia inno-vatsijnykh protsesiv u hospodarskij diialnosti zakladiv restorannoho hospodarstva, Turystychnyj ta hotel'no-restorannyj biznes v Ukraini: problemy rozvytku ta rehuliuvannia : materialy VII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Cherkasy, p. 38-41, T. 1.
Ponomarova, N. M. and Ponomarov, A. M. (2017), Novitni pidkhody do suchasnykh marke-tynhovykh komunikatsij, available at : //gisap.eu-/ru-/-node/534.
Rusalova, A. M. Suchasni marketynhovi komuni-katsii v upravlinni pidpryiemstvamy restorannoho biz-nesu, available at : http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/-irbis64r_81/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&Z21ID=-&IMAGE_FILE-_-DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/inek_2015_4_36.pdf.
Terenzio O. 12 tips for creating restaurant marketing emails that work, available at : http://openfor-business.opentable.com/tips/12-tips-for-creating-resta-urant-marketing-emails-that-work/.
Van Praet D., How Brands Addict Us, available at: https://www.psychologytoday.com/blog/uncons-ci-ous-branding/201709/how-brands-addict-us.
Walter E. Top 25 restaurants on social media, available at : https://www.forbes.com-/sites-/ekaterina-walter/2014/11/24/top-25-restaurants-on-social-media-/#5de6d57111c1.
Wikipedia, available at : https://uk.wikipedia.org-/wiki/Таргетування.