ПОЗИЦІОНУВАННЯ БРЕНДІВ МІЖНАРОДНИХ ГОТЕЛЬНИХ МЕРЕЖ НА РИНКУ ГОСТИННОСТІ УКРАЇНИ

PDF

Ключові слова

брендинг
гостинність
готельна мережа
готельний бренд
позиціонування бренду
рейтинг
Україна

Як цитувати

Кушнірук, Г. В., & Дорош, Ю. С. (2022). ПОЗИЦІОНУВАННЯ БРЕНДІВ МІЖНАРОДНИХ ГОТЕЛЬНИХ МЕРЕЖ НА РИНКУ ГОСТИННОСТІ УКРАЇНИ. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі, (7), 16-23. https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-7-2

Анотація

Метою дослідження є аналіз особливостей функціонування глобальних готельних мереж та позиціонування міжнародних готельних брендів на ринку гостинності України. Уточнюються основні поняття «готельна мережа», «мережевий готель» та «готельний бренд». Ключовим внеском готельного бренду є його здатність виділити свою пропозицію та збільшувати продажі. У статті представлено ТОП-10 найдорожчих готельних брендів у 2022р., рейтинг яких очолив Hilton з вартістю бренду понад 12 млрд. доларів. Крім того, у рейтингу 2022 р. Hilton Hotel & Resorts став третім найсильнішим брендом у світі. А найсильнішим – з Brand Strength Index (BSI) 88,9 зі 100 балів та рейтингом AAA – визнано індійський бренд Taj Hotels за відносини з клієнтами, задоволеність співробітників, корпоративну репутацію та обслуговування клієнтів світового рівня. Досліджено, що в Україні представлені брендові заклади розміщення восьми міжнародних готельних мереж. Відповідно за результатами аналізу даних вебсайтів Radisson Hotel Group, Hyatt Hotels Corporation, InterContinental Hotels Group, Accor Group, Hilton Worldwide, Wyndham Hotels & Resorts, BWH Hotel Group, Marriott International висвітлено особливості позиціонування готельних брендів на ринку послуг розміщення в Україні. Згруповано інформацію за основними критеріями: готельна мережа, бренд, назва, розташування і категорія готелю, номерний фонд, оцінки на Booking та TripAdvisor. Серед міжнародних готельних мереж найбільш представленими в Україні є Radisson Hotel Group та Accor Group. На основі вивчення географії поширення міжнародних готельних мереж в Україні встановлено, що просторове розміщення мережевих готелів є нерівномірним. Найбільша кількість готелів, які належать до глобальних мереж, представлена в Києві (14 готелів), у Львові (4 готелі), в Одесі (2 готелі), а також один готель на гірськолижному курорті «Буковель». Досліджено, що на ринку гостинності України успішно позиціонують 16 готельних брендів: Park Inn by Radisson, Radisson Blu, Radisson, Hyatt Regency, IHG Hotels & Resorts, Holiday Inn, Ibis, Ibis Styles, Fairmont, Mercure, MGallery, Adagio, Hilton Hotels & Resorts, Ramadа by Wyndham, Best Western Plus, Design Hotels.

https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-7-2
PDF

Посилання

Андренко І., Шестірко А. Особливості функціонування готельних ланцюгів в Україні. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-6

Бліщук К. М., Козак І. І. Брендинг у сфері готельного бізнесу. Ефективність державного управління. 2021. Вип. 3/4 (68/69). Ч. 1. С. 22–32. DOI: https://doi.org/10.36930/506802

Горіна Г. О. Сутність та специфіка мережевої організації міжнародного готельного бізнесу. Економіка та держава, 2011. № 3. С. 107 – 109.

Мельниченко С., Кудлай Т. Готельна мережа: вибір форми управління. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2017. №3. С. 38-48.

Accor Group. URL: https://group.accor.com/en (дата звернення: 20.12.2022)

BWH Hotel Group. URL: https://www.bwhhotelgroup.com/ (дата звернення: 19.12.2022)

Hilton Worldwide. URL: https://www.hilton.com/en/corporate/ (дата звернення: 20.12.2022)

Hyatt Hotels Corporation. URL: https://www.hyatt.com (дата звернення: 18.12.2022)

InterContinental Hotels Group. URL: https://www.ihgplc.com/en (дата звернення: 18.12.2022)

Ivanov S., Ivanova M. Do hotel chains stimulate globalisation? Tourism Management Perspectives. 2016. № 19. С. 102–108. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2016.05.004

Keller L. M. Branding and brand equity. In B. A. Weitz & R. Wensley (Eds.), Handbook of marketing. 2002. Thousand Oaks, CA: SAGE.

Marriott International. URL: https://www.marriott.com/ (дата звернення: 20.12.2022)

O’Neill J. W., Carlbäckb M. Do brands matter? A comparison of branded and independent hotels’ performance during a full economic cycle. International Journal of Hospitality Management. 2011. № 30, С. 515–521. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2010.08.003

Radisson Hotel Group. URL: https://www.radissonhotelgroup.com (дата звернення: 19.12.2022)

Richard B. Hotel chains: survival strategies for a dynamic future. Journal of Tourism Future. 2017. № 3(1). С. 56–65. DOI: https://doi.org/10.1108/JTF-06-2016-0018

The annual report on the most valuable and strongest hotel brands. URL: https://brandirectory.com/download-report/brand-finance-hotels-50-2022-preview.pdf (дата звернення: 21.12.2022)

Wyndham Hotels & Resorts. URL: https://www.wyndhamhotels.com/en (дата звернення: 18.12.2022)

Andrenko, I., Shestirko, A. А. (2022), “Peculiarities of the operation of hotel chains in Ukraine”. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-6 [in Ukrainian]

Blishchuk, K. M., Kozak, I. I. (2021), “Branding in the field of hotel business”, Efektyvnist derzhavnoho upravlinnia, vol. 3/4 (68/69), pp. 22–32. DOI: https://doi.org/10.36930/506802 [in Ukrainian]

Horina, G. O. (2011), “The essence and specifics of the chain organization of the international hotel business”, Ekonomika ta derzhava, vol. 3, pp. 107 – 109 [in Ukrainian]

Melnychenko, S., Kudlai, T. (2017), “Hotel chain: choice of management form”, Visnyk Kyivskoho natsionalnoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu, vol. 3, pp. 38-48 [in Ukrainian]

Accor Group. Available at: https://group.accor.com/en

BWH Hotel Group. Available at: https://www.bwhhotelgroup.com

Hilton Worldwide. Available at: https://www.hilton.com/en/corporate

Hyatt Hotels Corporation. Available at: https://www.hyatt.com

InterContinental Hotels Group. Available at: https://www.ihgplc.com/en

Ivanov, S., & Ivanova, M. (2016). Do hotel chains stimulate globalisation? Tourism Management Perspectives, vol. 19, pp. 102–108. doi: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2016.05.004

Keller, L. M. (2002). Branding and brand equity. In B. A. Weitz & R. Wensley (Eds.), Handbook of marketing. Thousand Oaks, CA: SAGE.

Marriott International. Available at: https://www.marriott.com

O’Neill, J. W., & Carlbäckb, M. (2011). Do brands matter? A comparison of branded and independent hotels’ performance during a full economic cycle. International Journal of Hospitality Management, vol. 30, pp. 515–521. doi:10.1016/j.ijhm.2010.08.003

Radisson Hotel Group. Available at: https://www.radissonhotelgroup.com

Richard, B. (2017). Hotel chains: survival strategies for a dynamic future. Journal of Tourism Future, 3(1), 56–65. doi: https://doi.org/10.1108/JTF-06-2016-0018

The annual report on the most valuable and strongest hotel brands. Available at: https://brandirectory.com/download-report/brand-finance-hotels-50-2022-preview.pdf

Wyndham Hotels & Resorts. Available at: https://www.wyndhamhotels.com/en