КОМПЕТЕНЦІЇ – ЧИННИК УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ У ГОТЕЛЬНОМУ БІЗНЕСІ

PDF

Ключові слова

готель
готельні послуги
управління персоналом
компетенції
оцінювання компетенцій

Як цитувати

Кудла, Н. Є., & Миронов, Ю. Б. (2023). КОМПЕТЕНЦІЇ – ЧИННИК УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ У ГОТЕЛЬНОМУ БІЗНЕСІ. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі, (9), 45-57. https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-9-6

Анотація

Стаття присвячена оцінюванню компетенцій персоналу готелю, що є надзвичайно важливим процесом у сучасному готельному бізнесі та допомагає забезпечити високу якість обслуговування і задоволення гостей. Метою статті є розроблення алгоритму комплексного оцінювання компетенцій працівників готельного бізнесу. Зазначається, що оцінювання компетенцій персоналу готелю є надзвичайно важливим процесом, який допомагає забезпечити високу якість обслуговування та задоволення гостей, а процес управління компетенціями працівників має відбуватися паралельно зі стратегічним розвитком готелю. Компетентний персонал є ключовим фактором успіху будь-якого готелю, оскільки він впливає на перше враження гостей, які приходять до нього. Визначено категорії співробітників готелю і набір професійних та особистих компетенцій для кожної із категорій. Наведено специфічні методи, які властиві для ідентифікації еталонних компетенцій, та дозволяють визначити їх у працівників. Охарактеризовано процес ідентифікації фактичних компетенцій працівників як важливий елемент процесу управління персоналом. Запропонована методика комплексного оцінювання компетенцій працівників готельних підприємств та збалансована системи показників для цієї методики. Розроблений алгоритм оцінювання компетенцій працівників готельного бізнесу принесе користь не тільки керівництву об’єкта розміщення, а й безпосередньо кожному працівнику. Перевагою використання такої системи оцінювання компетенцій для керівництва готелю стане отримання інформації про рівень і стиль праці підлеглих, можливості їх професійного і творчого розвитку. Окрім цього, менеджмент готелю володітиме формальним інструментом для прийняття правильних кадрових рішень. Зазначається, що подальший розвиток та удосконалення систем оцінювання персоналу готельних підприємств (готельно-ресторанних комплексів) загалом та компетенцій персоналу зокрема є предметом подальших наукових досліджень.

https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-9-6
PDF

Посилання

Рябенька М.О., Мазуркевич І. О. Управління персоналом у закладах готельно-ресторанного господарства. Інтелект XXI. 2020. № 1. С. 75–80. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-8801/2020-1.13

White R.W. Motivation Reconsidered: the Concept of Competence. Psychological Review. 1959. Vol. 66. P. 297–333.

Thierry D., Sauret Ch., Monod N. Zatrudnienie i kompetencje w przedsiębiorstwach w procesach zmian. Warszawa : Poltext, 1994. 231 p.

Рудніцька К.В. Сутність понять «кометентнісний підхід», «компетентність», «компетенція», «професійна компетентність» у світлі сучасної освітньої парадигми. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2016. Вип. 1 (38). С. 241–244. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2016_1_61

Czekaj J. Metodyka diagnozy i struktury kompetencji kadry kierowniczej. Wyzwania dla wspólczesnych organizacji w warunkach konkurencyjnej gospodarki. Kraków : Wyd-wo AGH, 2010. P. 32–44.

Серняк О.І. Теоретичні засади формування адміністративного капіталу: державно-управлінський аспект: монографія. Івано-Франківськ : Симфонія форте, 2012. 207 с.

Penc J. Zarzadzanie dla przyszłości. Twórcze kierowanie firma. Kraków : Wyd-wo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, 1998. 186 p.

Whiddett S., Hollyforde S. Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Kraków : Oficyna Ekonomiczna, 2013. 304 p.

Лазор О.Я., Хорошенюк О.В. Публічна служба в Україні: компетенції та повноваження (частина ІІ): монографія. Хмельницький : Вид-во ХГПА, 2009. 440 с.

Pocztowski A. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa : PWE, 2007. 187 p.

Недашківська Т. Професійність державних службовців: компетентнісний підхід. Збірник наукових праць Національної академії державного управління при Президентові України. 2008. Вип. 1. С. 65–74.

Миронов Ю. Б., Іваник М. О. Теоретико-методологічні аспекти оцінювання якості готельних послуг. Інновації в управлінні асортиментом, якістю та безпекою товарів і послуг: Матеріали V Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Львів, 7 грудня 2017 р.). Львів : Растр-7, 2017. 368 с. С. 309–311. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/myronov15.htm.

Кудла Н.Є., Фединець Н.І. Управління персоналом у туризмі: навчальний посібник. Львів : Видавництво ЛТЕУ, 2022. 248 с.

Дідик А.М. Метод діагностики компетентностей персоналу в умовах полівекторного розвитку. Економіка: реалії часу. 2016. № 1 (23). С. 167–177.

Кичко І.І., Гайова Д.В. Перспективи використання системи оцінювання персоналу підприємств готельного бізнесу за критеріями компетентності та особистого внеску. Ефективна економіка. 2021. № 3. URL: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.3.7

Кравчук Н.О Підходи до оцінки інтелектуального капіталу підприємства. Інноваційна економіка. 2013. № 8 (46). С. 117–119. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/2425/1/Підходи%20до%20оцінки%20ІК.pdf.

Ryabenka M. O. & Mazurkevych I. O. (2020) Upravlinnya personalom u zakladakh hotelno-restorannoho hospodarstva [Personnel management in hotels and restaurants]. Intelekt XXI, no. 1, pp. 75–80. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-8801/2020-1.13

White R. W. (1959) Motivation Reconsidered: the Concept of Competence. Psychological review, no. 66, pp. 297–333.

Thierry D., Sauret Ch. & Monod N. (1994) Zatrudnienie i kompetencje w przedsiębiorstwach w procesach zmian [Employment and Competences in Enterprises in Change Processes]. Warszawa: Poltext, 231 p.

Rudnitska K. V. (2016) Sutnist ponyat «kometentnisnyy pidkhid», «kompetentnist», «kompetentsiya», «profesiyna kompetentnist» u svitli suchasnoyi osvitnoyi paradyhmy [The Essence of the Concepts «Competency Approach», «Competency», «Competence», «Professional Competence» in the Light of the Modern Educational Paradigm]. Naukovyy visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriya: Pedahohika. Sotsialna robota, no. 1 (38), pp. 241–244. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2016_1_61

Czekaj J. (2010) Metodyka diagnozy i struktury kompetencji kadry kierowniczej [Methodology for Diagnosis and Structure of Management Staff Competencies]. Wyzwania dla wspólczesnych organizacji w warunkach konkurencyjnej gospodarki. Kraków: Wyd-wo AGH, pp. 32–44.

Sernyak O. I. (2012) Teoretychni zasady formuvannya administratyvnoho kapitalu: derzhavno-upravlinskyy aspekt [Theoretical principles of administrative capital formation: state-management aspect]. Ivano-Frankivsk: Symfoniya forte, 207 p.

Penc J. (1998) Zarzadzanie dla przyszłości. Twórcze kierowanie firma [Managing for the Future. Creative Management of the Company]. Kraków: Wyd-wo Profesjonalnej Szkoły Biznesu. 186 p.

Whiddett S. & Hollyforde S. (2013) Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi [Competency Models in Human Resources Management]. Kraków: Oficyna Ekonomiczna. 304 p.

Lazor O. Ya. & Khoroshenyuk O. V. (2009) Publichna sluzhba v Ukrayini: kompetentsiyi ta povnovazhennya (chastyna II) [Public service in Ukraine: competences and powers (part II)]. Khmelnytskyy: KhHPA. 440 p.

Pocztowski A. (2007) Zarządzanie zasobami ludzkimi [Human Resources Management]. Warszawa: PWE. 187 p.

Nedashkivska T. (2008) Profesiynist derzhavnykh sluzhbovtsiv: kompetentnisnyy pidkhid [Professionalism of Civil Servants: Competence Approach]. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoyi akademiyi derzhavnoho upravlinnya pry Prezydentovi Ukrayiny, no. 1, pp. 65–74.

Myronov Yu. B. & Ivanyk M. O. (December 7, 2017) Teoretyko-metodolohichni aspekty otsinyuvannya yakosti hotelnykh posluh [Theoretical and methodological aspects of evaluating the quality of hotel services]. Innovatsiyi v upravlinni asortymentom, yakistyu ta bezpekoyu tovariv i posluh: International Conference Proceedings. Lviv: Rastr-7, pp. 309–311. Available at: https://tourlib.net/statti_ukr/myronov15.htm

Kudla N. Ye. & Fedynets N. I. (2022) Upravlinnya personalom u turyzmi [Personnel Management in Tourism]. Lviv: LUTE Publishing House, 248 p.

Didyk A. M. (2016) Metod diahnostyky kompetentnostey personalu v umovakh polivektornoho rozvytku [Personnel Competencies Diagnosing Method in the Conditions of Multi-Vector Development]. Ekonomika: realiyi chasu, no. 1 (23), pp. 167–177.

Kychko I. I. & Hayova D. V. (2021) Perspektyvy vykorystannya systemy otsinyuvannya personalu pidpryyemstv hotelnoho biznesu za kryteriyamy kompetentnosti ta osobystoho vnesku [Prospects for Using the Hotel Business Enterprises Personnel Evaluating System Based on the Competence and Personal Contribution Criteria]. Efektyvna ekonomika, no. 3. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.3.7

Kravchuk N. O. (2013) Pidkhody do otsinky intelektualnoho kapitalu pidpryyemstva [Approaches to Evaluating the Enterprise’s Intellectual Capital]. Innovatsiyna ekonomika, no. 8 (46), pp. 117–119. Available at: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/2425/1/Підходи%20до%20оцінки%20ІК.pdf