MARKETING INNOVATIONS IN THE HOSPITALITY INDUSTRY OF UKRAINE

PDF (Українська)

Keywords

tourism
hospitality industry
marketing
innovations
services
advertising

How to Cite

НarbarZ., & Gontaruk, Y. (2022). MARKETING INNOVATIONS IN THE HOSPITALITY INDUSTRY OF UKRAINE. Tourism and Hospitality Industry in Central and Eastern Europe, (5), 36-44. https://doi.org/10.36477/tourismhospcee-5-5

Abstract

It is determined that the devaluation of the national currency, military action, declining incomes today do not allow consumers to focus on the services of the hospitality industry in the CIS and abroad. The development of the hospitality industry in Ukraine is studied. There has been a decline in the number of foreign and domestic tourists due to the deteriorating socio-economic environment in the country. Considering the role of tourism in the development of regional and national economy, it is proved that this industry today is one of the leading and those that may have the most dynamic development among the sectors of the economy. Due to the rapid growth of tourism in the world is recognized as an economic phenomenon of the century. Tourism has a major impact on key sectors of the economy, including transport, communications, construction and agriculture. The effectiveness of the innovative approach in the hospitality industry, namely the creation of recreation and tourism complexes on the basis of public-private partnership is proved. The main directions of marketing development of innovations in the hospitality industry are determined: provision of affordable services for accommodation of tourists (possibility of self-cooking in rooms, minimalist style of rooms, etc.); formation of excursion tours at affordable prices (creation of tourist routes in the adjacent territories to the places of accommodation); creation of recreation complexes in rural areas in order to save on rent, wages, etc.); conducting marketing campaigns to promote services on social networks in order to save money on promoting services); development of cooperation with local communities in order to attract investors in the reconstruction of monuments to the architect, which in the future can be used as a place of residence or tourist tours; formation of recreation complexes with a full list of services (accommodation, excursions, SPA services, "green tourism", etc.). The proposed directions of development of marketing innovations will give impetus to the development of the hospitality industry of Ukraine, provide potential consumers with quality and affordable services, as well as create additional jobs in local communities and reconstruct abandoned architectural monuments.

https://doi.org/10.36477/tourismhospcee-5-5
PDF (Українська)

References

Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua. (дата звернення: 20.03.2022)

Єгупова, І.М. Індустрія гостинності: поняття, склад та місце у сфері послуг. Економіка та суспільство. 2021. № 29. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-50

Мендела І.Я., Мендела Є. М. Маркетингові інновації в готельному бізнесі. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2022. № 4. С. 21-25.

Підвальна О.Г. Рекреаційно-туристичні комплекси в соціально-економічному розвитку країни та її регіонів. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2019. № 5. (68). Том 30. С. 187-192.

Підвальна О.Г. Інноваційна структура туристично-рекреаційного комплексу та фактори його розвитку на регіональному рівні. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2020. № 1. Т. 31 (70). С. 26–30.

Підвальна О.Г., Богуславська О.І. Розвиток сучасної індустрії туризму в регіоні на засадах інноваційних процесів. Економічний простір: збірник наукових праць. 2021. № 168. С. 93-96

Чемпіонат кейсів об’єднаних громад Школи DESPRO. URL: https://casers.org/cases/chemp-onat-keys-v-ob-dnanih-gromad-shkoli-despro/results

Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy [The State Statistics Service of Ukraine]. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua. [In Ukrainian].

Iehupova, I.M. (2021). Industriia hostynnosti: poniattia, sklad ta mistse u sferi posluh [Hospitality industry: concept, composition and place in the service sector]. Ekonomika ta suspilstvo. 29. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-50

Mendela I. Ya., Mendela, Ye. M. (2022). Marketynhovi innovatsii v hotelnomu biznesi [Marketing innovations in the hotel business]. Industriia turyzmu i hostynnosti v Tsentralnii ta Skhidnii Yevropi. 4. pp. 21-25.

Pidvalna O.H. (2019). Rekreatsiino-turystychni kompleksy v sotsialno-ekonomichnomu rozvytku krainy ta yii rehioniv [Recreational and tourist complexes in the socio-economic development of the country and its regions]. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Ekonomika i upravlinnia. 5. (68). Tom 30. pp. 187-192.

Pidvalna O.H. (2020) Innovatsiina struktura turystychno-rekreatsiinoho kompleksu ta faktory yoho rozvytku na rehionalnomu rivni [Innovative structure of the tourist and recreational complex and factors of its development at the regional level]. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Ekonomika i upravlinnia. 1. 31 (70). pp. 26–30.

Pidvalna O.H., Bohuslavska O.I. (2021). Rozvytok suchasnoi industrii turyzmu v rehioni na zasadakh innovatsiinykh protsesiv. [Development of modern tourism industry in the region on the basis of innovation processes]. Ekonomichnyi prostir: zbirnyk naukovykh prats. 168. pp. 93-96

Chempionat keisiv obiednanykh hromad Shkoly DESPRO. [DESPRO United Community Case Studies Championship]. Available at: https://casers.org/cases/chemp-onat-keys-v-ob-dnanih-gromad-shkoli-despro/results