МАРКЕТИНГОВІ ІННОВАЦІЇ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ УКРАЇНИ

PDF

Ключові слова

туризм
індустрія гостинності
маркетинг
інновації
послуги
реклама

Як цитувати

Гарбар, Ж. В., & Гонтарук, Я. В. (2022). МАРКЕТИНГОВІ ІННОВАЦІЇ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ УКРАЇНИ. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі, (5), 36-44. https://doi.org/10.36477/tourismhospcee-5-5

Анотація

Визначено, що девальвація національної валюти, військові дії, зменшення доходів населення на сьогодні не дають можливості споживачам орієнтуватися на послуги індустрії гостинності в країнах ближнього та дальнього зарубіжжя. Досліджено розвиток індустрії гостинності в Україні. Визначено спад кількості зовнішніх та внутрішніх туристів у зв’язку з погіршенням соціально-економічного середовища в державі. Розглядаючи роль туризму в розвитку регіонального та національного господарства, доведено, що дана галузь на сьогодні є однією з провідних та тих, що може мати найбільш динамічний розвиток, серед галузей економіки. За швидким темпом зростання туризм в світі визнаний економічним феноменом століття. Туризм здійснює великий вплив на ключові сектори економіки, зокрема транспорт, зв’язок, будівництво, сільське господарство. Доведено ефективність інноваційного підходу в сфері індустрії гостинності, а саме створення комплексів відпочинку та туризму на засадах державно-приватного партнерства. Визначено основні напрями розвитку маркетингу інновацій в індустрії гостинності: надання доступних послуг з розміщення туристів (можливість самостійного приготування страв в номерах, мінімалістичний стиль номерів тощо); формування екскурсійних турів за доступними цінами (створення туристичних маршрутів в прилеглих територіях до місць розміщення); створення комплексів відпочинку в сільській місцевості з метою економії витрат на оренду, заробітну плату тощо); проведення маркетингових компаній з просування послуг в соціальних мережах з метою економії коштів на просування послуг); розвиток співпраці з місцевими територіальними громадами з метою залучення інвесторів в реконструкції пам’яток архітектору, які в перспективі можуть бути використанні, як місця проживання чи туристичних турів; формування комплексів відпочинку з повним переліком послуг (розміщення, екскурсії, послуги SPA, «зелений туризм» тощо). Запропоновано напрями розробки маркетингових інновацій дасть поштовх розвитку індустрії гостинності України, забезпечить потенційних споживачів якісними та прийнятними по ціні послугами, а також дасть можливість створити додаткові робочі місця в територіальних громадах та провести реконструкції занедбаних пам’яток архітектури.

https://doi.org/10.36477/tourismhospcee-5-5
PDF

Посилання

Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua. (дата звернення: 20.03.2022)

Єгупова, І.М. Індустрія гостинності: поняття, склад та місце у сфері послуг. Економіка та суспільство. 2021. № 29. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-50

Мендела І.Я., Мендела Є. М. Маркетингові інновації в готельному бізнесі. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2022. № 4. С. 21-25.

Підвальна О.Г. Рекреаційно-туристичні комплекси в соціально-економічному розвитку країни та її регіонів. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2019. № 5. (68). Том 30. С. 187-192.

Підвальна О.Г. Інноваційна структура туристично-рекреаційного комплексу та фактори його розвитку на регіональному рівні. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2020. № 1. Т. 31 (70). С. 26–30.

Підвальна О.Г., Богуславська О.І. Розвиток сучасної індустрії туризму в регіоні на засадах інноваційних процесів. Економічний простір: збірник наукових праць. 2021. № 168. С. 93-96

Чемпіонат кейсів об’єднаних громад Школи DESPRO. URL: https://casers.org/cases/chemp-onat-keys-v-ob-dnanih-gromad-shkoli-despro/results

Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy [The State Statistics Service of Ukraine]. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua. [In Ukrainian].

Iehupova, I.M. (2021). Industriia hostynnosti: poniattia, sklad ta mistse u sferi posluh [Hospitality industry: concept, composition and place in the service sector]. Ekonomika ta suspilstvo. 29. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-50

Mendela I. Ya., Mendela, Ye. M. (2022). Marketynhovi innovatsii v hotelnomu biznesi [Marketing innovations in the hotel business]. Industriia turyzmu i hostynnosti v Tsentralnii ta Skhidnii Yevropi. 4. pp. 21-25.

Pidvalna O.H. (2019). Rekreatsiino-turystychni kompleksy v sotsialno-ekonomichnomu rozvytku krainy ta yii rehioniv [Recreational and tourist complexes in the socio-economic development of the country and its regions]. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Ekonomika i upravlinnia. 5. (68). Tom 30. pp. 187-192.

Pidvalna O.H. (2020) Innovatsiina struktura turystychno-rekreatsiinoho kompleksu ta faktory yoho rozvytku na rehionalnomu rivni [Innovative structure of the tourist and recreational complex and factors of its development at the regional level]. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Ekonomika i upravlinnia. 1. 31 (70). pp. 26–30.

Pidvalna O.H., Bohuslavska O.I. (2021). Rozvytok suchasnoi industrii turyzmu v rehioni na zasadakh innovatsiinykh protsesiv. [Development of modern tourism industry in the region on the basis of innovation processes]. Ekonomichnyi prostir: zbirnyk naukovykh prats. 168. pp. 93-96

Chempionat keisiv obiednanykh hromad Shkoly DESPRO. [DESPRO United Community Case Studies Championship]. Available at: https://casers.org/cases/chemp-onat-keys-v-ob-dnanih-gromad-shkoli-despro/results