ІНТЕГРАЛЬНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ В М. ЛОДЗЬ ТА ЛОДЗЬКОМУ ВОЄВОДСТВІ У 2004–2021 РР.

PDF (English)

Ключові слова

м. Лодзь
Лодзьке воєводство
міський туризм
постіндустріальні міста
інтегральна оцінка

Як цитувати

Горіна, Г. (2024). ІНТЕГРАЛЬНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ В М. ЛОДЗЬ ТА ЛОДЗЬКОМУ ВОЄВОДСТВІ У 2004–2021 РР. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі, (11), 5-16. https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-11-1

Анотація

Головною метою статті є оцінка динаміки та визначення тенденцій розвитку туризму в м. Лодзь та Лодзькому воєводстві у 2004-2021 рр., а також їх порівняння. Порівняння розвитку туризму в м. Лодзь та Лодзькому воєводстві було проведено на основі розрахунку та аналізу інтегральних показників. Інтегральний показник розраховувався на основі 14 показників, згрупованих у три групи: 1) заклади розміщення туристів (9 показників); 2) музеї, включаючи філії (3 показники); 3) організація масових заходів (2 показники). Збір даних за групами показників здійснювався методом статистичного спостереження. У якості інформаційної бази було використано офіційні джерела інформації, а саме дані офіційного веб-сайту Головного статистичного управління Польщі та Регіонального статистичного управління м. Лодзь. Для приведення у порівнянний вигляд значної кількості різноякісних та різномасштабних аналітичних показників розвитку туризму, які використовувалися для розрахунку інтегрального показника, їх було нормалізовано. Визначення вагових коефіцієнтів проводилось експертним методом (методом ранжування). Проведений аналіз дозволяє дійти висновку про наявність загальної висхідної тенденції розвитку туризму в м. Лодзь та Лодзькому воєводстві з коливаннями у період 2004-2019 рр., а також загальним спадом у 2020 р. Проте, сукупний річний темп зростання туристичної галузі у м. Лодзь та Лодзінському воєводстві за аналізований період відрізняється і становить 9,04% та 7,18% відповідно. Завдяки постійним інвестиціям в інфраструктуру, культурні та туристичні проєкти, використовуючи сучасні маркетингові інструменти, регіон, з великою ймовірностю, продовжуватиме зростати як популярна туристична дестинація. В цілому розвиток туризму в м Лодзь та Лодзькому воєводстві був зумовлений поєднанням таких факторів як: перетворення історичної та культурної спадщини на культурно-розважальні центри як для туристів, так і для місцевих жителів; значні інвестиції в інфраструктуру туризму; інвестування в маркетинг, рекламу та управління дестинаціями; розвиток індустрії розваг тощо.

https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-11-1
PDF (English)

Посилання

Boiko, М., Bosovska, M., Vedmid, N., Melnychenko, S. & Okhrimenko, A. (2017), “Development of the tourism cluster”, Problems and Perspectives in Management, no. 15(4), pp. 134–149, DOI: http://dx.doi.org/10.21511/ppm.15(4).2017.12

Bończak, B. (2013), “The Battle of Łódź 1914: a chance to develop military heritage tourism in the metropolitan tourism region of Łódź”, Tourism, no. 23(1), pp. 17–26, DOI: https://doi.org/10.2478/tour-2013-0002

Cudny, W., Rouba, R. (2012), “The Role of Lodz Festivals in Promoting Adventure Tourism”, Polish Journal of Sport and Tourism, no. 18(4), pp. 264–268, DOI: https://doi.org/10.2478/v10197-011-0021-7

Gorina, G., Bocharova, Y., Kozhukhova, T., Ivanova, N., & Bohatyryova, G. (2022), “The impact of Covid-19 on international trade in tourism services in Europe”, GeoJournal of Tourism and Geosites, no. 43(3), pp. 1091–1098, DOI: https://doi.org/10.30892/gtg.43330-924

Gorina, G., Bohatyryova, G., Nikolaichuk, O., Romanykha, O., Chernega, O., Bocharova, Yu. (Eds.) (2022), “Assessing security and protection in global tourism”, Challenges and paradigm of national and international security of the XXI century: economic and technogenic discourse, РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, Kharkiv, Ukraine, pp. 130–148. DOI: https://doi.org/10.15587/978-617-7319-59-6.ch7

Ilieva, L., Bozhinova, M., & Todorova, L. (2021), “A study of the impact of Covid-19 on tourism demand”, International Multidisciplinary Scientific GeoConference Surveying Geology and Mining Ecology Management, SGEM, no. 21(5.1), pp. 321–332, DOI: https://doi.org/10.5593/sgem2021/5.1/s21.074

Jaskulski, M., & Szmidt, A. (2015), “The tourism attractiveness of landforms in Łagiewnicki Forest, Łódź”, Tourism, no. 25(2), pp. 27–35, DOI: https://doi.org/10.1515/tour-2015-0003

Kowalczyk-Anioł, J. (2015), “Tourism development in Łódź in 2000-2014: directions and character of change”, Tourism, no. 25(2), pp. 107–115, DOI: https://doi.org/10.1515/tour-2015-0010

Liszewski, S. (2015), “Tourism studies on Łódź and its metropolitan area”, Tourism, no. 25(2), pp. 11–19, DOI: https://doi.org/10.1515/tour-2015-0001

Liszewski, S. (2009), “Urban ‘tourism exploration space’: the example of Łódź”, Tourism, no. 19(1-2), pp. 57–62, DOI: https://doi.org/10.2478/V10106-009-0007-8

Łódzka Organizacja Turystyczna (2023), available at: https://lodz.travel/en/

Łuć, B. (2021), “Large sports and recreation facilities in the tourism space of Łódź”, StudiaPeriegetica, no. 1(33), pp. 25–40, DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.8876

Naydenov, L. (2022), “Household expenditure during a pandemic: Covid-19 and the case of Bulgaria” Business Management, no. 4, pp. 18–34.

OECD (2014), “Tourism and the Creative Economy, OECD Studies on Tourism, OECD Publishing”, available at: http://surl.li/gnlja

Regional Statistical Office in Łódź (2023), available at: https://lodz.stat.gov.pl/en/

Stasiak, A. (2015), “Gastronomy as a tourism attraction for Łódź”, Tourism, no. 25(2), pp. 73–85, DOI: https://doi.org/10.1515/tour-2015-0007

Statistics of Łódź 2016 (2016), available at: http://surl.li/gnlhl

Statistics of Łódź 2018 (2018), available at: http://surl.li/gnlhq

Statistics of Łódź 2020 (2020), available at: http://surl.li/gnlht

Statistics of Łódź 2022 (2022), available at: http://surl.li/gnlhy

Sushchenko, O., Prokopishyna, O., & Kozubova N. (2018), “Eco-friendly behavior of local population, tourists and companies as a factor of sustainable tourism development”, International Journal of Engineering and Technology (UAE), no. 7 (4.3 Special Issue 3), pp. 514–518.

Sylla, M., Chruściński, J., Drużyńska, P., Płóciennik, P., & Osak, W. (2015), “Opportunities and limitations for MICE tourism development in Łódź”, Tourism, no. 25(2), pp. 117–124, DOI: https://doi.org/10.1515/tour-2015-0011

Trunina, I., Moroz, O., & Herasymchuk, V. (2021), “Implementation of marketing tools in the developvment of industry 4.0”, Proceedings of the 20th IEEE International Conference on Modern Electrical and Energy Systems, MEES 2021, DOI: https://doi.org/10.1109/MEES52427.2021.9598551

Włodarczyk, B. (2016), “Łódź as an arena of grand sport events: selected examples”, Tourism, no. 26(1), pp. 49–59, DOI: https://doi.org/10.1515/tour-2016-0004

Włodarczyk, B. (2019), “Zarys rozwoju turystyki w regionie łódzkim”, Acta Geographica Lodziensia, no. 109, pp. 145–161, DOI: https://doi.org/10.26485/AGL/2019/109/8

UNWTO (2021), “UNWTO Inclusive Recovery Guide – Sociocultural Impacts of Covid-19”, Issue 2: Cultural Tourism, UNWTO, Madrid, Spain. DOI: https://doi.org/10.18111/9789284422579