ПОТЕНЦІАЛ ТУРИСТИЧНО-ГОТЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ ТА КІНЕТИЧНИЙ МЕХАНІЗМ ЙОГО ПЕРЕТВОРЕННЯ
Анотація
Мета статті - наукове обгрунтування теоретико-змістовних характеристик потенціалу підприємства чи організації, яке займається бізнесом в сфері обслуговування, що є основою їх ефективного управління. У статті розглянуто фундаментальний базис формалізації механізму формування та використання інструментарію управління. У дослідженні акцент на потенціал зроблено з енергетичної точки зору, коли ресурсна складова потенціалу, наряду з виробничим та економічним компонентом, перетворюється в кінетичну енергію за рахунок управлінської складової потенціалу. В статті увага звертається на те, що саме управлінська складова приводить у дію усю решту компонентів повного потенціалу за допомогою певного механізму. Його узагальнена модель являє собою взаємопов’язану сукупність ресурсної, виробничої та економічної складових, які через управлінський компонент перетворюють скриті потенційні можливості в бажані результати. Графічно зображено структурно-ієрархічну побудову такої моделі. Подальші дослідження повинні бути спрямовані на проектування побудови системи управління запропонованої моделі, пошук та використання ресурсів зовнішнього середовища, які б могли з успіхом використовуватись у веденні готельно-ресторанного бізнесу. При цьому заслуговує на увагу використання операційного підходу до побудови системи управління. Він дає можливість систематизувати знання стосовно теорії менеджменту і розробити алгоритми виконання завдань практичної управлінської діяльності туристично-готельних підприємств.
Посилання
2. Антошкова Н. А. Практика і перспективи розвитку індустрії гостинності України : монографія. Львів : ЛТЕУ, 2019.
3. Маслак О. І., Безручко О. О., Маслак М. В. Управління інноваційним потенціалом підприємства в умовах циклічності. Економіка і організація управління. 2014. №1(17). С. 166-173.
4. Рогоза М. Е., Вергал К. Ю. Стратегічний інноваційний розвиток підприємств: моделі та механізми : монографія. Полтава : РВВ ПУЕТ, 2011. 136 с.
5. Вернерфельт Б. А. Ресурсний вигляд фірми. Журнал стратегічного управління. 1984. Т. 5. № 2. С. 171-180.
6. Вуд Робін. Управління складністю. Лондон, 2000. 310 р.
7. Мельник І. М., Антошкова Н. А. Потенціал підприємства ресторанного господарства в забезпеченні клієнтоорієнтованого сервісу. НУХТЮ. Науковий журнал Інтелект ХХІ. Київ, 2019. № 6.
8. Мізюк Б. М. Становлення підприємництва та менеджменту в ракурсі змін економічних положень. Торгівля, комерція, підприємництво : збірник наукових праць. Львів : Коопосвіта, 1999.
9. Питерс Т., Уотермен Р. В поисках эффективного управления. М. : Сов. радио, 1986.
10. Поспелов Г. Ф. Системный анализ и искусственный интеллект. М. : Наука, 1980.
11. Сио К. К. Управленческая экономика / пер. с англ. М. : Цифра, 2000.